Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

Teater v eter > o oddaji
Stičnosti Srečka Kosovela in Matije Ferlina ("SAD SAM lucky") (693 bralcev)
Sreda, 2. 5. 2012

Hrvaški koreograf in performer Matija Ferlin je v Stari Mestni Elektrarni Ljubljana priredil nihilomelanholični kurz, parafrazo fragmentov iz zapuščine Srečka Kosovela v hipermoderni performativni različici.
Pesnik- ustvarjalec -performer je dobesedno zgolj miza, torej objekt, na katerega je pribita beseda. V njegovo telo- v zaris duše je pribit izraz, na katerega nobeno prihodnje pričakovanje, pričakovana interpretacija, naj se še tako trudi tolmačiti, hermenevtično krpati pomen, ne more imeti vpliva.
>>

Anja, komentarji

Ko je umrl Danton (Jernej Lorenci - Dantonova smrt; Georg Büchner) (1027 bralcev)
Ponedeljek, 30. 4. 2012

/.../ Lorenci s politično angažirano uprizoritvijo.To je pričakovanje. In še z Büchnerjevo Dantonova smrt. Če poslušalec malo pozna Lorencijev prejšni opus, je eksplicitni politični angažma, ponujen na pladnju Mladinskega v tej sezoni, v režijah Lorencija odsoten. Medtem ko mu izbira dotičnega dramskega teksta pristaja; s seciranjem skorajda patetičnih čustvenih ekspedicij antijunaka se oriše očitna režiserjeva intriga – drobovje človeške psihe. Kako se je ta ambivalentna pozicija kazala? /.../ >>

Sonja Zlobko, komentarji

Ko se pokaže Glembaj, pretendenti izginejo (772 bralcev)
Sreda, 18. 4. 2012

Proti koncu poletja, v zatonu dneva, se v hiši Glembajevih dogodi tisto, kar bi se moralo zgoditi že zdavnaj. Razgaljeno črvivo tkivo, padec mask kvazi aristokratskega sloja, z upanjem napoveduje spremembe moči na evropski grudi. Preroške razsežnosti zakrivajo dejstvo, da do občutnih sprememb še ni prišlo, kar nam kaže tudi ponovna aktualnost Krleževe drame Glembajevi. >>

RKHV vajenci, komentarji

Medijski linč Katharine Blum (Pograjc – Izgubljena čast Katharine Blum; Heinrich Böll) (889 bralcev)
Torek, 27. 3. 2012

Medijsko artikulacijo ljubezenske afere karakterjev Katharine Blum in domnevnega pripadnika Frakcije rdeče armade Ludwiga Götena na senzacionalističen način, ki je zaznamoval tudi ostale karakterje-akterje, postavi Böll v ospredje. Pri tem z natančnim posnemanjem mehanizmov poročanja in novinarskih praks, razkriva intenzivno vlogo in vpliv medijev v sedemdestih letih Nemčije. Kako je torej nastala in kam je vodila Böllova artikulacija nasilja v uprizoritvi v Mladinskem gledališču? >>

Sonja Zlobko, komentarji

Najboljše kar se da, a ne s preveč truda (Jonathan Burrows, Matteo Fargion)  (609 bralcev)
Petek, 23. 3. 2012

Torkovo gostovanje dvojčka predstav Ceneno predavanje in Kravji komad zato ni bilo navadno sodobnoplesno doživetje. In vsi vemo, da je kljub trudu te zvrsti po nenehni inovaciji sodobni ples vendarle postal poln klišejev. Morda ravno zaradi pretiranega truda. Nasprotno pa Burrows in Fargion skoraj mimogrede, iz radosti raziskovanja, z iskrivostjo in nepretencioznostjo postrežeta z nečim čudovito nepričakovanim. >>

Pia, komentarji

Frljićeve TRI SESTRE: Podčrtano z rumeno-modro barvo (709 bralcev)
Sreda, 21. 3. 2012

Režiser Oliver Frljić, trenutna "vroča roba" slovenskega gledališča, se je v Prešernovem gledališču Kranj podal v interpretacijo "Treh sester" Čehova. Sestrsko navezo v provincialnem mestu, kjer hrepenenje nikoli ne usahne, vpne v raznolik tok žanrov in atmosfer. Nenehno preigravanje odrskega izraza, od ironije do patetike, na koncu privedejo v popolno resignacijo in scenske ruševine. Še preden se fikcija zares konča, ponovno napoči čas, da pohlevno prisluhnemo zunanji realnosti rumeno-m >>

Zala Dobovšek, komentarji

Zvončki in trobentice, Zlati šus, vijolice ... (690 bralcev)
Torek, 6. 3. 2012

V mračnem, utesnjenem, zatohlem in vlažnem tunelu LGL-ja je bila prvič uprizorjena drama Tamare Matevc Zlati šus. Ta spada v sklop Teater ni dolgcajt, lutke so zakon!, ki je namenjen mladostnikom nad 12 let in obravnama teme, s katerimi se v teh s samozadostnostjo relativno podhranjenih letih srečujemo. Kakšna torej sploh lahko je predstava za mladostnike? >>

Sonja Zlobko, komentarji

Gardenija. Mladost niso leta, je nekaj, v kar se odeneš (749 bralcev)
Petek, 17. 2. 2012

Gostovanje Les ballets C de la B - Gardenija

Deveterico nastopajočih v predstavi Gardenija nam prva odrska slika predstavi uniformno. A nekdo nosi visoke pete, spet nekdo drug je pravzaprav še zelo mlad in med njimi je vsaj ena, če ne dve, ženski. Te male deviacije so brstiči, ki anticipirajo metamorfozo v nenavaden šopek.
>>

Pia, komentarji

Kdo je na službenem potovanju?  (725 bralcev)
Sreda, 8. 2. 2012

Slovenski mediji so o predstavi Oče na službenem potovanju pisali predvsem kot o projektu, ki skozi intimno pripoved spregovori o političnem trenutku, o zgodovinskem obdobju v katerem zaradi informbirojevskega spora trpijo navadni, nedolžni ljudje. Kdo neki so Navadni ljudje? >>

Anja Radaljac , komentarji

Ime česa je Arturo Ui? (969 bralcev)
Ponedeljek, 23. 1. 2012

Se Brechtov Arturo Ui danes sploh še lahko ponovno reinkarnira v podobi Hitlerja, kakor se je to zgodilo v Milerjevem spektaklu? Ne spodleti biti brechtovski režiserju ravno zato, ker si ne odgovori na osnovno vprašanje: ime česa je danes Arturo Ui? >>

Pia, komentarji

Kakšne Svinje  (1159 bralcev)
Ponedeljek, 16. 1. 2012

Režiserka Renata Vidič je fokus usmerila v odnose, ki temeljijo na odsotnosti. Osrednja nit je odnos Male in Velike Ibru do njunega dvanajst let mrtvega očeta, ki še vedno s panoptično vseprisotnostjo nadleguje junakinji. V zadnjih trenutkih se vendarle pojavi na odru, kot bizarna strohnela lutka, da mu lahko razbijeta glavo /.../ >>

Sonja Zlobko, komentarji

Medlo zibanje barčice po mlakužnih vodah (1012 bralcev)
Torek, 20. 12. 2011

Barčica je plula že v Ljubljanski Drami na malem odru v režiji Aleksandra Popovskega in utelesitvi Barbare Cerar. Preteklo soboto je druga barčica priplula na odrske deske velikega odra Ljubljanske Drame iz Novega Sada, v režiji mlade Ane Tomović in utelesitvi Jasne Đurićić, potem ko je l. 2008 na festivalu Sterijino pozorje domov odnesla domala vse nagrade...prisluhnite poročilu iz križarjenja!
>>

katjaČ, komentarji

Radikalizacija stanja (Šeparović - Re-/de-/konstrukcija: Razredni sovražnik) (1411 bralcev)
Ponedeljek, 12. 12. 2011

Ko se problematizacija gnilih samoumevnosti prestavi iz margine v institucionalne centre 'entertainmenta', je jasno, da je radikalizacija stanja presegla strukturno zajezena področja. Prikazovanje nemoči in besnosti nad neoliberalistično praznino, v gledališču kontekstualno ne deluje cinično, nasprotno, kritično in frontalno se govori o tistem kar ne maramo slišati. Margina smo (skoraj) vsi. Ali po principu pojasnjevanja z znanim: Mi smo 99%. Prav o tem Razredni sovražnik, prav o tem tudi Šeparovi >>

Sonja Zlobko, komentarji

Ali dober dramatik sploh potrebuje gledališče? (1303 bralcev)
Četrtek, 8. 12. 2011

Za zidovi neke hiše, ki z okni zre na Kongresni trg, se v času, ko se spod nje tre množica mimoidočih in v zraku lebdi nerazločna gmota besed in šumov, dogaja poseben obred – večerja s slastnim truplom. Za zidovi te hiše se ob sozvočju izvenserijske drame, dveh akterjev in šestih udeležencev zgodi mali (gledališki) čudež: »Zgodba o nekem slastnem truplu« Simone Semenič v režiji Primoža Ekarta in v produkciji zavoda Imaginarni. >>

Zala Dobovšek, komentarji

Oder Linhartove dvorane V najemu (804 bralcev)
Sreda, 30. 11. 2011

V Bruslju situirana plesno-gledališka skupina Peeping Tom je, tokrat s predstavo V najem, že tretjič gostovala v Ljubljani.

Gre za gledališče, naseljeno s telesi, ki se iz običajnih figur, posedenih v meščanskih interierih, transformirajo v nadrealne gibajoče se skulpture cirkuških razsežnosti. Narativ se raztaplja sočasno, ko se hiperekstenzirana telesa raztapljajo v nekakšen fantastično-čudaški ples. >>

Pia, komentarji

Kakšne vrste roba je Nickel Stuff? (1159 bralcev)
Torek, 22. 11. 2011

Bernard-Marie Koltes je svojo mračnjaško verzijo Vročice sobotne noči napisal v obliki scenarija za film. Ivica Buljan se je tega spektakularno turobnega tribut-a, pisanega z mislijo na Johna Travolto v glavni vlogi, lotil v sebi domačem gledališkem mediju. Kljub temu, da je Buljan verjetno človek, ki ima pri nas največ izkušenj s postavljanjem Koltesa, pa je ta prenos iz enega v drug medij tokrat terjal posebno previdnost in najbrž predstavljal precejšen izziv. >>

Pia, komentarji

Gledališče je naslednje (1347 bralcev)
Ponedeljek, 7. 11. 2011

Zadnjih nekaj tednov se je iznad Tržaške ceste v Ljubljani razpenjal velik bel transparent, na katerem smo brali: Janez Janša – Kdo je naslednji?, z dodano lokacijo, uro in datumom. Da ne gre za politično propagando ali najavo zbora stranke, ampak za oglaševanje gledališke predstave režiserja Janše, je bilo verjetno jasno le peščici. Preimenovanje trojice umetnikov je v predvolilnem času, ko nam grozi ponovitev brez razlike, ki pa bo tudi z razliko najbrž samo ponovitev, spet dobilo na aktualnosti. >>

Pia, komentarji

Gramofon - Večer Brechtovih songov in poezije  (1539 bralcev)
Četrtek, 13. 10. 2011

Sodelovanje z Bertolta Brechta s Kurtom Weillom in Hannsom Eislerjem je tako intenzivno, da nikoli točno ne vemo, kje se konča gledališka in začne glasbena »pisava«. To zanimivo sodelovanje nam je želela pokazati Nanča Muck v predstavi Gramofon, ki je doživela svojo premiero prejšnjo nedeljo v klubu Cankarjevega doma.
>>

Janez Janša, komentarji

Skušnjave duše - Ribič in njegova duša Oscarja Wilda Ivana Peternela (1147 bralcev)
Ponedeljek, 3. 10. 2011

Ambivalenca, ki je v pravljici najvidnejša pa ni ta med dušo in telesom, pač pa med srcem, ki v dotičnemu kontekstu stoji na mestu materializirane ljubezni, in dušo, materializiranim Jazom ribiča. ... >>

Sonja Zlobko, komentarji

Živadinov::Zupančič::Turšič: Ljubezen-država-gledališče (2780 bralcev)
Sreda, 28. 9. 2011

Če ne štejemo "obreda poslavljanja" Trije izdelki Noordung, ki ga je Živadinov leta 1999 uprizoril v posebej dograjenem začasnem prizidku ob Mali drami, lahko rečemo, da je s tokratno uprizoritvijo drame Ljubezen in država Vladimira Stojsavljevića verjetno najpomembnejši slovenski gledališki režiser prvič (in po lastnih besedah, tudi zadnjič) prestopil prag slovenskega nacionalnega teatra. Kako pa? In zakaj? >>

Bojan Anđelković, komentarji

Ex Ponto, drugič (2014 bralcev)
Petek, 23. 9. 2011

V drugem in zadnjem festivalskem terminu, ki se posveča festivalu Ex Ponto, poročamo o štirih predstavah, in sicer gre za Krleževo Salomo, za Kavkaški krog s kredo makedonskega narodnega gledališča Vojdan Černodrinski, plesni solo Off-beat Milana Tomašika in uprizoritev Rock'n'roll kosovskega gledališča Teatri Kombetar i Kosoves. >>

Anuška, komentarji

Konec začetka 18. Ex Ponta (1519 bralcev)
Torek, 20. 9. 2011

Prvi dnevi festivala Ex Ponto, ki se je letos namenil prečesati mite preteklosti in detektirati nove nostalgične ali utopične začetke, so mimo. A letošnja edicija ne reflektira le političnih začetkov in koncev. Tudi za nekatere gledališke formate bi lahko v določenih kontekstih ugotavljali njihove neizogibne konce, čeprav seveda lahko zasledimo tudi temeljitejše refleksije forme in medija, ki niso zazrti v preteklost. A takšne arbitrarnosti gledaliških formatov festivalu ne moremo šteti ravno v prid. >>

Pia, komentarji

Ugrizniti, a kam? (1779 bralcev)
Torek, 13. 9. 2011

Pretekli teden smo si na odrskih deskah Španskih borcev lahko ogledali predstavo Ugriz. Avtorski projekt po nekaj letni odsotnosti podpisuje Tina Janežić. Sokreiranje in oživitev koncepta dopisujeta slovenski plesalec Dušan Teropšič in belgijski plesalec, igralec in glasbenik Erik Willekens. Slednji nastopi tudi na mestu asistenta režije in dramaturga. >>

jassy, komentarji

Ko se Tomažu Šalamunu obrne sedmo desetletje ali poročilo z rojstnodnevne zabave (2447 bralcev)
Sreda, 31. 8. 2011

Usmeriš pogled na fokusne elemente v množici. Slednji največkrat izstopajo po poziciji prostora, videzu, glasu, jeziku, tudi čem drugem. Torej množica postane občinstvo. Našel si dotični element, na sredi Trga francoske revolucije. Postojiš na označeni meji osvobojenega ozemlja, ki mu lahko za izostritev slike nadanemo ime Šalamundistan. >>

Sonja Zlobko, komentarji

MLADI LEVI, 2. (1348 bralcev)
Petek, 26. 8. 2011

Festival kronan s humorjem in duhovitostjo. Festival kronan z ekološko angažiranostjo in samoreferencialnostjo na polju sodobne performativnosti. Mladi levi (drugič na RŠ). >>

Sonja Zlobko, komentarji

14. MLADI LEVI, prvič (1588 bralcev)
Ponedeljek, 22. 8. 2011

Poletno praznino je ponovno zapolnil 14. mednarodni festival Mladi levi, ki bo prestolnico poživljal med 19. in 28. avgustom. Festival poleg številnih referenčnih imen ponuja tudi nekaj svežih avtorskih podpisov. Izbor predstav tudi letos dopolnjuje z raznorodnimi formati, ki iz polje umetnisti prestopajo v vsakdanjost življenja.

V prvem festivalsemi terminu se posvečamo prvemu festivalskemu vikendu.

>>

jassy, komentarji

Štajersko prestolnico so ponovno obiskale lutke  (1421 bralcev)
Petek, 12. 8. 2011

V soboto, šestega avgusta, je Lutkovno gledališče Maribor otvorilo že dvaindavjseti Lutkovni pristan. Mednarodni Poletni lutkovni festival vsako leto ponudi mladim in starim razgiban festivalski program, znotraj katerega prepleta domače in tuje lutkovne predstave. Ogledali smo si otvoritveno predstavo Glej, tička! Teatra Papelito. >>

jassy, komentarji

Dvojčici iz Slovaške (Dvojčici - Petronela Dušova) (1899 bralcev)
Torek, 9. 8. 2011


Sonja Zlobko, komentarji

PANDURJEVA ESTETIKA V SOZVOČJU S ŠPANSKIM PATOSOM (1687 bralcev)
Petek, 15. 7. 2011

V okviru festivala Ljubljana je v ljubljanskih križankah, ponovno, blestel Tomaž Pandur. Tokrat s predstavo Somrak Bogov nastalo v produkciji Teatra Español de Madrid in v sodelovanju s Teatrom Calderón de Valladolid in Festivalom d’Estiu de Barcelona – Grec. Režiserja je navdihnil prvi del kultne trilogije italijanskega režiserja Lucina Viscontija La caduta degli dei iz leta 1960. >>

jassy, komentarji

Ana Desetnica skoraj za vsakogar (1636 bralcev)
Ponedeljek, 4. 7. 2011

Prvi julijski konec tedna, že tradicionalno, so slovenska mesta preplavili ulični artisti – začel se je mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica. Vsebinsko bogat in žanrsko razgiban program je tudi tokrat pritegnil množico obiskovalcev. >>

jassy, komentarji

Starejše