Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Greie Gut Fraktion!!! (2258 bralcev)
Petek, 25. 2. 2011
kvisnar





* Po pričakovano solidnem ogrevanju maloštevilčnega občinstva, ki sta ga s svojo prepoznavno zvočno pisavo prispevala Wanda in Nova deViator, je na odru v prvi plan stopila delovna miza Greie-Gut Frakcije, ob kablovju in mašineriji načičkana še z dvema gradbeniškima čeladama ter okrašena z rdeče-belim plastičnim trakom. "Baustelle", kot se imenuje prvenec plodnega sodelovanja staroste Gudrun Gut in hiperproduktivne Antye Greie, je bil tako odslikan tudi v sceni, na katero sta kmalu zatem vstopili umetnici.

Gudrun Gut je stalnica berlinske neodvisne glasbene scene že desetletja. Je tudi ustanoviteljica založbe Monika Enterprise, ki nam že kakšnih deset let in več servira zanimive zvočne avanture, ki so ponavadi vsaj z eno nogo v popu, z drugo pa v alternativi in avantgardi. Antye Greie-Fuchs pa je doma iz nekdanje Vzhodne Nemčije, v njeni biografiji stoji zapisano, da je vokalistka, digitalna kompozitorka, producentka, performerka, e-pesnica in še bi lahko naštevala. V zadnjih desetih letih je objavila 20 albumov in nastopila več kot 300-krat, kar že samo po sebi govori o prolifičnosti te zanimive figure sodobne elektronske glasbe.

Verjetno sem pričakovala nekoliko bolj hladno odrsko prezenco, - elektronika, gradbeništvo, in še dve Nemki, nenazadnje -, a Greie in Gut sta se nato vseskozi in vedno znova potrjevali kot nepretenciozni, topli in komunikativni glasbenici. Vsekakor sta bili privlačni tudi kot figuri: malo premična Gudrun Gut, s cigareto in svojim globokim, žametnim altom, na drugi strani pa poplesavajoča Antye Greie z dekliškim glasom, ki ga v realnem času manipulira preko naprave, ki je bila videti kot Korgov Kaoss. Iz vsega tega je sledila zanimiva jukstapozicija odtujenih, hladnih zvočnih urbanih krajin napram ženskemu in silno organskemu, ki je žarel iz obeh glasbenic. Srečanje obojega pa se je prelevilo v odličen zvočni in odrski performans, prežet z žlahtnim modernizmom neke nove, čustveno odprte sorte, ki pa, hvala vesolju, nikoli ne podleže patosu nostalgije po starih časih. Slednje sem že, priznam, krepko sita, zato me je nastop Greie-Gut Fraktion, s katerim sta le še dodatno podprli to, kar sta povedali že na albumu "Baustelle", še toliko bolj razveselil.

Po svoje čustven moment je bil tudi glasbeni dodatek na koncu koncerta. Četudi dodatkov nista vajeni, kot nam je zaupala Greie, in tudi nista pripravljeni nanje, sta se glasbenici pozitivno odzvali na suport in pozive maloštevilčne publike in "odimprovizirali" še bis na osnovi komada, originalno dela zasedbe Palais Schaumburg, "Wir bauen eine neue Stadt". V njem je sodelovalo tudi občinstvo, ki ga je k recitaciji povabila Antye Greie. Gudrun Gut menda sprva ni imela namena, da bi se vrnila na oder, potem pa se je kar pojavila, prebrskala po knofih svojega računalnika in se pridružila dogajanju.

In še nekaj je bilo zanimivo: četudi je bil navaden četrtek in nobene posebne okoliščine v zraku, je bil tokratni večer v znamenju žensk, kar je v elektroniki za zdaj še vedno bolj izjema kot pravilo. Fajn!

Sinočni nastop Greie-Gut Fraktion v ljubljanskem Channel Zeru sem recenzirala Katarina Višnar.


Komentarji
komentiraj >>