Glasba> Izven zakona

Tom Waits
Sreda, 26. 10. 2011

avtor/ica: outlaw

Tokrat v oddaji nova plošča Toma Waitsa ...
badasme.com

1. CD tom waits, 1 (on) CHICAGO tom waits 2.15
CD outlaws, 1 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
Vsi gor, nas je vabil Tom Waits v svoji pesmi Chicago, ki nas uvaja v njegov novi album Bad As Me, ki je izšel v ponedeljek in je na voljo tudi že v vseh bolje založenih trgovinah pri nas. Naslednja pesem z albuma Bas As Me je Raised Right Men.
2. Isti CD, 2 (on) RAISED RIGHT MEN tom waits 3.24
Bad As Me je prvi novi studijski album z novimi pesmimi Toma Waitsa po sedmih letih, po albumu Real Gone iz leta 2004. Vmes je izšla trojna zbirka redkih in prej neobjavljenih pos-netkov z naslovom Orphans, pred dvema letoma pa je objavil koncertno ploščo Glitter and Doom Live. Z nje poslušajmo pesem z naslovom Lucinda – Ain't Going Down.
3. Isti CD, 4 (on) LUCINDA – AIN'T GOING DOWN tom waits 5.35
Lucinda – Ain't Going Down, uvodni posnetek s koncertne plošče Glitter and Doom Live Toma Waitsa iz leta 2009. Na plošči so zbrani koncertni posnetki z različnih nastopov z raz-prodane turneje Toma Waitsa leta 2008. Torej to ni koncertna plošča z enega večera, temveč lepljenka, ki pa zveni dovolj enovito. Pravkar slišani posnetek izvedbe pesmi Lucinda – Ain't Going Down je bil recimo iz Birminghama, 3. julija 2008. Naslednja je Fannin Street.
4. Isti CD, 5 (on) FANNIN STREET tom waits 4.16
Vemo, da je Glitter and Doom Live tretja koncertna plošča Toma Waitsa v njegovi štirideset-letni glasbeni karieri. Prva, Nighthawks At The Diner iz 1975. leta, je klasika, označevalna za tisto obdobje. Barsko vzdušje, ustvarjalec za klavirjem, ki pripoveduje in poje zgodbe. Iz nas-lednjega desetletja je Big Time, objavljena 1988. leta, in odseva nekatere takrat izpostavljene vidike ustvarjanja Toma Waitsa. V devetdesetih ni objavil nobene koncertne plošče, mogoče tudi zato, ker je takrat objavil le par studijskih plošč, se ukvarjal z operetami in s filmsko glasbo. Nato je leta 2009 povzel zadnje desetletje, ne toliko po izboru materiala, ki ga je izvajal na turneji leto prej, temveč po zvoku, aranžmajih. Tako je nekatere starejše pesmi tokrat odigral v drugačnih različicah. Spremljevalna zasedba je bila sestavljena iz Vincenta Henryja, kitarista Omarja Torresa, klaviaturista Patricka Warrena, Setha Forda Younga na basu in Tomovega sina, bobnarja Caseya Waitsa. Tom Waits je igral klavir in kitaro. Dvojni album, katerega drugi disk z naslovom Tom's Tales vsebuje lepljenko njegovih pripovedi, ki so izpu-ščene na prvem disku. Tam se vrstijo le glasbene izvedbe.
Naslednja je Goin' Out West z nastopa v Tulsi, 25. junija 2008.
5. Isti CD, 6 (on) GOIN' OUT WEST tom waits 3.47
Goin' Out West, pesem z albuma Bone Machine, tokrat v koncertni izvedbi na albumu Glitter and Doom Live Toma Waitsa iz leta 2009. Naslednja je pesem Falling Down, ki jo najdemo na prej omenjeni koncertni plošči Big Time. Sedaj jo bomo slišali v koncertni izvedbi z nastopa v Parizu, 25. julija 2008.
6. Isti CD, 7 (on) FALLING DOWN tom waits 4.21
Zaključna pesem na koncertni plošči Glitter and Doom Live je Lucky Day, ki jo poznamo iz neke vrste operete The Black Rider, ki jo je Tom Waits napisal skupaj Z Williamom S. Bur-roughsom in Robertom Wilsonom in objavil na istoimenski plošči 1993. leta. Ta izvedba pesmi Lucky Day je z nastopa Toma Waitsa v Atlanti, 5. julija 2008.
7. Isti CD, 8 (on) LUCKY DAY tom waits 3.46 (3.20)
8. Isti CD, 9 (on) BACK IN THE CROWD tom waits 2.49
Spet smo nazaj pri novi studijski plošči Bad As Me Toma Waitsa. Slišali smo pesem z naslo-vom Back In The Crowd. Tu je naslovna Bad As Me.
9. Isti CD, 10 (on) BAD AS ME tom waits 3.10
Bad As Me je, kot cela vrsta albumov Toma Waitsa od osemdesetih naprej, ko se je poročil s Kathleen Brennan, pravzaprav njuno skupno delo. Ona je nanj vplivala v vrsti pogledov, ne le zato, ker ga je seznanila z delom pred časom preminulega Captaina Beefhearta. Producirala je njegove plošče in skupaj z njim pisala pesmi.
Naslednja pesem je Satisfied.
10. Isti CD, 11 (on) SATISFIED tom waits 4.07
Pesmi na albumu Bad As Me so Tomu Waitsu pomagali posneti nekateri stari sodelavci, od kitarista Marca Ribota, tudi Larryja Taylorja, prej omenjenega sina Caseya Waitsa za bobni, do slavnih gostov Augieja Meyersa za orglami, basistov Jamesa Whitona in Fleaje iz Red Hot Chili Peppers, Davida Hidalga iz Los Lobos, do Charlieja Musselwhitea z ustno harmoniko in podobnih. Keith Richards gostuje v uvodni pesmi Chicago, v pesmi Last Leaf in v pravkar slišani Satisfied, v kateri se Tom Waits navezuje na pesem Satisfaction Rolling Stonesov in omenja Keitha Richardsa in Micka Jaggerja. Keitha Richardsa slišimo tudi v naslednji pesmi, Hell Broke Luce.
11. Isti CD, 12 (on) HELL BROKE LUCE tom waits 3.57
Omejeni nakladi albuma Bad As Me Toma Waitsa je dodan še bonus CD s tremi posnetki. Prvi ima naslov She Stole The Blush.
12. Isti CD, 15 (on) SHE STOLE THE BLUSH tom waits 2.51
She Stole The Blush, pesem na CDju, dodanem deluxe različici izvrstnega novega albuma Bad As Me Toma Waitsa. Poslušajmo še naslednjo, Tell Me.
13. Isti CD, 16 (on) TELL ME tom waits 3.44
Privoščimo si še tretji dodatni posnetek z deluxe različice nove plošče Toma Waitsa, Bad As Me z naslovom After You Die.
14. Isti CD, 17 (on) AFTER YOU DIE tom waits 2.47
Naslednji teden je prva sreda v novembru, čas za posebno oddajo Moč pesmi. V njej se bomo spomnili zasedbe 16 Horsepower s pomočjo dvojne pregledne zbirke z naslovom Yours Truly, ki je izšla nedavno pri nemški založbi ameriške glasbe Glitterhouse. Milko Poštrak se do takrat poslavljam s pesmijo Last Leaf, Zadnji list, Toma Waitsa z njegove izvrstne nove plošče Bad As Me.
15. Isti CD, 14 (on) LAST LEAF tom waits 2.56


Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=29432