Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
PETER EVANS QUARTET: Live In Lisbon (Clean Feed, 2010) (1724 bralcev)
Sreda, 30. 3. 2011
Bogdan B



* Ameriški trobentač in skladatelj Peter Evans je padel kot meteor na novo jazzovsko sceno leta 2005, ko je izdal svoj prvenec za založbo More Is More. Vendar ga je specializirano jazzovsko občinstvo, nato pa tudi širši krog ljubiteljev jazza, najprej spoznalo predvsem kot člana zdaj že kultne zasedbe Mostly Other People Do The Killing. Njegovo tehnično brezhibno igranje in izjemna sposobnost improvizacije je hitro postala tema pogovorov tako med jazzovskimi glasbeniki vseh polov, novinarji in ne nazadnje organizatorji koncertov in festivalov, za katere je Evans postajal ključno ime današnjega jazza, ne glede na zasedbo v kateri se je predstavil. In čeprav so bili njegovi solistični prispevki markantni v vseh zasedbah s kateri je igral, recimo na lanskem Jazz festivalu v Saalfeldnu v razširjeni XXL različici tria The Thing, je treba priznati, da so ravno njegovi solo nastopi ali nastopi njegovega kvarteta ali kvinteta presežek v dandanašnji ponudbi visokotlačnega in polnokrvnega jazza.

Evansov stil komponiranja je na trenutke zelo podoben principu, ki ga je v zadnjem desetletju uveljavila skupina Atomic. Tudi igranje trobente je stilsko že najbližje Švedu Magnusu Brooju, le da je še bolj brezkompromisno v iskanju najrazličnejših glasbenih izpeljank, ki poudarjajo razpoloženje skladb in nenehno spremembo ritmov in tempa. Prav to daje rdečo nit njegovim kompozicijam, ki se še bolj eksplicitno kot pri Atomic navezujejo na jazzovsko tradicijo, saj Evans navaja vire, katerih dele v različnih pristopih uporablja kot vrelec posameznih skladb, iz katerega spontano brizgajo neulovljive improvizacije. Poslušalec je soočen z neverjetno dozo virtuoznosti, ki odvzema dih in sproža slušno napetost najvišje stopnje.

Tu ni prostora za zafrkancijo, bi lahko rekli po domače. Gre za prekleto resno, a nadvse uživaško muziko, ki iz jazza zajema vse njegove najboljše sestavine , a ga hkrati napaja tudi z novo vsebino in pristopi, ki sodobni jazz postavlja v vznemirljiv in očarljiv glasbeni kontekst. K temu poleg Petra Evansa prispevajo vsi ostali člani kvarteta. Ricardo Gallo na klavirju, Tom Blancharte na basu in Kevin Shea na bobnih.

Koncertni posnetek iz festivala Jazz em Agosto v Lizboni, leta 2009 ponuja pet kompozicij, ki jih povezujejo medigre. V čast velikim avtorjem, je treba povedati, da je Evans v skladbah All, Palimpest in What uporabil dele skladb All The Things You Are Jeroma Kerna, Lush Life Billyja Strayhorna in Duka Ellingtona, Sound Of Love Charlieja Mingusa ter What Is This Thing Colea Porterja. Koncertni album zaključi s skladbo For ICP, s katero se poklanja legendarnemu nizozemskemu orkestru in evropski improvizirani glasbi.

Seveda ne zamudite koncerta Petra Evansa in njegovega kvarteta na letošnjem Jazz festu v Cerknem. Do takrat pa nocojšnje round midnight ogrevanje v RŠ koncertu. Vabljeni k poslušanju.

Pripravil Bogdan Benigar




Komentarji
komentiraj >>