Kultura> Plesna

BITNAMUUN predstavlja: Miza za 4
Torek, 8. 6. 2010

avtor/ica: Zala Dobovšek

Skupina BITNAMUUN je konec prejšnjega tedna v Španskih borcih predstavila svoj peti projekt, tako imenovani fizično-gledališki omnibus MIZA ZA 4.

Enajsterico so tokrat mentorsko podprli Jana Menger, Branko Potočan, Magdalena Reiter, Irena Tomažin in Sebastijan Horvat. Ravno ta pisanost posameznih poetik pa je tudi razlog za skrajno večplasten končni produkt.

 

Skupina BITNAMUUN je konec prejšnjega tedna v Španskih borcih predstavila svoj peti projekt, tako imenovani fizično-gledališki omnibus MIZA ZA 4. Enajsterico so tokrat mentorsko podprli Jana Menger, Branko Potočan, Magdalena Reiter, Irena Tomažin in Sebastijan Horvat. Ravno ta pisanost posameznih poetik pa je tudi razlog za skrajno večplasten končni produkt.

Miza za 4 (izvedba Matic Bobnar, Alja Bulič, Tanja Cirman, Katja Florjanc, Urša Kanjir, Bernarda Kristan, Tini Rozman, Ines Šimunić, Slavko Trivković, Andreja Vezovnik in Miha Vlaj), ki sicer formalno deluje kot notranje neprekinjena, enotna predstava, je v svoji strukturi izrazito prepletena z različnimi odrskimi jeziki in kot taka pogosto podčrtana z iracionalnim, polzavednim podtonom. Dogajanje, ki iz ene tehnike - s tem pa tudi poetike, pogosto zdrsi v drugo skoraj neopazno, največkrat skoz nekakšen rahlo zaznan asociacijski kanal, je v svoji celovitosti pravzaprav zelo kompleksna kompozicija. Razmerja med glasovnimi, gibalnimi, predmetnimi in plesnimi materiali so skorajda enakovredno razporejena in pa v različnih variacijah spajanja ustvarjajo izjemno živahno žanrsko mešanico.

Vsekakor je ena izmed opaznejših izvajalskih delovanj eksperimentiranje z glasom oziroma govorom, ki ga skupina tako v dinamične kot statične prizore vnaša v obliki premišljenega množičnega mrmranja in njegovega stopnjevanja, ki iz začetnega šepetanja preide v gromek zven, čigar vzrok in namen nista razpoznavno določena. To pa pogosto vodi v vzpostavljanje tesnobno-mrakobnih potez, ki nas sicer spremljajo vsakodnevno, a nikoli v tako izčiščeni formi. Izvajalci se v različnih intervalih poigravajo z izmišljenim jezikom, repeticijo besed, skratka vsakršnim zastranitvam utečenega verbalnega komuniciranja in njihovim potencialom za vznik bizarnega, komičnega oziroma grotesknega vzdušja.

Celostna lepljenka načrtno razrahljanega logičnega sistema odrskih akcij se sestavlja skozi kolektivni ples, kjer predvsem in najbolj opazno dominira funkcija naslovnih miz, vendar pa se poleg abstraktne gibalno-plesne govorice pojavljajo tudi prizori z docela razumljivim podtekstom, t. i. smiselnim dogajalnim lokom napetosti, torej realno zasnovo vzroka in posledice. V tovrstnih scenah se pričakovano toliko bolj konkretno zasnujejo karakterne poteze vlog, njihove medsebojne relacije, napetosti in konflikti, ki pa se že naslednji hip razblinejo. Včasih se tudi žal začuti primanjkljaj dokončne izpeljave.

Miza za 4 tako neprestano preskakuje iz ene discipline v drugo, iz abstrakcije v docela konkretno dejanje, prav pri slednjem pa je najbolj prisotna tudi kritičnost do sodobnega ustroja sveta oziroma (naše) civilizacije. Le-to zdaj bolj, drugič manj učinkovito parodirajo, jo največkrat naslikajo skozi karikirano »kolektivno« situacijo. Z različnimi komentatorskimi silnicami se »spotaknejo« ob vrvež bizarnih trendov modne industrije, protikadilskega zakona, patetične drže ponosnih tujih in domačih narod(njak)ov  in puhlosti vsakdanjih obredov, kjer šteje predvsem izgled in bore malo namen ali vsebina.

Tokratna družbenokritična konotacija Bitnamuuna je zaradi gostote tehnik in številnih preskokov iz realističnih situacij v popolno abstrakcijo sicer manj neposredna in bolj mlačna v centralizaciji kakršne koli poante. Vsekakor pa so izvajalci pokazali širok razpon svojih telesnih zmožnosti in smisla za raznolikost avtorskih poetik. Ne glede na vse pa je v prvi vrsti še vedno najbolj viden in čuten prav njihov vedoželjen in radoživ skupinski duh – ki pa je to pot na nek način vseeno skrajno (racionalno) »neulovljiv«.

Mize je šla gledat Zala Dobovšek.



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=23945