Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RAZLIČNI IZVAJALCI: Vsi živi/ Živi v Ljubljani # 21 (FV Music, 2008) (3421 bralcev)
Sreda, 25. 2. 2009
BIGor



* Pred dvajsetimi leti je ljubljanska založba FV ob rednih izdajah domačih, slovenskih in jugoslovanskih zasedb sprožila kasetno produkcijo posnetkov koncertov v Ljubljani gostujočih zasedb. Z njimi je zapolnila vrzel tedaj manjkajočih in nerazpoložljivih tujih in licenčnih izdaj pri nas. Obenem pa je s temi izdajami arhivirala dobršen del osrednjega alternativnega koncertnega dogajanja v drugi polovici osemdesetih let v slovenski prestolnici.

Ob pogledu na spisek gostujočih zasedb, ki so pod pokroviteljstvom FV doživele objavo posnetka ljubljanskega nastopa v živo, se razkrije del enigme, zakaj je to slovensko velemesto v osemdesetih letih slovelo kot mali Berlin - ne samo zaradi dinamične domače produkcije, ampak tudi zaradi številnih skoraj epohalnih gostovanj. Avdioposnetki UK Subs, Nicka Cava & The Bad Seeds, Poison Girls, Misty In Roots, Swans, Government Issue, Amebix, Fang, Henry Rollins Banda, Social Unrest, Attitude, Sonic Youth, Pere ubu, Crime & The City Solution, NoMeansNo, Diamande Gallas, Rollins Banda in White Zombie so bili z devetnajsto zaporedno izdajo »Živi v Ljubljani« nadgrajeni z VHS-kompilacijo »Vsi živi«. Na njej je avdiovizualno ujeto razgibano hardcore in posthardcore obdobje v Ljubljani, ko so jo obiskale zasedbe Vandals, Mind Over 4, S.N.F.U., Verbal Assault, Fugazi in Victims Family. Naštete izdaje so utrdile sloves uradno prve neodvisne založbe v tedanji Jugoslaviji. Z njo je FV postala sinonim za alternativno, underground in neodvisno založništvo v socializmu in tudi zgled za naslednje založbe, kot so bile Slušaj najglasnije, Search & Enjoy, Blind Dog in Take It or Leave It.

Dobršen del tradicije FV izvira iz teh divjih osemdesetih let. Skozi devetdeseta se je FV našpičil v ozko profilirano založniško in promocijsko dejavnost, ki se je skoncentrirala predvsem na garažni rock. Prav temu drugemu zlatemu obdobju FV Music je naklonjena najnovejša edicija »Vsi živi«. Po kompilaciji »FV 2000«, na kateri so bili izbrani koncertni komadi nastopajočih na FV festivalu leta 2000, smo z »Vsemi živimi št. 21« dobili garažno mučkalico, ki bo sprožila skomine in spomine predvsem obiskovalcem koncertov v produkciji FV iz druge polovice devetdesetih let in zgodnjih let tega desetletja. Se pravi iz obdobja, ko je FV zaslovel s svojo neomajano, brezkompromisno rockovsko držo, ko nas je zalagal z vročimi imeni tedaj aktualne garaže. Dead Moon, Adam West, Gary Floyd Band, finski Flaming Sideburns, Speedball Babies, Demolition Doll Rods, odtrgani Country Teasers, Man Of Astro-Man?, avstralski Cosmic Psychos, Chrome Cranks, Jeff Dahl Group, Lazy Cowgirls in Blood on the Saddle so imena, ki jim na »Vseh živih št. 21« delajo družbo še domači Muškat Hamburg, Thunderbabies, Crazed Farmers, Real Things in CZD.

Spomini ostajajo spomini. S temi posnetki jih bo marsikdo obudil in tudi slavil. Vendar pa bo revna, pod nivojem urejena kompilacija le redkim bodočnežem kaj pomenila. FV music s kompilacijo »Vsi živi št. 21« ni poskrbel za zgodovinski spomin. Ne ponuja podatkov, kdaj in kje so bili posneti ti koncerti. Ni retrospektivnega besedila, ki bi nepoučenemu poslušalcu približal fenomen te kompilacije ali ki bi predstavil posamične izvajalce. V branje ne ponudi niti izbruha spominov motorja založbe Monike Skaberne, ki bi ob poslušanju te dobro uro trajajoče kompilacije še kako dobro sedli. Z njimi bi lahko utemeljila in razgrnila ne le spomine, ampak tudi tegobe, s katerimi se je srečevala in s katerimi se FV music srečuje še danes.

Ta kompilacija zvočno dobro polikanih koncertnih posnetkov ni niti asketska niti samohvalna. Škoda, da jo moramo pospremiti s tako kislim komentarjem oziroma da jo poslušamo z grenkim priokusom. Vendar je prav takšno pišmeuharstvo in polovičarstvo v opomin in tudi odgovor, zakaj se briše zgodovinski spomin. Ni vse tako samoumevno, kot je pogostokrat na koncertih, kamor nas bodo odpeljali posnetki nastopov v živo dvajsetih bendov. V naslednjih oseminšestdesetih minutah se bo zvrstila mučkalica petnajstih tujih in petih domačih rockovskih skupin, ki so se predstavili v živo pri nas v zadnjih petnajstih letih. Keep on rockin' in the free world!

pripravil Igor Bašin- BIGor


Komentarji
komentiraj >>