Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BEHEMOTH: At The Arena Ov Aion: Live Apostasy (Regain Records, 2008) (3405 bralcev)
Sreda, 1. 4. 2009
Ivan Cepanec




* Poljska black/death metalska pošast Behemoth je imenu primerno v zadnjih letih dosegla status ene najboljših ekstremnih metalskih zasedb na svetu. Skupina, ki obstaja že od zgodnjih devetdesetih let, je izdala kar lepo število plošč, a šele lani ob promociji izredne plošče The Apostasy so Behemoth posneli ploščo v živo, ki so jo poimenovali At The Arena Ov Aion: Live Apostasy.

Live album je nesporni dokaz, da je Behemoth spektakularen bend, ki v živo resda ne gradi toliko na odrskem izgledu, kot to recimo počnejo kakšni Iron Maiden ali znotraj ekstremne scene Gorgoroth, ampak se raje maksimalno posveča temu, da je koncert neponovljiva izkušnja zaradi ubijalskega zvoka, neverjetne energije, ki jo oddajata tako skupina kot publika in seveda zaradi odličnega nabora pesmi. In Behemoth so tukaj uspeli v vseh pogledih in ustvarili zvočni prikaz, ki vam bo brez izjem pognal kri v žile in vam dvignil nivo adrenalina do maksimuma.
Skupina je realizacija vizije mladega Poljaka, Adama Darskega, ki je pri štirinajstih letih ustanovil black metal zasedbo, ki se je zgledovala po Darkthrone, Emperor, Bathory in ostalih padlih angelih. Dal si je umetniško ime »Nergal«, kar je v sumerščini bog ognja oz. uničenja, in temu primerno odločno vodi zasedbo že od samega začetka. Po prvih ploščah, torej And The Forests Dream Eternally, Grom, Storming Near The Baltic, in seveda spreminjajočih se postavah ter mnogih koncertih, je zasedba Behemoth končno utrdila svojo pot s prihodom mladega bobnarja Inferna.

Inferno, ki je prišel iz poljske zasedbe Witchmaster, je s svojim nečloveško dinamičnim igranjem postal ključni del ustvarjalnega jedra, ki ga je prej tvoril samo Nergal. Pod vplivom koncertiranja predvsem z Deicide, Morbid Angel in Satyricon so Behemoth (poleg Nergala in Inferna sta v skupini vedno bila prisotna še en kitarist in basist, ki pa sta vedno predstavljala spremenljivko do leta 2004) vse bolj potovali v vode, kjer se mešata mračna tokova tehničnega death metala in mističnega black metala. S tematsko močnim poudarkom na okultizmu, filozofiji, mistiki in ezoteriki sta Nergal in Inferno ustvarila danes monumentalne klasike, kot so Satanica, Thelema 6 in Zos Kia Cultus. V obdobju teh treh plošč so Behemoth dobili polet, ki jih je ponesel v sam vrh svetovne ekstremne scene.

A s prihodom basista Oriona in session kitarista Setha sta nastali do zdaj najmočnejši plošči zasedbe, in sicer sta to Demigod in The Apostasy. Plošči sta premaknili meje dinamičnosti igranja in ustvarjanja skupine. Sledile so neštete turneje, ki so utrdile sloves izjemnega benda, ki ves čas drži pozornost poslušalcev. V tem prevladuje predvsem Nergalova sposobnost animiranja ljudi, ki je ojačana z neverjetno samozavestjo in karizmo. Vendar ostali člani ne zaostajajo za njim. Oblečeni kot nekakšni peklenski polbogovi, Behemoth dejansko delujejo nadzemeljsko. Njihov nastop je tako prepričljiv in tako zahteven do ljudi, da se nihče ne upira in nikoli nihče ne uide s koncerta z grenkim pridihom v duši.

Plošča At The Arena Ov Aion: Live Apostasy je nastala v sklopu promocije albuma The Apostasy, ki je skupino pripeljala tudi v Ljubljano in na Metalcamp. Vendar je pariški koncert bil tisti, ki so si ga Poljaki zapomnili kot vrednega večnosti na nosilcu zvoka. Album v več kot eni uri popelje poslušalca skozi repertoar vseh plošč. Odpre se z introm Rome 64 C. E., ki zveni kot napad ogromne legije, nato pa v nas udari z vso močjo pesem Slaying The Prophets Ov Isa in od tu naprej skupina gradi zvočni tornado nečloveških razsežnosti, dokler se ne konča z legendarnim hitom The Chant Of Ezkaton. Čeprav se osredotoča na zadnjo ploščo, boste vmes lahko slišali tudi hite, kot so Antichristian Phenomenon, Christians To The Lions, Decade Of Therion in celo Sculpting The Throne Ov Seth. Infernovi bobni so glasni in masivni, Orionov bas je ves čas nekje v vaši duši, medtem ko kitari Setha in Nergala pljuvata peklenske rife, bogokletne solaže in melodije, ki so »soundtrack« Apokalipse. K temu prištejte še tri nečloveške, a jasne in samozavestne vokale in spektakel je nared.

Zdaj pa se usedite, stereo nabijte do konca in se pustite uničujočim plamenom poljskih esktremnežev Behemoth. Odsvetujemo poživila, saj je raven adrenalina, ki jo ustvari dotični koncertni plošček takšna, da bi doživetje bilo lahko vaše zadnje.

pripravil Ivan Cepanec


Komentarji
komentiraj >>

Re: BEHEMOTH: At The Arena Ov Aion: Live Apostasy (Regain Records, 2008)
Gašper [02/04/2009]

moj stereo je jedva preživel to zvočno eksplozijo, jedva :)
odgovori >>