Glasba> Tolpa bumov

JURE PUKL 'NEW VIRUS' QUINTET: Sound Pictures (Goga, 2007)
Sobota, 26. 1. 2008

avtor/ica: zoranp

Sakosofinist Jure Pukl pripada tisti generaciji slovenskih jazzerjev, ki je zelo odločno in samozavestno stopila na slovensko glasbeno prizorišče s tem tisočletjem. Za to samozavest je imela tudi trdno podlago: bogate izkušnje šolanja, praviloma v tujini, ter vzporednega nabiranja prvih ustvarjalnih izkušenj v sodelovanjih z lokalnimi glasbeniki. Ker je v tem času z nastankom nekaterih manjših ali neodvisnih založb postala tudi založniška praksa na domačih tleh vsaj malo bolj dostojna in vredna hkratnega jazzovskega dogajanja, so ti ustvarjalci relativno hitro dobili tudi priložnost dokumentirati svoje početje. Priložnost, ki so jo upravičili s praviloma povsem kompetentnimi izdelki, in ki je bila še posebej pomembna zato, ker jih je nedvomno motivirala za nadaljnje delo, zgodovini kulture v teh krajih pa zagotovila dokumente, ki olajšujejo sledenje njihovemu ustvarjalnemu razvoju. Rezultati takšnega pristopa so bili kaj kmalu vidni, in tako nam je danes veliko lažje vrednotiti njihovo aktualno početje. (v celoti!)

* Saksofonist Jure Pukl pripada tisti generaciji slovenskih jazzerjev, ki je zelo odločno in samozavestno stopila na slovensko glasbeno prizorišče z začetkom tega tisočletja. Za to samozavest je imela tudi trdno podlago, ki so jim jo dale bogate izkušnje šolanja, praviloma v tujini, ter prvi vzporedni ustvarjalni poskusi v sodelovanju z lokalnimi glasbeniki. Ker je v tem času z nastankom nekaterih manjših ali neodvisnih založb postala tudi založniška praksa na domačih tleh vsaj malo bolj dostojna in vredna hkratnega jazzovskega dogajanja, so ti ustvarjalci tudi relativno hitro dobili priložnost dokumentirati svoje početje. Priložnost, ki so jo upravičili s praviloma povsem kompetentnimi izdelki in ki je bila še posebej pomembna zato, ker jih je nedvomno motivirala za nadaljnje delo, nam, proučevalcem tega segmenta v zgodovini kulture teh krajev, pa zagotovila dokumente, ki olajšujejo sledenje njihovemu ustvarjalnemu razvoju. Rezultati takšnega pristopa so bili kaj kmalu vidni in tako nam je danes veliko lažje vrednotiti njihovo aktualno početje.

Jure Pukl je svojo dosedanjo diskografijo krstil leta 2003 z albumom »The Wizard«, ki ga je že posnel z zasedbo pod imenom »New Virus Quintet«. Njegov prejšnji album »Serendipity«, ki ga je v začetku leta 2004 posnel z mednarodno zasedbo in konec istega leta izdal pri mariborski neodvisni založbi Igorja Bezgeta Sensor Records, smo v tej oddaji hvalili skoraj točno pred dvema letoma. Tako je »Sound Pictures« njegov tretji »pravi« album. Vzporedno s tem početjem se je kot sodelavec ali gost seveda pojavljal pri kar lepem številu projektov in na albumih drugih avtorjev in zasedb.

Pukl na novem albumu z dobršno mero doslednosti razvija svoj začetni ustvarjalni nastavek, zato ga povsem upravičeno, skorajda pričakovano spet podpisuje z »New Virus Quintet«. Njegove nove avtorske skladbe – za to priložnost jih je obelodanil šest, za uvod in zaključek uporabljena »The Riff« je seveda boj dramaturška domislica - zvenijo res dobro, prepričljivo, v maniri zdaj že prepoznavnega polnokrvnega avtorskega jazza, značilnega za ustvarjalce te generacije, kakršni so na primer še Robert Jukič, Igor Lumpret, Lenart Krečič, tudi nekoliko starejši Igor Bezget in še kdo. Izvedel jih je ob pomoči izjemno močne ekipe glasbenih sodelavcev, ki jih je – pohvalno - poiskal kar med svojimi vrstniki. Vsi so pravzaprav glasbeniki, ki so tudi sami že prepoznavni avtorji, nekateri pa imajo za sabo že tudi delo z lastnimi zasedbami, lastne projekte in diskografske izdelke. Tu je najprej že omenjeni kontrabasist Robert Jukič, opazen je prispevek pianista Erika Marenčeja, prav prijetno preseneča kitarist Jani Moder s svojimi, v posameznih skladbah sicer dokaj skopo odmerjenimi, a domiselnimi intervencijami, Gašper Bertoncelj pa postaja eden najzanimivejših bobnarjev, ki soustvarjajo podobo aktualnega jazzovskega početja v tej krajih. Pričakovano je, da ima na tem albumu prvo besedo njegov avtor in vodja kvinteta. Pukl se tokrat ves čas drži samo tenorskega saksofona. Ta odločitev in zdaj že prepoznaven zvok njegovega glasbila pa splošen vtis po poslušanju albuma samo še dodatno poenoti, pa tudi dejansko naredi njegovo zvočnost kompaktnejšo, bolj prepoznavno, bolj avtorsko. Verjetno je tudi v tem pristopu iskati dodaten razlog za presenetljivo medsebojno izenačenost skladb, med poslušanjem tako organiziranega gradiva pa skorajda ne najdemo šibkega trenutka, v katerem bi kakšna izstopila iz tega enotnega toka. Odstopanja ni, takšna poenotenost pa bi bila lahko tudi moteča, celo monotona, če ne bi bilo že omenjenih izstopajočih prispevkov posameznih sodelavcev ter zares pestrih razsežnosti v igri saksofonista. V skladbi »Hubschrauber«, ki album tudi dejansko zaključi – sledi ji samo še dramaturški iztek s ponovno uporabo uvodne »The Riff« -, vsa opisana sinergija doseže nesporen in tudi pričakovan vrhunec, saj je bila ta skladba že pred časom prepoznana kot najboljše, kar je Pukl do tedaj ustvaril.

»New Virus« Quintet je skladbe za ta album posnel v studiu septembra 2006, lani jeseni pa jih je izdala in spet izjemno lično zapakirala novomeška založba Goga Musica.


pripravil Zoran Pistotnik



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=14071