Glasba> Tolpa bumov

SPORTBILLY KRŠI EMBARGO: What Makes What What (Eat This Production, 2011) ( ponovitev 21.7.2011 ob 00:30)
Četrtek, 14. 7. 2011

avtor/ica: Gašper Prus

Prvenec domače zasedbe Sportbilly Krši Embargo ponuja zmes etno godbe, jazzovskega svobodnjaštva in zafrkantskega duha. V četrtek, 14. julija v Tolpi Bumov ... (v celoti!)

* V današnji Tolpi Bumov se predstavi povsem sveža plošča iz domače produkcije, ki ima tudi to leto nadvse polno bero izdaj iz vseh mogočih vetrov. Za povrh pa je dotična izšla pri dejavni, prav tako domači založbi Eat This Production, ki je ta čas izdala kar tri nosilce zvoka hkrati. Toda danes namenjamo čas zasedbi, ki deluje na relaciji Koroška-Štajerska-Dolenjska in je bila v lanskem letu tudi Klubski Maratonec našega radia. To je Sportbilly Krši Embargo, ki je že v tistem času napovedala, da misli resno in da ne gre za projekt kratkega roka trajanja. Zasedba pred klubskim maratonom niti ni imela bistvene kilometrine, niti ni obstaja dolgo časa, a nase je opozorila skozi zrelo izvedbo. Komaj leto dni od omenjene karavane pa je izdala prvo ploščo What Makes What What.

Sportbilly Krši Embargo tvorijo glasbeniki z različnih glasbenih polj, vsi pa sproščajo svoje ideje skozi številne zasedbe, kar pomeni, da vključuje več ali manj osebe z izkušnjami. In tu gre najverjetneje najti zaključek, zakaj je zasedba nase že zelo hitro opozorila s čvrsto formo nastopa.

Plošča What Makes What What je bila posneta v mariborski Dvorani Gustaf v kompleksu Pekarna, kjer se zadnje čase kar pogosto snema domača produkcija, za končno oplemenitenje izdelka pa je poskrbel dobro znan producent s te strani alp, Aldo Ivančič. Na plošči je enajst skladb, v katerih je moč ujeti veliko širine in raznolikosti, kar je posledica skupnega ustvarjanja članov iz različnih glasbenih svetov. In tako je tudi bilijev svet odmaknjen od vseh vzorcev, ne dovoli si omejevanja z žanri in nenazadnje si fantje niso zaman nadeli imena Sportbilly Krši Embargo. Kršijo ga pogostokrat.

Nekaj skladb si je med seboj precej različnih, toda osnova je sorodna večini zapisov. Nekakšna kombinacija etna in svobodnjaškega jazz-a, v katero se občasno zaleti dub reggae melodika ali celo vonj po pravem šansonu, četudi brez vokala. Glasba Sportbilly Krši Embargo je namreč skoraj v večini inštrumentalna. Zgolj v nekaj primerih se pojavi vokal, in še ta kot nekakšno dopolnilo oziroma mašilo, ki pa ima svoje mesto.

Na plošči gre izpostaviti vsaj tri skladbe, ki imajo nosilno vlogo. To so uvodna in v hudomušno noto zavita Numero Uno, s psihadelijo ojačana Top of the world view ter zadnja Lemeka, ki bi našla mesto v odjavi kakšne filmske klasike šestdesetih let. Kar sicer velja za večino skladb, ker bi se brez težav lahko znašle kot podlage h gibljivim slikam.


Sportbilly Krši Embargo se elegantno odmika od standardov, pa naj si bo, ko se gre etno, jazz ali pa najbolj temen dub reggae. Plošča ima zgodbo, primerno zasnovo, toda ob poslušanju celote je lahko poslušalčevo uho kar precej izžeto. Očitek leti predvsem zaradi dolžine, saj ta presega šestdeset minut, hkrati pa temačna zvočna slika prevladuje med drugimi izrazi in prestopi v svetlejše zvočne prehode se zgodijo preredko. A glede na to, da se zasedba nikakor ni razgalila v celoti, nam tudi malce sramežljivo nakazuje, da se dodatnim in bolj glomaznim eksperimentom v prihodnje ne bo ognila.

pripravil Gašper Prus



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=28443