Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa (3408 bralcev)
Petek, 28. 8. 2009
jizah



Tokrat se bomo konceptualno zazrli v rapersko specialiteto imenovano Posse cut. Sploh v devetdesetih se je znotraj hiphopa razpasel pojav t.i. posse cutom, komadov kjer nastopi več solističnih izvajalcev ali predstavnikov različnih glasbenih skupin. In ker je pred dnevi naš zagrebški kolega Panoptik Magellano iz ekipe Sinestet zatrdil, da je najboljši posse cut gostovanje Def Squada pri Busta Rhymesovem Flipmode Squad, je dala beseda besedo in razmislek o tem, kateri so tisti res hudi, presežni raperski posse cuti. Je to The Symphony, I Shot Ya, Headbanger ali Scenario, ki se morda pokažejo kot prve opcije, a kaj ko se kmalu poslušalci spomnemo še na Leflaur Leflah Eskoshka pa Don't Curse, Off the Books, Buddy, na Benjaminčke, Two To The Head, Live at The Barbeque, Self Destruction, Headz Ain't Reddee, 1, 2 Pass It, DWYCK, Pick Ya Clout, 4,3,2,1 ... Ko pa k temu dodamo še kar nekaj remixov smo v pošteni godlji, zato iz koncepta današnje oddaje umikamo remixe in si lajšamo delo.

Izbrali smo sledeče...

1. MARLEY MARL ft. CRAIG G, MASTA ACE, KOOL G. RAP, BIG DADDY KANE: The Symphony (1988, Cold Chillin'), single: The Symphony 12˝
Eden zgodnejših posse cutov, ki je zbral za tiste čase skoraj perfekten team, kar je Juice Crew v tistem času bil (sploh, če odvzamemo Roxanne in Mc Shana). Že res, da je KRS-One s svojimi BDP uspešno pariral na določenih področjih, a njegov najvidnejši posse cut "Self Destruction", v historičnih analih ne požema takih pohval, kot tale na samplu Otis Reddingovega Hard To Handla sloneča hiphop klasika.

2. BEATNUTS ft. BIG PUN & CUBAN LINK: Off the Books (1997, Relativity), album: Stone Crazy
"You Better Watch Ya Step". Eden najboljših producentskih dvojcev v povesti hiphopa, tokrat večino prostora svojima latino bratoma Big Punu in Cuban Linku. Big Pun kajpak suvereno opravi svoj del in kasneje zablesti s svojim odličnim prvencem. Latino Posse cut 20. stoletja!

3. KOOL G RAP & DJ POLO ft. SCARFACE, BUSHWICK BILL & ICE CUBE: Two to The Head (1992, Warner), album: Live and Let Die
Deadly combo. Kool G Rap, verjetno edini raper v zgodovini te glasbe, ki na niti eni kompoziciji, kjer zraven rapa še kak drug raper, ni bil slabši od svojega soborca. Zato ga osebno uvrščam med enega najimpozantnejših raperjev sploh. Na plošči Live and Let Die, ki sta jo zakuhala z Dj Polom pa se je znašel tudi komad Two to the Head, kjer je zver iz vzhodne obale, povabila dva največja mojstra tistega časa z južne strani ZDA (Scarfaca in Bushwick Billa iz Geto Boysov) ter verjetno najboljšega zahodnoobalnega raperja vseh časov, danes pa tipa, ki mu res ne bi bilo potrebno več rapati, temveč bi raje ostal v Hollywood in snemal povprečne filme, Ica Cube. Skoraj najboljše s skoraj vsake geografske smeri ZDA.

4. DE LA SOUL ft. JUNGLE BROTHERS, A TRIBE CALLED QUEST, MONIE LOVE, QUEEN LATIFAH: Buddy (1989, Tommy Boy), album: 3 Feet High & Rising
Native Tonguevska posse cut klasika o seksu. De La Soul, Jungle Brothers in A Tribe Called Quest na samem vrhuncu svojega ustvarjanja v družbi s takrat dvema od treh najmočnejših ženskih raperski "It's a shamovsko" Monie Love ter današnjo hollywoodsko zvezdnico Queen Latifah in to na beat legendarnega Princa Paula, ki konec septembra prihaja v Ljubljano. Do You Want More?!?

5. WEST COAST ALL-STARS: We're All In the Same Gang (1990, Warner), album: We're All in the Same Gang
Tudi zahodna obala ni čakala križem rok, temveč je nardila svoj "unity" komad. V času največjega kriminala v Los Angelesu se je zbrala ekipa takrat tudi mainstreamovsko najbolj popularnih zahodnoobalnih raperjev (Eazy E, Dr. Dre, Mc Ren, King Tee, Ice-T, Def Jef, J.J.Fad, Oakland 3-5-7, Young Mc, Tone-Loc, Digital Underground, Mc Hammer, Above the Law, Michel'le ter Body & Soul) in posnela močno anti gang kompozicijo. Za t.i. gangsta raperje je bila to kajpak čudna poteza.

6. HEAVY D ft. KOOL G. RAP, GRAND PUBA, CL SMOOTH, BIG DADDY KANE, PETE ROCK & Q-TIP: Don't Curse (1991, MCA), album: Peaceful Journey
Neverjetno čuden, a zvezdniški raperski izbor. Eklektika najrazličnejših stilov in vokalov tistega časa z najboljše plošče debelušnega Heavy D-ja, raperja, ki bi si znotraj poznavalske raperske scene najbrž prislužil več spoštovanja. Stvar je pomembna zaradi res neverjetne ekipe najrazličnejših raperskih velikanov tistega časa, pa tudi zato, ker je Big Daddy Kane (veliki jebač, ki je hodil s samo kraljico popa - Madonno) v spotu oblekel v neko ogabno vijolično majico. No, še ena stvar je na katero velja opozoriti in je razvidna že iz naslova. Ker gre za skladbo z Heavy D-jeve plošče, Heavy D pa preklinja zelo poredko, če sploh kdaj (se da komu to preverit?), je uspel tudi ostalim ucepiti koncept "brez kletvic" in ... nastala je izredna raperska stvar.

7. A TRIBE CALLED QUEST & LEADERS OF THE NEW SCHOOL: Scenario (1991, Jive), album: Low End Theory
"Here we go yo, here we go yo..." je leta 1991 nastal pod prsti dveh odličnih newyorških zasedb - A Tribe Called Quest ter Leaders of the New School. Raperska diskotečna klasika je veliki hit postala leta 1992, po odličnih predstavah svojih kolegov pa je kompozicijo najbolj zajahal in v njej zablestel mladi Busta Rhymes, za katerega se je po tem gostovanju kmalu začela zanimati založba Elektra, kjer je kasneje izdal svojih prvih nekaj solističnih albumov. Klasično!

8. FAB 5 (HELTAH SKELTAH + O.G.C.): Leflaur Leflah Eshkoshka (1996, Duck Down), album: HELTAH SKELTAH - Nocturnal
Mislim, da prvi singl z odličnega prvenca dvojca Heltah Skeltah, kjer so svoje dodali tudi fantje iz trojca Originoo Gunn Clappaz oz. O.G.C.. Odbita Ruck (danes bolj znan kot Sean P oz. Sean Price) ter Rocksta sta kajpak dokazala, da z njima v sredini devetdesetih ni bilo šale, marveč sta veljala za enega najboljših raperskih duetov tistega časa.

9. STOP THE VIOLENCE MOVEMENT ft. KRS-ONE, D-NICE, FRUKWAN, WISE, DADDY-O, DELITE, KOOL MOE DEE, MC LYTE, DOUG E. FRESH, MS. MELODIE, JUST-ICE, HEAVY D, CHUCK D & FLAVOR FLAV: Self Destruction (1989, Jive), single: Self Destruction 12˝
Med skupnim koncertom takrat dveh največjih velikanov raperske scene, in sicer na koncertu Boogie Down Productions ter Public Enemy, je med pretepom prišlo do streljanja v katerem je življenje izgubil mladi obiskovalec. Ker se je to zgodil kmalu po smrti Scotta La Rocka, ki je bil ravno tako ustreljen, je Krs-One ustanovil gibanje Stop the Violence. Z gibanjem je prišel ven tudi posse cut, sproduciran s strani Krs-Ona in D-Nica in baziran na kar treh samplov legendarnih JB's (Just Gimme Some Bucks, I'll Be Straight in You Can Have Watergate).

10. EPMD, K-SOLO, REDMAN: Head Banger (1992, Def Jam), album: Business Never Personal
Če na agresiven Sermonov beat ne zablesti newjersejški klepetač številka ena, žnabljajoči Redman, potem je vsekakor nekaj narobe. V Headbangerju je nadigral ostale raperje in je na udarne bobne in temačno produkcijo odrapal enega svojih najboljših rapov v življenju. Kompozicijo sicer najdete na albumu dvojca EPMD, Business Never Personal

11. BUSTA RHYMES ft. JAMAL, REDMAN, KEITH MURRAY, RAMPAGE THE LAST BOY SCOUT & LORD HAVE MERCY: Flipmode Squad Meets Def Squad (1996, Elektra), album: The Coming
Busta Rhymes je na svojem prvencu The Coming zakuhal enega najodličnejših posse cutov. Kompozicije sicer pogosto ne uvrščajo v sam vrh posse cut historije, a vseeno so vsi trije Def Squadovci, ki sodelujejo (Jamal, Redman in Keith Murray) svoje delo opravili odlično, Busta Rhymes je zablestel, Rampage in Lord Have Mercy pa nista kaj dosti zaostajala za njim. Skratka srečanje dveh močnih ekip z druge polovice devetdesetih še preden sta obe ekipi oz. squada kot celoti zablesteli na sceni.

12. FAT JOE ft. NAS, BIG PUNISHER, JADAKISS & RAEKWON: John Blaze (1998, Big Beat), album: Don Cartagena
Ko je leta 1998 Fat Joe izdal ploščo "Don Cartagena" je bil to začetek njegovega konca. Feni so bili povečini nezadovoljni, založniki tudi in od takrat naprej mu uspe na vsaki plošči ustvariti le 1 - 2 res dobra komada ter veliko ostalega nebogitreba komercialenga kiča. A na tej plošči sta se skrivala tudi dva bisera, eden od njiju je kajpak posse cut newyorških protagonistov scene s konca devetdesetih (Raekwon iz Wu-Tangov, Nas, Big Pun in Jadakiss iz Lox). Saj veste, John Blaze n shit!

13. MAIN SOURCE ft. NAS, AKINYELE & JOE FATAL: Live at the Barbeque (1991, Wild Pitch), album: Breaking Atoms
Si predstavljate samo združitev naslednjih golih podatkov? Large Professor eden največjih producentov začetka devetdesetih na beatu in vokalu v družbi perverznjaka Akinyela, na njegov beat pa rapa še mlad Nas (tri leta preden je izdal kultni Illmatic) ter še en vzhajajoč raper Fatal, lačen mikrofona. Ne? Potem ni treba več dvomiti, da se omenjena kompozicija upravičeno uvršča v najožje anale posse cutov. Ko k temu dodamo še izjemno produkcijsko spretnost Large Professorja, odlično vpeljavo Bob Jamesovega Nautilusa ter Melvina Van Peebles, se ve kam pes taco moli. Stvar sicer najdete na prvem albumu trojca Main Source, delujočega pod okriljem Large Professorja in izdanega za takrat odlično rapersko založbo Wild Pitch.

14. MOBB DEEP ft. NAS, RAEKWON, GHOSTFACE KILLAH - Eye For An Eye (Your Beef Is Mine) (1995, Loud)
Morda sicer malce vrinjena kompozicija, a ko gre za govor o beefih sredi devetdesetih, za ulični hiphop tistega časa in za kombinacijo takrat verjetno dveh najmočnejših Wu-Tangovcev Raekwona in Ghostfaca ter Nasa, skupaj s Prodigyjem in Havocom dobimo dobro kombinacijo. Res, da verjetno to ni niti top 10 komad Mobb Deepov, a zato neverjeten "mobb deepovski" beat odlično pade na do takrat večinoma na RZIne beate rapajočih wu-tangovcev.

15. GANG STARR ft. JERU THE DAMAJA & LIL' DAP: Speak Ya Clout (1994, Chrysalis), album: Hard To Earn
Morda še najbolj dvomljiva kompozicija izbora, a tudi ta ima svoje razloge. Med tremi izjemnimi posse cuti, pod katere sta v osnovi podpisana Dj Premier in Guru (DWYCK, The Militia, Speak Ya Clout), je bilo potrebno najti najbolj izstopajočega. Ker smo The Militio zadnje čase dostikrat že slišali, predvsem zato, ker je v Ljubljani gostoval Big Shug, sedaj pa prihaja še Freddie Foxxx, je odločitev nihala med Speak Ya Clout ter DWYCK. Prednost pa je dobila "Speak Ya Clout" tudi zaradi tega, ker Jeru The Damaja z nobenim od svojih odličnih posse cut stvari ni prišel v izbor in ker gre za bolj tipično GangStarrjevsko besedičenje, saj sta tako Lil' Dap kot Jeru the Damaja, raperja, ki sta v osnovi sodelovala z Dj Premierjem.

16. BOOT CAMP CLIK: Headz Ain't Reddee Pt. II (1997, Duck Down), album: For the People
Kompleten Boot Camp (O.G.C., Smif-N-Wessun, Heltah Skeltah) s samosvojim soundom tistega časa ponudi daleč najboljšo kompozicijo s svoje skupne plate "For The People". Kemija, ki prežema to ekipo je neverjetna, komad pa neorganizirano organiziran. Vsekakor je potrebno dodati, da za odmet ni niti njihova kompozicija Blah, za katero nikoli nisem vedel zakaj je ni na nobeni njihovi plošči saj kre za nekreditirano klasiko, ki bi to seveda postala takoj, ko bi se pojavila na kakem albumu.

17. L.L. COOL J. ft. REDMAN, METHOD MAN, CANIBUS & DMX: 4, 3, 2, 1 (1997, Def Jam), album: Phenomenon
Mladinci najbrž L. L. Cool J. poznate kot pussyja, mehkužca, katerega poiskusi delanja glasbe za dekleta, so več ali manj osladno slabi. Res je, L. L. Cool J. od svoje sedme plošče naprej ne pomeni prav nič. Bolje bi bilo, da bi zaprl svoja usta. A taisti L.L. Cool J. je že kot klinac popolnoma sesul rapersko sceno, posnel vsaj tri izjemne albume (prvenec Radio, Bigger & Deffer ter Mama Said Knock You Out) ter bil slikovit in oster raper, s katerim se ni bilo dobro zajebavat. Gre za tipa, ki ni izgubil battle v svoji zgodovini pa je battlat z uveljavljenimi raperji (recimo Kool Moe Dee, Canibus,...). Ko hoče pokazati, da še ima svoj udarni rap in še zna to tudi stori, vmes pa tava po svetu zablojenega in odpeljanega pop-hiphopa. Če ne bi naredil prve rap baladice "I Need Love", bi se najbrž njegova pot obrnila precej drugače, verjetno tudi na bolje, a jebiga, kar je, je. Na svoji sedmi plošči je L.L. zbral ugledno rapersko druščino tistega časa, začinjeno s takrat za mnoge neznanim nesocializirancem Canibusom. Zaradi tega komada je kasneje izbruhnil tudi njun battle, saj je Canibus trdil, da je moral spremeniti del svojega besedila. V bistvu je to edini komad s te plošče, ki se ga sploh izplača poslušati.

TRAGEDY THE INTELLIGENT HOODLUM, KING TEE, GRAND PUBA, DEF JEFF, CHUBB ROCK - Keep Control
NORE ft. NATURE, CAM'RON, BIG PUN, JADAKISS & STYLES P - Banned from TV
CHUBB ROCK, O.C., JERU THE DAMAJA - Return Of the Crooklyn Dodgers
BUCKSHOT, MASTA ACE & SPECIAL ED - Crooklyn
OUTKAST ft. CEE-LO & BIG GIPP - Git Up, Git Out
GANGSTARR ft. BIG SHUG & FREDDIE FOXXX - The Militia
GANGSTARR ft. NICE N SMOOTH - DWYCK
PUFF DADDY ft. NOTORIOUS B.I.G., LIL KIM - It's All About the Benjamins
PROFESSOR X ft. BROTHER J, WISE INTELLIGENT, YZ, CHUCK D, BIG DADDY KANE, MONEY B, SHOCK G, SISTER SOULJAH, FREEDOM WILLIAMS, COLLEGE BOYZ & TWO KINGS IN A CIPHER - Close to the Crackhouse
QUEEN LATIFAH, HARMONY, MC LYTE, MS. MELODIE, KRS-ONE, KID CAPRI, BIG DADDY KANE, FREDDIE FOXXX, L.L. COOL J. & RUN-D.M.C. - H.E.A.L.
RAS KASS ft. HELTAH SKELTAH & CANIBUS - Uni-4-orm
CYPRESS HILL ft. WU-TANG CLAN - Killa Hill Niggaz
DR DRE ft. DEFARI, XZIBIT, KNOC-TURN'AL, TIME BOMB, KING T, MC REN & KOKANE - Some L.A. Niggaz
GZA ft. RZA, KILLAH PRIEST & GHOSTFACE KILLAH - 4th Chamber
KOOL MOE DOE ft. KRS-ONE & PUBLIC ENEMY - Rise n Shine
NAS, PHAROAHE MONCH, PRINCE PO, LAURYN HILL, RAS KASS, CHINO XL, SAAFIR & SHYHEIM - Wake Up Show Anthem
... in mnoge ostale verzije Wake Up Show Anthema...


Komentarji
komentiraj >>

Re: Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa
viniloma [30/08/2009]

Glede na to, da je tale zamisel s Posse cut-om dobra ideja ter da je teh komadov ogromno, ki so ostali zaradi pomanjkanja časa ostali nezarolani, z veseljem pričakujemo v prihodnosti part.2 oddaje. Tematske oddaje se mi vse bolj dopadejo, tko da le še več podobnih oddaj.
odgovori >>

Re: Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa
Jizah [29/08/2009]

Valda, dejte mu jurja za to :)
odgovori >>

Re: Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa
tanč [29/08/2009]

tole je bil super presežek:)
odgovori >>

Re: Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa
Štef [28/08/2009]

Hudi komadi, zakon oddaja!!!!!!
odgovori >>

Re: Oda legendarnim Posse Cutom historije rapa
viniloman [28/08/2009]

Takole iz glave: Big L: Da Graveyard, Francoski komad: Martin Luther King, ki traja 14min Gza: Feel like an enemy
odgovori >>