Glasba> RŠ recenzija

Der Dritte Raum!
Ponedeljek, 16. 1. 2012

avtor/ica: tadej

V petek ga je "4ka" šejkala na elektronske gruvačine nemškega live dvojca Der Dritte Raum. Švical smo, fuL! (v celoti!)

DER DRITTE RAUM, 13. 1. 2011; Klub K4, Ljubljana

* Julija bo minilo 10 let, odkar sta našo preljubo podalpsko idilo prvič obiskala Andreas Kruger in Ralf Uhrlandt, bolj znana pod imenom Der Dritter Raum. Takrat sta obiskala Ambasado Gavioli, ki je priredila večer Svenove založbe Cocoon. Po dolgo trajajočem procesu vtikanja vsega možnega kablovja v te in one luknje sta sključeno obsedela na stopnišču in potrto strmela v takrat še izredno pisano klientelo izolskega kluba. Še danes mi ni znano, v čem je tičal vzrok, a njuno razbohoteno kabolvje ni spustilo nobenega zvoka. Glede na to, da prav gotovo ni šlo za konceptualni nastop neslutenih razsežnosti, lahko zaključimo, da reč pač ni delovala in da sta nemška muzikanta prišla zastonj. Kakorkoli, ob deseti obletnici njunega obiska v Sloveniji, pretekli petek v ljubljanskem klubu K4, omenjenih težav vsekakor nista imela.

Ko se mi je po približno 20-minutnem čakanju pred 4ko uspelo prebiti do garderobe, sem srečal kolega, ki mi je v šali dejal: “obletnica mature”. In res, nisem mogel verjeti, koliko pozabljenih obrazov se je zbralo na kupu. Tam so bili mnogi “funkcionarji” takratne scene – od sumljivcev, ki so na WC-jih obračali sumljive posle, pa vse do protagonistov legendarne 6. Epizode Mesta Petelinov z naslovom Fleš si bil in v Fleš se povrneš. Poleg techno stárost ni umanjkalo niti trensarskih starešin, kar je očiten indikator, da ima Der Dritte Raum močno fenovsko bazo v dveh načeloma ločenih plesnih subkulturah. Skratka, techno-trance dvoživke mojega kalibra smo z obiskom nemškega dvojca zatorej še toliko bolj prišle na svoj račun.

Pred nastopom nemških prvoligašev je veliki “floor” ogreval Nitz. S svojim počasnim, plesalcu neprijaznim deep-deep-tech-neki-jem je okoli druge ure zjutraj dodobra izpraznil “štirkin bazenček”. Šlo je sicer za lepo povezan, fluiden in konsistenten set, a za moje kriterije zelo neprimeren za omenjeno uro. Tik pred nastopom Nemcev se je veliki “floor” spet napolnil, tokrat vse do nadležne gužve. Krepko čez drugo uro sta orjaško mešalko vendarle zajahala Andreas Kruger in Ralf Uhrlandt. Razlika v zvoku je bila očitna – nepopeglana zvočna slika je opozarjala, da bomo končno priče predstavi, ki se ji upravičeno reče live-act.

Energičen, pozitiven in neprisiljeno entuziastičen nastop dvojca Der Dritte Raum se je smiselno začel izredno umirjeno. Nit zgodbe, ki jo je pred njima odvijal Nitz, sta kontinuirano razpletala dalje, kljub temu da sta presedlala na zvok izpred kakih 15 let. Umirjeni, iz kisline vstali zvoki, značilni za acid produkcijo 90., so počasi dobivali dodatne ritmične elemente in tako pridobivali plesnost. Kljub temu da smo ostali nekje v območju house bpm-ov, so dinamične, groovy bas linije ob podpori številnih perkusij začele pravo plesno pralnico. Šlo je za enega tistih setov, ko plesalec ne švica zaradi trzanja na hitre beate, ampak zato, ker ja glasba enostavno jebeno groovy. Zasvingane oz. časovno zamaknjene sekvence so dodajale tisti ekstra element plesnosti, ki nekako ne funkcionira pri hitrejših glasbah, ga pa vsekakor prevečkrat pogrešamo pri počasnejših, striktno metronomskih ritmih. Druga stvar, ki je bila naravnost osvežilna, je bil dinamični “range” starejše produkcije. Zvoki so dihali in imeli neki dodatni karakter. Ob tem ne gre za to, da bi bil sam nekakšen fen stare produkcije, ampak enostavno za to, da je tovrstna produkcija, ne glede na datum izdaje, dandanes izredno redka in je ne slišimo pogosto. Prav tako ne slišimo pogosto live-acta, kjer se live različice komadov kaj razlikujejo od studijskih.

Iz naštetih razlogov sta Der Dritte Raum ponudila nastop, ki ni navduševal le v nostalgični sentiment zazrtih starih flešerskih prdcev, ampak prav gotovo vsakogar, ki zna ceniti dobro glasbo in dober nastop. Kljub temu seveda v setu ni umanjkalo starih dobrih hitičev, katerih odmev se je vračal v obliki dvignjenih rok in glasnega dretja.

Po Der Dritte Raum je vajeti prevzel techno legenda DJ Dojaja. Z ostrim preskokom iz živosti live-acta in funky muvačin na striktni techno metronom se nikakor nisem mogel sprijazniti. Kljub temu da sam techno izpod prstov Dojajca še zdaleč ni bil slab, nekako ni pasal v tistem trenutku. Po mojem mnenju bi moral prehod izpeljati mehkeje in počasi presedlati na klasični techno.

Kljub omenjenim pripombam se mi je zdel line-up dobro zastavljen, le domača DJ-a sta mogoče malce pozabila na kolektivni duh, ki z upoštevanjem ostalih DJ-ev in predvsem publike skupaj odlikuje celoten večer. Majhnemu plesišču 4ke se mi na žalost ni uspelo posvetiti, je pa vsekakor izgledalo, kot da se tam odvija prav spodobna čaga.

Na Der Dritte Raum v klubu K4 je poplesaval Tadej Droljc.


Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=30424