Glasba> Tolpa bumov

MUSTAFA YODA & DJ MANUVERS: Imaquinar (Sudamétrica, 2008) (ponovitev 26. 9. '08 ob 10.00)
Petek, 19. 9. 2008

avtor/ica: Boris V.

Boris Vasev recenzira ploščo argentiskega hiphoperja Mustafe Yode ... (v celoti!)


* Hiphop se je iz rodnega New Yorka s skoraj svetlobno hitrostjo razširil po celem svetu in ni čudno, da se je prijel tudi v južnem in srednjem delu ameriškega kontinenta. Kdo ve, morda je za to zaslužna še Monroejeva doktrina iz devetnajstega stoletja. Kot vsaka regionalna podzvrst tega žanra ima seveda tudi južnoameriški hiphop svoje specifike, tako zvočne kot vsebinske. Vsebino južnoameriškega rapa zaznamuje predvsem družbeno ozaveščen - sleš - kritičen pristop k pisanju tekstov. To je značilno tudi za Mustafá Yodo, enega glavnih protagonistov argentinske hiphop scene.

Mustafá je začel svojo glasbeno ustvarjalnost kanalizirati konec devetdesetih let v kruju “La organización”, s katerim je leta 2000 izdal krajši album “La diferencia”, kru pa je bil eden prvih večjih na lokalni sceni. Po odhodu iz tega kruja ustanovi založbo Sudamétrica, pri kateri je izdal že tri plošče. Leta 2004 izda svoj prvenec “Cuentos de chicos para grandes” oziroma “Otroške zgodbe za odrasle”, ki mu sledi prva argentinska hiphop vinilka “Prisma El Elemental”, svoj opus pa zdaj nadaljuje s ploščo “Imaquinar”.

Mustafá se je proslavil že v letih 2002 in 2003, ko je bil nacionalni prvak v fristajlanju, naslednje leto pa je postal tudi član žirije. Svoj uspeh je potrdil že s svojo prvo ploščo, z zadnjo pa nadaljuje svoj pohod po hiphop sceni. Naslov “Imaquinar”, ki je sestavljenka besed imaginarin máquina, naj bi nekako predstavljal idejo, da si nas bodo stroji sčasoma zamišljali oziroma bomo obstajali le v njihovih domišljijah. Z eksistencialnimi problemi je prepletena v bistvu cela plata, kar Mustafó po besedah poznavalcev dviga nad preostanek argentinske hiphop scene, ki je tako kot evropska pretežno žrtev severnoameriških popularnih motivik.

Te so prisotne na plati le v obliki zvoka, saj ta ne odstopa bistveno od standardnih rap beatov, za katere ne moreš uganiti, s katerega kontinenta prihajajo. Za sicer kakovostne in na momente tudi zanimive beate je poskrbel v veliki večini na naslovnici sopodpisani Čilenec DJ Manuvers, ki živi in deluje v Miamiju. Za enega, in sicer “Enigma de semillas”, pa je odgovoren še FOEX. Na “Imaquinar” so prisotni tudi vokalni gosti, med katerimi izstopa znan španski MC Juaninacka na komadu “Rondas nocturnas”. Že sama izbira gostov nakazuje na globoko hispanoameriško povezanost, saj so sodelujoči iz Čila, Združenih držav, Španije, Portorika in Argentine.

Če so beati tipični, pa teksti niti ne. Tridesetletni Mustafá Yoda plato odpre z verzi: “Nočem vedeti ničesar o tvojem grenkem življenju in tebi, postrigel sem si lase in brado, sit sem bil tega, da so me zamenjavali z bogom.” Teme komadov so pretežno obremenjene s situacijo današnje družbe. Klimatsko toplemu okolju postavi nasproti hladnokrvno ubijanje, revščina pa je prevladujoča tematika celotnega izdelka. Teksti so sicer zanimivi, polni prelivanja besed in različnih vtisov, skratka nikakor niso monotoni, vseeno pa manjka tisto nekaj, kar bi jih naredilo res vredne neskončnega poslušanja. Flow, namreč. Mustafá sicer nikakor ni začetnik niti nima težav, kot jih imajo nekateri manj vešči v rapu. Njegov flow je čisto v redu, ni pa na nivoju besedil in pričakovanj. Res se igra s strukturo rim, ki jih postavlja tako na konec kot na sredo verzov, te podaljšuje in krajša, a vseeno manjka tista malenkost, tista končna dodelanost, ki bi dala piko na i, če se lahko tako bedno izrazimo. Njegov flow je še posebej označen s samo argentinsko izgovorjavo španskega jezika, saj ima ta različica tipično melodiko, ki je seveda prisotna tudi pri Mustafi.

pripravil Boris Vasev



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=16369