Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 19h: Foltin - Donkey Hot (2975 bralcev)
Četrtek, 15. 5. 2003
MarioB



Tolpa Bumov
četrtek, 15. maj 2003
19.00 h

Foltin - Donkey Hot


Makedonska zasedba Foltin (kmalu jo bomo gostili na jazzovskem festivalu v Cerknem) si je ime nadela po glavnemu junaku nedokončanega literarnega dela češkega klasika Karla Čapka »Življenje in delo skladatelja Foltina« ter s tem delno nakazala koncept, ki obdaja njihovo glasbo iz sicer obstoječega, a v njihovem primeru krepko domišljijskega območja. Temo negotovosti zgodovinskih dokumentov, bolečega precepa med kruto resničnostjo in sladko fantazijo ter iz tega izpeljano svobodno jemanje kulturnih dobrin iz različnih svetov, kar pa implicira nestalnost političnih, državnih, ideoloških in žanrskih meja, bitolska zasedba jemlje za svoj credo, ustvarjalno gonilo, brez čigar poznavanja ne moremo celostno zapopasti njeno godbo.

Člani Foltina se namreč razglašajo za naturalizirane Mediterance, jezik, v katerem razlagajo zgodbo gledališke igre Saša Milenkovskega, za katero so jo tudi izmislili, pa je simulirana mešanica, ki spominja na jezike, kakršni so na primer portugalščina, španščina ali romunščina. Foltinovci se nonšalantno podajo v lasten izmišljijski svet, v katerem pripovedujejo sodobno različico večnega donkihotovstva na primeru balkanskega mladeniča, ki si želi v Evropo (za potrebe predstave je prispodobljen kot osel, ki si želi biti konj).

Glasbeno popotovanje Foltin, ki v predstavi nastopajo pod posrečenim imenom Donkey Hot, se hudomušno izogiba konvencionalnemu žanrskemu predalčkanju in strumno prečka meje med žanri. Igrivo in zabavno glasbeno konstrukcijo so podprli z akustičnim in elektronskim inštrumentarijem ter ščepci raznorodnih godb, ki spominjajo tako na mediteranske idiome kot na brazilsko in argentinsko glasbo. Malček so jazzistični, malček etno, malček kabaretski, malček art-rockovski. Najmanj pa prepričajo, ko za osnovo vzamejo kaj preveč poenostavljeno drum and bassovsko ritmiziranje, spajdašeno s preživetim jazz-fusionom.

Pripravlja Mario B.


Komentarji
komentiraj >>