Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30) (1632 bralcev)
Petek, 27. 5. 2011
jizah



* Največja zvezda glasbenega, sploh pa raperskega podtalja zadnjega leta je vsekakor neverjetna, ekstravagantna, brutalna, povsem necenzurirana, paranoična, kaotična, entuziastična in neobvladljiva ekipa Odd Future Wolf Gang Kill Them All, katerega vrhovni poglavar je čudaški losangeleški mulec Tyler, the Creator.

Po mnogih javnih nastopih in velikem internetnem hypu, ki so ga dokaj hitro zaznale tudi poglavitne indie strani, je ekipa, krajše poimenovana OFWGKTA, pridobila neverjetno število vernikov, ki fanatično verjamemo v vsak tweet, vsak njihov premik, vsako njihovo novo stvaritev, a hkrati vsi v en glas priznavajo, da ekipa brez Tylerja, the Creatorja, trenutno odtujenega Earla in Hodgy Beatsa ne predstavlja nikakršnega presežka. Moč Tylerja in njegove ekipe pa se skriva v tem, da se ne obnašajo prav nič drugače kot večina najstnikov, katerih možgani potujejo iz polja agresije, pretepov, brutalnih misli do ljubezenskih zdrah, seksualnih perverzij in odkritega priznavanja svojih želja in konjičkov.

Glas te generacije pa predstavlja prav ekipa OFWGKTA, potujoča po možganih večine žurerske mularije, dojemljive za konzumiranje drog, alkohola, seksualne seanse, nenadzorovano jezo, eksplicitnostjo izražanja ter vse vrste samomorilnih, morilskih in agresivnih teženj. Tylerjev album je torej progresiven poseg v naveličanost in razuzdanost današnje mladine, ki nima namena ničesar skrivati, hkrati pa Tyler s svojim pristopom do medijev, resničnostjo in pristnim navdušenjem za sabo vleče množico iščočih mladcev z drugačnim pristopom do glasbe, zato bi moral biti njegov pravi založniški prvenec hudo presežen, da bi lahko ujel ves pomp, ki ga obdaja. Temu pa žal ni povsem tako.

„Goblin“ JE žalosten album, soočen s polno mero Tylerjevega nihilizma, mladostniškega ega in vseprisotne morbidnosti. Je popotovanje po svetu nasilja zaradi nasilja samega. Je glasbeni clockwork orange z nekaj napakami. Je hiphoperski futurizem brez primere. Je poln ostrih in odločnih rim, natančno opisljivih brutalnih izlivov in odličnih besednih iger. Je realistična znanstvena fantastika s ščepcem drame, zabavnosti in komedije. Je koheziven in konsistenten album, poln strahu, frustracije. Je revolucionaren pristop do hiphopa. Je popolnoma skregan z logiko enakopravnosti med spoloma, nenehno moškega postavlja nad vlogo ženske. Je bistroumen lirikalni presežek drugačnosti in glasbene odprtosti, iz katerega izhaja velika mera zadovoljstva in jeze. Hkrati pa je album tudi dolgočasen v svoji 70-minutni monotonosti lo-fi sintetiziranih beatov. Je razočaranje, ki nikakor ne sledi visokim pričakovanjem. Je album poln šlampaste produkcije in enoličnosti globokega Tylerjevega glasu. Je minimalističen pridelek, ki verjetno odlično deluje na živih nastopih, a na albumu izvodeni. Je posledica tega, da se je Tyler poleg ukvarjanja z glasbo hočeš nočeš posvetil še milijon drugim stvarem, ki so sledile fami Odd Futurja. Je naratorski pristop do najstnikov, ki ga more poznati vsak starejši, da bi razumel bolne misli najstnikov...

Med vsemi posilstvi in odličnimi besednimi igrami in izpadi gre Tylerjev instrumentalni del iskati na robu estetike minimalizma Neptunesov, sodobnih komercialnih trendovskih raperjev, odbitosti zgodnjega zvoka založbe WordSound, hkrati pa svoje reference iščejo v visoko tiražnih komercialnih raperjih in drugih glasbenikih. Besedilno eksplicitnost, primerljivo z bolnim izpadi Koola Keitha, zgodnjega Eminema, asociacije na Redmanovega Dr. Trevisa, revolucionarnost Chucka D-ja ter mnoge agresivne glasbenike drugih zvrsti od Johnnya Rottna, G. G. Allina in drugih. Objestnost v Tylerjevem primeru nima meja, vsekakor pa predvsem zaradi dolgočasnosti in nezgrajenosti inštrumentalnega dela albuma ta ne pride vedno do izraza. Album je dokaz, da OFWGKTA deluje bolje ekipno, ko se na kupu zbere množica odvečne energije in se fantje in dekle izlijejo v skupno celoto, ki svojo pravo moč dobi v množici, ki ji globok vokal Tylerja zlahka narekuje tempo. Občutek, da je album pravzaprav zasnovan zelo koncertno, ne pojenja do konca, njegovo monotonost pa razblinijo le tri kompozicije predstavljajoče vrhunec albuma, in sicer Yonkers, Sandwitches ter Tron Cat.

Za naslednjič bi bilo bolje, da si Tyler vendarle vzame nekaj več časa in na album naloži manj muzike ter prevzame tudi vlogo urednika izdaje, ki ne sme vsebovati več kot 12 skladb, saj kljub futurističnemu pristopu album večkrat uide iz vajeti in spominja na prve pritiske po črno-belih tipkah.

pripravil Jizah



Komentarji
komentiraj >>

Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
mile [31/05/2011]

Rad bi opozoril na to, da avtor teksta (po moji oceni) narobe uporablja izraz "futurističen". Zanima pa me še, v katerem pogledu je lahko Tylerjeva vsebina sploh relevantna in zanimiva, če pa ne pride dlje od kletvic in bolanih izpadov? Mar je res vse samo na šoku? S tem so ja opravili že dunajski akcionisti (in mnogi pred njimi).
odgovori >>

Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
zbbhs [26/05/2011]

na konc še skus otroci brez okusa, ko se beseda "swag" in vsi opisi spolnih praks ter vanilla pičke zlajnajo, pač ostane stvar takšna kot je, brez prave vsebine. še en pitchfork hype ... čakamo na mellohype, pa da vid'mo a'n'de.
odgovori >>

    Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
    LukaZ [27/05/2011]
    si pa mal za hypeom, pred pitchforkom so hypali mnogi drugi, med njimi tudi The Wire:)
    odgovori >>

      Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
      zbbhs [28/05/2011]
      "Oh, not again, another critic writing report- I'm stabbin' any blogging faggot hipster with a Pitchfork." OK :)
      odgovori >>

    Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
    jizah [31/05/2011]
    No, sej ni brez vsebine. Plata je pac narjena za live skakanje po odru in to je to... Vsebino ma mocno, problem je, da izpeljava ni tako mocna in da stvar rata boring, ce bi mela ta platat 10 komadov, bi bla ene dvakrat boljsa :)
    odgovori >>

      Re: TYLER, THE CREATOR: Goblin (Xl, 2011) (ponovitev 3.6. 2011 ob 00.30)
      zbbhs [31/05/2011]
      In po odru res skačejo odlično, tist clip iz Paradisa, skupaj z ostalim gradivom iz US potrjuje trditev čist, jeben moshpit ... da ne govorimo o zlomljenih nosih. Sm fak, plata pa razočara sori, pričakovau norijo, tankau takoj pa še prej ... sm vsebinsko ne vidim koraka naprej od Bastarda; pa ne pozabit da je npr. Sandwiches že stara reč (upload iz Tuba iz oktobra 10); ... pa produkcija me ne moti, pač lo-fi shit, sm mau je over, ni ravno (Odd future) Wolfgang (Amadeus).
      odgovori >>