Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
3viTre_07! UNGHeria - itaLIA 1992, toth, bp, nannucci (1826 bralcev)
Petek, 26. 3. 2010
Andrej Tomažin



Danes v Zajtrku Avantgarde predstavljamo zadnjo – sedmo – izdajo serije 3viTrePAIR. V teh sedmih tednih smo spoznali raznolikost dane zbirke, ki združuje po svojem delovanju povsem različne zvočne poete. Seveda je zaradi dejstva, da je založba 3viTre iz Italije, večina pesnikov prav iz tam. Obenem pa je zaradi združevanja – danes bomo naprimer pregledovali plato Ungheria – Italia iz leta 1992 – ena lepših primerov sodelovanja med pesniki.

Za začetek se kar in medias res predajmo Gaborju Tothu in pesmi And yet you won't rise again.









V splošnem bi lahko ugotovili, da modelčki, ki so izdajali v seriji 3viTrePAIR od leta 1982 do 1992, začnejo prav sramežljivo uporabljati že računalniška zvočnomanipulacijska orodja in jih seveda skozi čas izpopolnijo. Po drugi strani pa gre pri klasično usmerjenih – če jim lahko tako rečemo – zvokopoetih, ki se ukvarjajo predvsem s svojim glasom brez zunanjih manipulacij, za izdelavo lastnih poetik, preko katerih potem gradijo, kar pravzaprav želijo graditi. Poslušali bomo BP. Service (leader: György BP. Szabó [džerdž bipi sabo]): Conserved Soundprint. Pesem kot subverzija človeškega glasu? Poslušajmo.









Montaža oz. kopipejst je ena izmed največkrat uporabljenih avantgardnih tehnik, saj v svoji preprosti izvedbi – izrežeš in na določeno mesto nalimaš – odkriva obilico možnosti, saj gre za manipulacijo z linearnostjo zvoka, če smo konkretni. Ko to linearnost razbijemo, pride do spremembne pričakovanega horizonta pri poslušalcu in ta začne poslušati mnogo bolj pozorno kot prej. Četudi imamo v linearni manipulaciji glasu, dajmo recimo primer fri-džeza, možnost presenečenja, gre pri montaži za drugačno stvar. Sicer je stvar na svojem koncu zopet linearna, a ravno s postopkom dela, ki razbije to linearnost glasu dospemo do nečesa novega, še neslišanega. Poslušali bomo kar paradigmatski kopipejst z danes predstavljene plate Ungheria – Italia pesnika Maurizia Nannuccija z naslovom Cut-Music Number 9 (third version). Obenem pa lahko vzkliknemo: Ajde, 3viTre!










Komentarji
komentiraj >>