Medredakcija

v 383. manifestaciji brez EU v Istanbulu
Četrtek, 25. 1. 2007

avtor/ica: PeterB

V tokratni oddaji se po dolgem času spet odpravljamo v Turčijo, k enemu za mlajšo romsko sceno Balkana najbolj referenčnih imen. To je skupina Laço Tayfa s svojo dve leti staro ploščo, sicer zadnjo po vrsti, Hicaz Dolap. Če pričakujete še en tipični izdelek turškega romskega svatbarstva, ste v zmoti. Skupina namreč turške in širše romske korenine navezuje na funk jazz.





V tokratni oddaji se po dolgem času spet odpravljamo v Turčijo, k enemu za mlajšo romsko sceno Balkana najbolj referenčnih imen. To je skupina Laço Tayfa s svojo dve leti staro ploščo, sicer zadnjo po vrsti, Hicaz Dolap. Če pričakujete še en tipični izdelek turškega romskega
svatbarstva, ste v zmoti. Skupina namreč turške in širše romske korenine navezuje na funk jazz.

Njeno gonilno kolo je mladi romski klarinetist Hüsnü Şenlendirci, ki je kar nekaj časa sodeloval tudi s turškim etno jazz tolkalcem Okayom Temizem. Sicer pa že sama založba, za katero snema samostojno in s skupino, Doublemoon Records, favorizira fuzijske oblike etna. Prav tako ima Hüsnü za svoje solo in ekipne projekte odprta vrata Istanbul Jazz Festivala in blagajno turškega ministrstva za kulturo. Pri tem pa zanj in za njegovo zasedbo nisem zvedel preko etno jazz scene, temveč skozi slavospeve mojih romskih glasbeniških znancev iz Skopja. Ob Grku Vasillusu Saleasu namreč sodi med železni repertoar kultne glasbe, ki jo poslušajo in tudi posnemajo nove generacije romskih glasbenikov po celem Balkanu. Tako je že prevzel položaj, ki ga je pred kakimi petnajstimi leti zasedal Ivo Papasov ob prav tako kultnemu Mustafi Kandiraliju.



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=10938