Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 20. 5. ´06 ob 19.00 (ponovitev 27. 5. ´06 ob 10.00) BLACK LIPS: Let It Bloom (In The Red, 2005) (2759 bralcev)
Sobota, 20. 5. 2006
bruc



Black Lips: Let It Bloom

Nekoliko z zamudo bomo predstavili že nekaj časa vroč bend v mednarodnem garažnem podzemlju. »Black Lips« so uspeli v par letih zgraditi zelo trdno rockovsko zgradbo, ki bo verjetno počasi, a vztrajno pridobila kultne razsežnosti. Njihov tretji album z naslovom »Let It Bloom« namreč močno odmeva v različnih medijih, posvečenih tovrstnim »dratarskim« muzikam. Prvič so se »Black Lips« podali v studio že sredi leta 2002 in pri znameniti založbi »Bomp! Records« izdali prvenec, naslovljen z imenom benda. Robustna, neotesana punk drža se je zlila z garažno rockovskimi in psihadeličnimi zgledi že na njihovih prvih posnetkih. Svojo kreativnost so dokazali tudi z vodenjem lastne založbe »Dieslaughterhause«, za katero so izdali kar nekaj zanimivih naslovov, med njimi tudi njihov prvi 7' »single« z naslovom »Ain't Comin Back«. V trenutku so se iz ameriške »Atalante« izstrelili na mednarodne klubske odre in tudi v živo dokazali, da so zares divja garažno punkovska druščina (v celoti!) ...
* Nekoliko z zamudo bomo predstavili že nekaj časa vroč bend v mednarodnem garažnem podzemlju. »Black Lips« so uspeli v parih letih zgraditi zelo trdno rockovsko zgradbo, ki bo verjetno počasi a vztrajno pridobila kultne razsežnosti. Njihov tretji album z naslovom »Let It Bloom« namreč močno odmeva v različnih medijih, posvečenih tovrstnim »dratarskim« muzikam. Prvič so se »Black Lips« podali v studio že sredi leta 2002 in pri znameniti založbi »Bomp! Records« izdali prvenec, naslovljenim z imenom benda. Robustna, neotesana punk drža, se je zlila z garažno rockovskimi in psihadeličnimi zgledi že na njihovih prvih posnetkih. Svojo kreativnost so dokazali tudi z vodenjem lastne založbe »Dieslaughterhause«, za katero so izdali kar nekaj zanimivih naslovov, med njimi tudi njihov prvi 7' »single« z naslovom »Ain't Comin Back«. V trenutku so se iz ameriške »Atalante« izstrelili na mednarodne klubske odre in tudi v živo dokazali, da so zares divja garažno punkovska druščina.
Na žalost je še pred izidom njihovega prvenca v prometni nesreči umrl njihov kitarist Ben Eberbaugh, tako da je bilo nadaljnje delovanje benda pod velikim vprašajem. Mladi in neukrotljivi fantje so po tragičnem dogodku dokazali, da imajo resnično trdo kožo. Kitarist in pevec Cole Alexander, basist Jared Swilley in bobnar Joe Bradley so bili prepričani, da bi si pokojni Ben želel nadaljevanja njihove divje punkovske avanture, zato so k sodelovanju povabili novega kitarista, Ian-a St. Peja /izg. Ajna san pija/. Preden so odšli na snemanje drugega albuma z dolgim naslovom »We Did Not Know the Forest Spirit Made the Flowers Grow«, ki je leta 2004 prav tako izšel pri »Bomp! Records«, so neukrotljivo nabirali kilometrino na dionizičnih klubskih nastopih. Tudi na drugem albumu so ostali zelo ostri in prepričljivi s svojimi »distorziranimi« in »fuzzovskimi« /fasovskimi/ kitarskimi izbruhi. Slednje so začinili tudi s posameznimi bluesovskimi elementi, tako da je njihova garažna godba zajela najpestrejše vidike bogate rock tradicije. Po drugem albumu se je vse več šušljalo o tem neposrednem bendu, ki po številnih pričevanjih še bolj zažiga v živo kot na samih studijskih posnetkih.
Številni bendi znajo po svojih začetnih albumih hote ali nehote omiliti in rafinirati svoj zvok, vendar v primeru »Black Lips« se to ni zgodilo. Svoj zadnji studijski izdelek, »Let It Bloom« so izdali pri odmevni založbi »In The Red Records«, ki se posveča prvovrstni sodobni rock'n'roll produkciji. »Black Lips« so uspeli ohraniti zavezanost neizprosnemu in neposrednemu zvočnemu učinku. Fantje znajo na temeljih vplivov številnih raznorodnih in cenjenih imen garažno rockovske zgodovine izredno spretno razvijati svojo avtorsko žilico. Vplivi zvočnih lastnosti benda »The Swamp Rats« iz šestdesetih let se čutijo predvsem na ravni kitar, ki so močno začinjene z značilnim »fuzz« /fas/ efektom. »Black Lips« premorejo, v primerjavi s prvimi, veliko več avtorskega potenciala, saj so »Swamp Rats« v svojem repertoarju imeli kar veliko obdelav različnih garažnih bendov, medtem ko obravnavani nasledniki posvečajo več pozornosti svojemu lastnemu avtorskemu izrazu. V zvezi z njihovim zvokom se prav tako pogosto omenja še bolj znane »The Sonics«, »The Cramps« ali »The Gories«, vendar »Black Lips« znajo različne akordne asociacije iz bogate punkovske in predvsem garažne tradicije preplesti na izredno samosvoj in izviren način. Neokrnjena in umazana zvočna tvarina je temeljna značilnost albuma, ki navdušuje in prepriča po večkratnem pozornem preverjanju.
Ob poslušanju albuma »Let It Bloom« imam občutek, kot da bi se znašel nekje v zatemnjeni kleti, kjer so zvočniki naviti do skrajnosti. Ta »podzemeljska« značilnost zvoka je tako prepričljiva, domiselna in hkrati tudi dovršena, da ji moramo posvetiti posebno pozornost. Zvok ni umazan naključno, kot se to pogosto dogaja na teritoriju garažnih produkcij, temveč prej namensko in premišljeno. To priča o veličini obravnavanega albuma in predvsem o veličini benda, ki ni nadarjen samo za kreiranje avtorskega zvoka, temveč je zelo sposoben tudi pri ustvarjanju skladb. Te vsebujejo v primerjavi s preteklostjo nekoliko več melodičnih prvin, a hkrati ohranjajo potrebno surovost in neotesanost. V godbi »Black Lips« lahko slišimo pester razpon različnih popularno glasbenih žanrov, ki so enkratno povezani v domiselno avtorsko strukturo. Skladbe so si glede na aranžmaje zelo raznolike in tudi spretno razvrščene, tako da tvorijo nepretrgano dinamično napetost. Vokalna kot tudi instrumentalna interpretacija je prežeta s prvinskim punkovskim sarkazmom, kar napeljuje na divjo mladostno razposajenost zasedbe.
Slišali bomo torej enega od prezrtih presežkov lanskoletne neodvisne rockovske produkcije, ki vabi k nujnemu koncertnemu preverjanju. »Black Lips« so se v prvih mesecih letošnjega leta odpravili na skupno ameriško turnejo z detroitskimi garažnimi prvaki »Dirtbombs«. Glede na presežne lastnosti obeh bendov si želimo, da bi v bližnji prihodnosti obiskala tudi naše kraje.

pripravil Bruc


Komentarji
komentiraj >>