Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
3viTre! new machine voice 1990, bertoni in serroti! (1633 bralcev)
Petek, 5. 3. 2010
Andrej Tomažin



3viTrePAIR, del štiri – NEW MACHINE VOICE Bertonija in Serottija IZ LETA 1990!

Marco Bertoni in Enrico Serotti sta z New Machine Voice zabredla v pojav imenovan plunderphonics. Kot eden izmed načinov zvočnega kolažiranja si je mesto v zgodovini audia zagotovil leta 1985, ko je John Oswald spisal esej z naslovom Plunderphonics, or Audio Piracy as a Compositional Prerogative. Plunderphonics je postopek, pri katerem je iz družbenega okolja vzet audio drobec predrugačen ali spremenjen, vendar je vedenje o originalu prisotno. Je del upora proti kopirajtu. Chris Cutler pravi, da je kulturna kritika, saj preko dejanja ropanja avtorske glasbe pride prav do prevpraševanja avtorstva in kopirajta.

V New Machine Voice sta glasbenika – sicer sta igrala tudi v rock bendih iz Italije – uporabila trojico ljudi in jih v treh komadih s pomočjo računalnika, efektov in elektronike predrugačila. Ti trije so Manfred, Demetrio Stratos in Kathy Berberian. Od zadnje – legendarne ameriške mezzosopranistke armenskega rodu – skozi današnji Zajtrk Avantgarde poslušamo pesem z naslovom Canto.

Canto (Kathy Berberian)



»Plunderphonics, torej ropozvočje, je izmed vseh možnosti novih medijev najbolj refleksivno. Začne in konča se samo s posnetki, z že odigranim!« Marco Bertoni in Enrico Serroti! Bam!

Animale Macchina (Demetrio Stratos)





in seveda še jutjub ropozvočja s strani Johna Oswalda. The Doors. Hello, I Love You!



Komentarji
komentiraj >>