Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Roisin Murphy!!! (4660 bralcev)
Petek, 13. 6. 2008
tadej



Roisin Murphy, Križanke, četrtek, 12. 6. 08

* Včeraj je Križanke obiskala pop diva po imenu Roisin Murphy, pevka bivšega dueta Moloko, ki sedaj uspešno hara na svoji solo poti. Titulo pop dive si je prav gotovo prislužila šele z zadnjim albumom, saj je tokrat prvič zašla v pravi pop brez zadržkov, upoštevajoč vse MTV-jevske trendovske smernice. Zato ni naključje, da so jo k EMI records vzeli, ker jih spominja na Robbieja Williamsa, ter da jo kritiki radi primerjajo oziroma celo povzdigujejo nad samo kraljico popa - Madonno. Njen prvi solo album je sproduciral priznani Mathew Herbert, ki je z nekonvencionalnimi vižami ter aranžmaji pripomogel k Roisininemu stažu kvalitetne alternativne pop pevke. Novi album oziroma že njegov istoimenski znanilec pa je Roisin vrgel v konkurenco same pop smetane in prestižne svetovne estrade.

Pop je glasba, kjer je meja med cinizmom in klišejsko neumnostjo popolnoma zabrisana. Dober pop je mnogokrat pribežališče ciničnih umetnikov, ki so obupali nad svojimi ideali in se hranijo le še s spomini izgubljenih sanj ter s konzumacijo plastične sreče, ki jo neprestano generira kapitalistična kultura. Pop je slepo predajanje družbenim diktatom in hipno ustvarja občutek svobode, če uspe poslušalcu prodati umetne kolektivne sanje zahojene družbe kot poslušalčev lastni proizvod. Ta glasba nas tako vabi na vožnjo z vlakom, katerega končna postaja je filmska ljubezen ali svoboda v potrošništvu. To je vožnja za vse obupane iskalce sreče, ki so izčrpali alternativne vire in prisegajo le še na globino plehkih užitkov. Rosin Murphy bi rekla: "We'll make a move, We'll break into cinema. You'll be director and I'll be your movie star." Koliko globine prenese tovrstna plehkost, je seveda stvar konteksta in zdi si mi, da naravo teh besed razkriva ravno njena okajena graciozost in pristen nastop, s katerim je Roisin včeraj zapolnila oder ljubljanskih Križank.

Živo nastopanje, sodeč po posnetkih koncertov Roisin Murphy, je njena največja pomanjkljivost. Včerajšnji nastop pa je dodobra spremenil podobo pevke v marsikaterih očeh poslušalstva. Priča smo bili namreč enemu najbolj prepričljivih odrskih nastopov, brez neumnih koreografij za plašenje golobov. Roisin tokrat ni delovala anemično, čeprav delno leseno, vendar je to prav tisto, brez česar bi njen odrski nastop izgubil osebno noto. In ker je bila glasba prirejena živemu igranju s prostorom za ohlapno improviziranje, je zadeva neprestano uhajala iz okvirov spodobnosti studijskih komadov. Že sam začetek koncerta je obetal dobro nadaljevanje, saj je štartal sila domiselno. Pred začetkom se je namreč vrtela neka stara house klasika z ženskimi soul vokali, ki jih je čez nekaj časa iz zaodrja preglasila Roisin. Murphyevi se je pridružil še njen elektrončkar, ki je čez podlago in vokal zaigral ritem na »kastrolo« oziroma dodal nek plehnati elektronski zvok. Tega je takoj posemplal in tako dobil začetek otvoritvenega komada, tehnoidnega hitiča Cry Baby. Udarnemu začetku je manjkalo le še malo pojačanih basov, da bi zadeva dosegla boljši učinek. Tudi v nadaljevanju je Križanke nekajkrat preplavilo pravo klubsko vzdušje, saj nas je vozil pravi francoski tehno ali acid house, enkrat pa je zadeva celo zašla v hard rockerske vode. Če je kaj neprebavljivega na pop divah, potem so to prav gotovo njihovi "slam-arski" ali "air guitarski" izpadi, ko glasba naenkrat zaide v žagarske sfere. Vendar je Roisin tudi to vlogo opravila sila prepričljivo, saj je njena čupa odločno rezala zadimljeno, od stroboskopa naluknjano odrsko ozračje.

Precejšen del koncerta je bil sestavljen iz počasnejših komadov, ki so publiko iz aktivnega zibanja spuščali v komaj še "đuskajoče" stanje. Vendar se žerjavica nikoli ni preveč ohladila, saj jo je vsak naslednji veter hitrejših komadov dodobra razpihal. Komadi so se nekajkrat prav fascinantno prelivali med seboj in se na ta način izmikali prepogostim prekinitvam z aplavdiranjem. Vsekakor je šlo za dober koncertni "drajv", ki je s svojimi nihaji skrbel tako za zaljubljence kot za žurerje. Slišali smo doberšen del zadnje plošče Overpowered, en dolgi Moloko hitič, ki nas je popeljal na plaže same Ibize, ter kake tri komade s prve plošče Ruby Blue. Za vsak komad posebej pa je Roisin smuknila v novo oblekico, suknjič, rokavičke ali pa le klobuček.

Vendar pa glasba Roisin Murphy že sama po sebi ne nudi nekih ekscesnih čustvenih stanj, zato se na tovrstnih dogodkih pričakuje tudi spodobna mera šova v obliki luči, vizualizacij, teatralike in podobnega. V veliki meri gre tudi za dogodek zaradi dogodka samega, razloge za to pa lahko upravičeno iščemo tudi v pomanjkanju novih idej kolektiva za blagovno znamko Roisin Murphy – na novi plošči Overpowered se namreč nahajata kar dva ukradena, a dobro predelana komada. Komad Cry Baby ima svojega dvojnika v techno hitiču Cycle Sluts, ki je last obskurnega izvajalca z imenom Rok, komad Let me know pa je več kot očitna predelava pesmi Sure Shot gospodične Tracy Weber. Vendar to ni predmet te recenzije. Tokrat nas zanima le izvedba samega šova, ki pa je bila brezhibna. Kvaliteten nastop vseh glasbenikov in ostalih zaodrskih akterjev.

Izvedba koncerta v organizacijskem smislu pa je imela eno in edino veliko pomanjkljivost. In sicer se na tovrstnih dogodkih pričakuje dostojni dostop do socialnega lubrikanta po imenu pivo. »Nagruvana« glasba seveda kliče po podmazanih sklepih, visoka koncentracija brhkih Ljubljančank pa po podmazanih jezikih. Vendar je verjetno vsak udeleženec včerajšnjega koncerta, ki premore nekaj samospoštovanja, ostal žejen. Gužva za pivo je bila namreč ogromna, poleg tega pa si zanj potreboval še kuponček, za kar si seveda izvedel za šankom. Veselo v novo vrsto oziroma zelo slabo!

Koncert so spremljali bučni odzivi ljubljanske publike, ki je tekom celega nastopa pridno migala z boki in se skratka vedla nadvse primerno. Zaključni komad koncerta, čudaški hitič Ramalama (Bang Bang) pa je povzel sporočilo glasbe Roisin Murphy in včerajšnjega koncerta ter še dodatno obnorel navdušeno množico. Osrednji verz pesmi: »And if I need a rhythm, gonna be to my heart I listen,« je Roisin pela na odru brez spremljave še potem, ko so ostali člani že zapustili oder. Sledil je še pozdrav publiki ter tek v backstage.

Na glasbo Roisin Murphy je včeraj v Križankah »đuskal« Tadej Droljc.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Roisin Murphy!!!
Lojze [06/11/2009]

...pa še to, "neka stara house klasika" je hauziš prispevek "Don't you want it" detroitske techno legende Mad Mike Banksa...
odgovori >>

Re: Roisin Murphy!!!
Lojze [06/11/2009]

Gunštna recenzija, četudi malce zgreši bistvo rozinkinega šik popa, pa me je takoj odpeljala med spomina na enega boljših koncertvo v Križankah. p.s. Rok ni noben obskuren techno producent, temveč legenda, ki se skriva za berlinskim klubom in založbo Tresor, gre pa za electro ne techno hitič Cycle sluts...
odgovori >>

Re: Roisin Murphy!!!
siam [15/06/2008]

pameten si kot talesen golob
odgovori >>

Roisin Murphy pokazala rit
tadej [14/06/2008]

...po koncertu je iz bakončka pokazala še svojo belo britansko perdo http://www.pozareport.si/?Id=estrada&View=novica&novicaID=8726
odgovori >>