Glasba> Tolpa bumov

WARSAW VILLAGE BAND: Infinity (Jaro, 2008) (ponovitev 23. 11. '08 ob 00.30)
Nedelja, 16. 11. 2008

avtor/ica: Bogdan B

Bogdan Benigar recenzira ploščo poljske bande Warsaw Village Band, ki med seboj spaja hard core poljsko koreninasto glasbo in jo vpenja v bolj sodobna sozvočja ... (v celoti!)


* Pred slabimi tremi leti sem v tej oddaji ob oceni albuma Uprooting kot njegovo prevladujočo značilnost zapisal, da takrat 20-letna pevka in čelistka Maja Kleszcz vse bolj izstopa v sicer zaokroženi glasbeni podobi benda s svojimi avtorskimi prispevki in nadgradnjami ljudskih pesmi in da kaže na to, da bo prihodnost skupine temeljila prav na njenem angažmanu. To predvidevanje se je uresničilo, najprej v enoletni pavzi benda zaradi Majine nosečnosti, ki je bila nenadomestljiva. V tem času je bend podobno kot Ojos de Brujo deloval kot Sound System. Nato pa z izdajo novega albuma, kjer sta vodilno vlogo v skupini dokončno prevzela partnerja Maja Kleszcz in Wojtek Krzak, tako z glasbenim konceptom, aranžmaji kot s producentstvom. Ob tem je treba dodati še intenzivnejše Majino avtorstvo pri večini pesmi. Te so morda tudi zaradi njenega materinstva in novih življenjskih izkušenj dobile globino in formo, ki v posameznih pesmih presega etnofolk okvir, v katerem je bend odraščal v zadnjem desetletju. A o odraščanju zdaj ni več govora.

Infinity je v vsej svoji ponudbi dozorel in referenčni izdelek benda kot tudi celotne evropske novodobne folky ponudbe. Tako dobrega albuma v tej glasbeni sferi nismo slišali že od najboljših časov Hedningarne, Garmarne ali zgodnjih Beshodrom. Od takrat pa je preteklo vsaj toliko časa kolikor je star Warsaw Village Band. Pravzaprav si upam trditi, da se lahko ob bok Varšavčanom danes v Evropi, ob nadebudnih novicah iz Ukrajine in Rusije, postavijo le še nekateri bendi iz Slovenije.

Infinity ponuja 12 skladb v 53 minutah, danes bomo slišali izbor devetih. Vse po vrsti so markatne, raznovrstne in podkrepljene z nekaterimi dragocenimi gosti, kot sta glasova bivše Majine sošolke in zdaj popularne poljske pevke Natalie Przybysz v ultimativnem vzhodnoevropskem etnosoul hitu Heartbeat in očeta poljskega novega folka Jana Trebunie Tutki iz Zakopan v komadu Little Baby Blues. Sploh je finiš albuma s petimi komadi, ki jih začenja Hearbeat in konča presunljivi Circle No.1, izjemen v svojem čustvenem razponu in hipnotično repetetivnostjo v popovski maniri. Pravzaprav le uvodna pesem albuma Wise Kid Song poveže Infinity z Uprooting, nato pa že v naslednjem komadu 1,5 h označi v kakšni obleki in s kakšnim tempom so se Warsaw Village Band odpravili na pot v Infinity.
Če so se na pot odpravili sami, je zdaj popolnoma jasno, da jih bodo na postajah po vsem svetu njihovi ljubitelji in drugi glasbeni sladokusci sprejeli še z večjim navdušenjem kot do zdaj. Upajmo, da bo tako tudi v Ljubljani maja naslednje leto.

pripravil Bogdan Benigar



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=16970