Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Kaj odkrivajo izsledki nacionalne raziskave branosti? (4824 bralcev)
Petek, 25. 1. 2008
klerik in Pizdurh



Družba Valicon je ta teden postregla z izsledki tako imenovane Nacionalne raziskave branosti za leto 2007, ki poleg tiskanih medijev ugotavlja tudi priljubljenost radijskih ter televizijskih postaj. Preletimo najprej slednji dve področji, ki jima v nadaljevanju Kultivatorja ne bomo posvečali posebnega prostora, in sicer: med radijskimi postajami še naprej trdno v sedlu ostajata Val 202 in pa Slovenija 1, medtem ko se je na tretje mesto prebila postaja Radio 1, s čimer ugotavljamo, da je Ognjišče v primerjavi s prejšnjo raziskavo nazadovalo. Manj presenečenj je zaslediti med televizijskimi programi, kjer vrstni red iz leta 2006 ostaja nespremenjen. Prva je Pop TV, sledijo ji pa Slovenija 1, Kanal A, Slovenija 2 in seveda TV 3.

Po raziskavi dnevnikov se je priljubljenost rahlo povečala Večeru, medtem ko je največji padec doživela delniška družba Delo. Kar se tiče tednikov, je zanimiva informacija ta, da naj bi MAG lani napredoval in celo prehitel Mladino, o čemer smo se pogovarjali z bivšim v.d. urednika Maga, Silvestrom Šurlo – izjava sledi nekoliko kasneje. Viden padec pa je doživel Dolenjski list, medtem ko ostali ostajajo nekako tam, kjer so bili. Ob tem naj še omenimo, da se branosti seveda ne da meriti striktno z naklado in prodajo, tu je treba namreč v prvi vrsti upoštevati obseg bralcev, ki ga doseže posamezen izvod časnika ali tednika, preko, denimo, knjižnic ali lokalov. O metodologiji in naročnikih raziskave smo se pogovarjali z direktorjem medijskih raziskav družbe Valicon Andražem Zorkom:



Zorko ob objavi raziskave navaja, da je medijsko področje lansko leto zaznamoval predvsem vzpon tako imenovanih brezplačnikov, med katerimi zagotovo izstopa Dobro jutro. Novi odgovorni urednik Lovro Kastelic temu pripisuje sledeče:



Za dodatna pojasnila v zvezi z nekaterimi odkritji nacionalne raziskave branosti smo se obrnili še na poznavalca medijev Marka Milosavljeviča:



Predsednik Združenja novinarjev in publicistov Slovenije Peter Jančič ponuja naslednjo razlago:



Zanimivo je predvsem to, da se kar nekaj odgovornih urednikov medijev, ki so pristopniki k raziskavi, še ni uspelo poglobiti v njene izsledke, kar pa ne velja za nekdanjega v.d. odgovornega urednika Maga Silvestra Šurlo, ki je zadovoljen predvsem z opazno višjo branostjo Maga.



Užaljeni pa so na Demokraciji, kjer so prepričani, da niso bili vključeni v raziskavo, kar smo nekako do pogovora z Zorkom mislili tudi na Radiu Študent. Poanta je seveda ta, da niso vključeni v končne rezultate zaradi premajhne branosti. Prisluhnimo torej razočaranju, ki ga je za nas povzel odgovorni urednik Demokracije Metod Brlec:



Kar raziskava tudi ugotavlja, je porast zaznanega časa na internetu, in sicer za 25 odstotkov, od česar sta še najbolj, v navednicah rečeno, profitirala Dnevnik ter Delo. Za mnenje o prihodnosti medijev na svetovnem spletu pa smo vprašali guruja na tem področju v Sloveniji, urednika portala Vest.si, Janija Severja:



Kultivator sta s kupnimi močmi pripravila Urh in Erik, ki se zahvaljujeta vsem pet tisočim poslušalkam ter poslušalcem, ker so izpolnili petnajstminutno normo in so tako vključeni v raziskavo.

Povezave do aktualnih oddaj Aktualno-politične redakcije Radia Študent






Komentarji
komentiraj >>