Glasba> RŠ recenzija

MUŠKAT HAMBURG, Menza pri koritu, 2. 3. 2012
Nedelja, 4. 3. 2012

avtor/ica: Peter Recer

Recenzija petkovega koncerta Muškat Hamburg ob predstavitvi nove plošče Zbogom Madamfucker... * v celoti

V petek so v Menzi pri koritu nastopali Muškat Hamburg. Predstavljali so še zelo svežo, pred kratkim pri FV Music izdano ploščo Zbogom Madamfucker. Plošča je v slovenski javnosti dobro sprejeta, kar pa ne čudi preveč, saj so Muškat Hamburg naredili odločen korak naprej. Predvsem so pesmi na novi plošči hitrejše, drznejše, obenem pa ohranjajo še kako potrebno igrivost. Zaradi slednjega tudi ne čudi, da je bila v petek Menza pri koritu prijetno napolnjena.

Kot ogrevalni bend so na oder stopili ZMP iz Slovenj Gradca. Ker gre za bend, ki slovenski publiki verjetno še ni preveč znan, povejmo, da plavajo v pankovskih vodah, v njen zaliv pa se stekajo še tokovi garažne ropotije in thrash metala. Bend torej nase vleče različne glasbene zvrsti, kar jim daje potrebno svežino in gibljivost zvočne slike. Pankovska brzina je zasedla središče njihovega koncertnega nastopa, ob katero se je naslanjal bolj robusten in grob garažni zvok. Obenem pa je ZMP hitro zaneslo v starejše thrash metalsko izrazje. Ob mešanju različnih glasbenih zvrsti pa skupini uspe ohranjati kitarsko zrel in povezan zvok. Povezave in prehodi med različnimi glasbenimi vplivi so mehki. Zaradi slednjega ZMP v svojem polurnem nastopu delujejo sveže in povezano, tako da pritegnejo takrat še bolj malo številno publiko. Čeprav bend navzven daje videz sproščenosti in delujejo, kot da jim je vsaj malo vseeno za vse skupaj, pa glasba na ta račun ne trpi. Res je, da na prvi vtis dajejo občutek, kot da se vsega lotevajo z levo roko, v resnici pa so dovzetni za medsebojno preigravanje, kar doprinese k iskrenemu in igrivemu zvoku. Tako ZMP kljub malo manj resnosti na odru delujejo kot povezana in igriva skupina, ki je odrsko sproščena, obenem pa prinaša razgiban in iskren zvok.

Po nastopu ZMP so na oder Menze pri koritu prišli Muškat Hamburg. Ti imajo rahlo spremenjeno zasedbo, saj je kitarist Kuki Cold-Eye zapustil skupino, njegovo mesto pa je prepričljivo zasedel Gangsta Rocker. Koncert so začeli s starejšim materialom, a so po prvih treh pesmih prešli na predstavitev nove plošče Zbogom Madamfucker. Na koncertu se je potrdilo to, kar je bilo slišati ob poslušanju njihove druge studijske plošče. Nove pesmi so predvsem bolj energične in bistveno močnejše. Koncertna izvedba pa jim je dala bolj grobo podobo, kar se dopolnjuje z njihovo odrsko razigranostjo. Predvsem pa zasedba deluje kot uigrana celota. Razigrane in gibljive basovske linije ponujajo izvrstno podlago za kitarsko brzenje. Oba kitarista sta zadolžena tako za ritmičnost kot za solistične vloge. Pri tem se mnogokrat njuna zvoka kitar agresivno zaletava drug v drugega. Čez močan zvok skupine pa se sliši neposreden glas pevca, ki se je prekrstil nazaj v Radgonski biser. Muškat Hamburg s polno energije dosežejo kompakten zvok, znotraj katerega pa je mnogo prostora za gibljivost in dialog med inštrumenti.

Kljub temu da je pevec opustil svojo lasuljo, je še vedno osrednji del koncertne podobe Muškat Hamburg. Predvsem pa celotna skupina deluje nadvse povezano in uigrano. To se vidi po čvrstem zvoku, ki ga zgradijo in tudi nadgrajujejo. Novo ploščo so predstavili s koncertom, kjer sta se dopolnjevali hitrost in igrivost, tako da je publika videla pričakovano, na polno in z vsem šusom odigran nastop. Muškat Hamburg tudi znajo vzpostaviti pristen stik s publiko. Predvsem basist s svojimi nagovori med pesmimi, pa tudi pevec, Radgonski Biser, ki hitro zabriše meje med odrom in parterjem. Naj bo na odru ali pod njim, med publiko, vedno poje na vso moč, z vso energijo. Skupina ima dodelan, energičen zvok, obenem pa delujejo tudi sproščeno in zabavljaško. Tako združujejo rockerske prvine energičnosti, ob tem pa ne pozabijo, da so koncerti namenjeni tudi zabavi in sproščenem vzdušju. Kljub temu pa je bil na petkovem koncertu v ospredju surov rockerski naboj.

Petkov nastop je potrdil to, kar je bilo slišati ob poslušanju plošče Zbogom Madamfucker. Muškat Hamburg so svoj zvok ojačali, obenem pa jih koncertna izvedba predstavlja v agresivnejši in tudi bolj razigrani podobi. Z igrivostjo in predvsem s surovo neposrednostjo so razigrali Menzo pri koritu in se prepričljivo vrnili na slovenske koncertne odre.


* Peter Recer

Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=31029