Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Plakatna enakost za še več plakatov za še manj stroškov (3058 bralcev)
Sreda, 13. 9. 2006
tomazza



Še bolj bodo smetili ...
Kot je to že običajno za zakonodajo, ki jo aktualna politična oblast na Slovenskem sprejema po skrajšanem postopku, bi se kaj lahko zgodilo, da bi tudi predlog zakona o spremembi zakona o volilni kampanji, katerega je v okviru druge obravnave po skrajšanem postopku na današnji seji soglasno podprl državnozborski odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje, šel mimo brez kake večje javne razprave in omembe vredne pozornosti. Toda, ker so tako rekoč pred vrati lokalne volitve, je kakršnokoli že spreminjanje zakonsko določenih pravil volilne kampanje v pravzaprav že dodobra razgretem predvolilnem obdobju, ki se ga gre v tem početju soglasna opozicija in koalicija, torej za njo enotno stoji celotna domača politična kasta, vsekakor vredno natančnejšega drobnogleda.
Kot je to že običajno za zakonodajo, ki jo aktualna politična oblast na Slovenskem sprejema po skrajšanem postopku, bi se kaj lahko zgodilo, da bi tudi predlog zakona o spremembi zakona o volilni kampanji, katerega je v okviru druge obravnave po skrajšanem postopku na današnji seji soglasno podprl državnozborski odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje, šel mimo brez kake večje javne razprave in omembe vredne pozornosti. Toda, ker so tako rekoč pred vrati lokalne volitve, je kakršnokoli že spreminjanje zakonsko določenih pravil volilne kampanje v pravzaprav že dodobra razgretem predvolilnem obdobju, ki se ga gre v tem početju soglasna opozicija in koalicija, torej za njo enotno stoji celotna domača politična kasta, vsekakor vredno natančnejšega drobnogleda.

S samim predlogom Zakona o spremembi zakona o volilni kampanji, ki so ga v državnozborsko proceduro vložili koalicijski poslanci Ivan Gril iz Slovenskih demokratov, Drago Koren iz Nove Slovenije, Janez Kramberger iz Slovenske ljudske stranke in Franc Žnidaršič iz Demokratične stranke upokojencev, se plakatiranje zunaj uradno določenih plakatnih mest v okviru volilne kampanje ureja tako, da občine po novem kandidatom, strankam in kandidatnim listam za dodatna plakatna mesta ne bodo več smele zaračunavati komunalnih taks. Uradno se to spreminjanje pravil igre v volilni kampanji tik pred lokalnimi volitvami sicer sklicuje na zagotovitev spoštovanja ustavnega načela enakosti ter odpravo nepotrebne administrativne ovire, kar naj bi bilo izdajanje občinskih soglasij in zaračunavanje komunalnih taks za plakatiranje zunaj uradno predvidenih plakatnih mest.

Prav tako uradno, tako vsaj piše v oceni stanja in razlogih za sprejem zakona o spremembi zakona o volilni kampanji, bi naj bilo potrebno pravila igre v volilni kampanji tik pred lokalnimi volitvami sprejeti zato, ker je z že sedanjim zakonom o volilni kampanji zaukazano število mest za plakatiranje, ki jih morajo v času volilne kampanje določiti občine in na katerih morajo občine vsem organizatorjem volilnih kampanj tudi brezplačno zagotoviti enakopraven položaj pri lepljenju in nameščanju plakatov, praviloma premajhno. Ker pa zakon hkrati predvolilno plakatiranje omogoča tudi na dodatnih plakatnih mestih, ki pa je dovoljeno s soglasjem lastnika oziroma upravljalca reklamnih tabel, stavb in drugih objektov ali zemljišč ter ob pridobitvi dovoljenja pristojnega občinskega organa, je ta problem po mnenju v tem soglasne domače politikantske kaste praviloma premajhnega števila uradno določenih plakatnih mest mogoče tudi povsem zlahka odpraviti.

Toda Zakon o spremembi zakona o volilni kampanji naj bi bil potreben predvsem zato, ker so v številnih občinah pristojni organi organizatorjem volilnih kampanj za predvolilno plakatno smetenje po dodatnih reklamnih tablah, stavbah in drugih objektih ali zemljiščih, ob zakonsko zahtevanem soglasju mrtvo hladno zaračunavali še dodatne komunalne takse. Prva alineja 9. člena Zakona o volilni kampanji se naj zato spremeni tako, da je plakatiranje zunaj plakatnih mest dovoljeno s ustnim ali pisnim soglasjem lastnika oziroma upravljalca reklamnih tabel, stavb, drugih objektov ali zemljišč, pri čemer pa se nobenih komunalnih taks ali drugih pristojbin eksplicitno ne sme več zaračunavati. S tem pa naj bi bilo zagotovljeno spoštovanje ustavnega načela enakosti, saj da so kandidati, liste in politične stranke, ki kandidirajo v različnih občinah, zaradi v nekaterih občinah zaračunanih komunalnih taks za plakatiranje na dodatnih plakatnih mestih, torej tega dodatnega stroška, v izrazito neenakem položaju.

Še najbolj nenavadno pri predlogu sprememb igre volilne kampanje tik pred lokalnimi volitvami sicer je, da jih koalicijski predlagatelji utemeljujejo z besedami, da volilna kampanja, od kdaj le, ni pridobitna dejavnost. Pač pa da gre pri volilni kampanji za politično propagandna sporočila in druge oblike politične propagande, katere bistveni namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju o kandidatih za poslance državnega zbora, za predsednika republike, za člane občinskih svetov ter županov. Kar je res povsem za lase privlečeno. Volilna kampanja in politika namreč gotovo sta pridobitni dejavnosti, saj na volitvah zmagoviti kandidati, liste in stranke gotovo pridobijo vsaj domnevno politično moč, pa tudi sejnine, plačo ali pač proračunski denar, ki ga glede na število osvojenih glasov na posameznih denimo državnozborskih volitvah potem celoten mandat v obliki rednih mesečnih nakazil prejemajo in nato tudi namenjajo za nove volilne kampanje v posameznih političnih strankah.

Prav tako je milo rečeno nenavadna tudi pod predlog zakona o tej spremembi zakona o volilni kampanji zapisana trditev, da po skrajšanem postopku predlagano nima finančnih posledic za državni proračun in za druga javna finančna sredstva ter da nima nobenih drugih finančnih posledic. Kaj pa potem so drugega te komunalne takse ali druge pristojbine, ki so jih občine organizatorjem volilnih kampanj zaračunavale za predvolilno smetenje na dodatnih plakatnih sredstvih, kot pa javna finančna sredstva? Res torej je, da pa predlagano direktnih posledic za sam državni proračun res ne bo imelo, bodo pa v teh nekaj občinah gotovo zabeležili manjši javno-finančni priliv iz naslova teh do sedaj zaračunavanih komunalnih taks in drugih pristojbin.
Ravnanje v tem spreminjanju pravil volilne kampanje tik pred lokalnimi volitvami enotne politične kaste, na današnji seji državnozborskega odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje mu namreč ni nasprotoval niti en sam opozicijski glas, je tako pravzaprav nadvse prozorno. O tem, da bodo poslanci po skrajšanem postopku spremembo zakona o volilni kampanji uveljavili že na naslednji seji državnega zbora, ki bo 25. septembra, bo skorajda gotovo še ta petek odločil kolegij predsednika državnega zbora. Da bi temu kdorkoli iz poslanskih vrst, tudi opozicijskih, kaj prida ugovarjal, pa ni za pričakovati. Nenazadnje bo konkretno korist od manjših stroškov za dodatno plakatno smetenje s spoliranimi obrazi svojih kandidatov imela celotna domača politična kasta. Na slabšem pa bodo predvsem občinski proračuni in nad tem periodičnim predvolilnim plakatnim smetenjem zdolgočaseni državljani.

Predvolilnih plakatov z umetnimi nasmeški kandidatov bo po uveljavitvi predlagane spremembe zakona o volilni kampanji gotovo še več, kot jih je bilo do sedaj. Pravzaprav bo po novem že med volilno kampanjo jasno, kako so politično profilirani posamezni lastniki oziroma upravljalci ne toliko reklamnih tabel, pač pa predvsem stavb, drugih objektov ali zemljišč. Ni pa seveda povsem brez pomena tudi dimenzija, da je predlagano spremembo mogoče razumeti tudi kot posmeh v brk predsedniku države Janezu Drnovšku, ki se je kot Janez D pred dobrim mesecem zavzel, da bi se domača strankokracija odločala za manj plačanih oglasov in onesnaževanja okolja s plakatno predvolilno propagando. Toda gotovo bo bolj držalo, da duhovna misel Janeza D, da naj oblast dobi tisti, ki si jo najmanj želi, za trenutno domačo politično kasto pač ni zmagovita formula za dejanski uspeh na volitvah. In zato bomo pred tokratnimi lokalnimi volitvami v imenu plakatne enakosti za manj stroškov pač posiljevani še z dodatnimi količinami banalne predvolilne propagandne navlake.

ODPOVED: Tudi tokratni N-euro moment sem s predlagano spremembo zakona o volilni kampanji in preračunljivo enotnostjo celotne domače politične kaste v zobeh prispeval Tomaž Z.


Komentarji
komentiraj >>