V prvi letošnji Fotki smo gostili mlado obetavno hrvaško fotografinjo Sando Vitaljić. V Puli rojena Sandra se je po končani srednji šoli odločila za študij na praški Famu. Tam je leta 1994 diplomirala, tri leta kasneje pa še magistrirala. Po vrnitvi na hrvaško se je pričela ukvarjati, poleg umetniške, s komercialno fotografijo. Pot do sodelovanja s številnimi časopisi, revijami in agencijami si je odprla z odmevno razstavo portretov naslovljeno Proud to be a Croat, ki je leta 2001 krasila galerijo Josip Račič v Zagrebu. V hrvaških krogih je poznana predvsem po svojih portretih hrvaških estradnikov.
Poleg preživljanja s fotografiranjem se v zadnjem času ukvarja predvsem z enim avtorskim projektom. Ta nosi ime People and places in se ukvarja s poskusom alternativnega pogleda na potovanje in z njim povezano fotografijo. Vitaljićeva si prizadeva narediti nekoliko bolj intimne podobe ujetih ljudi in krajev, kot je to v navadi pri popotniški fotografiji. Ne gre ji toliko za reportažo, kot za lovljenje določene atmosfere. Vzdušja, ki se vpiše globoko v popotnikovo zavest. Na ta način dobijo ljudje in mesta, ki jih fotografira nekakšen pridih oddaljenosti. Ne glede na konkreten motiv so njene fotografije predvsem zamišljene. Včasih bi se dalo reči tudi domišljene.
People and places predstavlja dolgoročen projekt. Z njim se avtorica ukvarja že več let, in njen namen je nadaljevati v zastavljeno smer vsaj še nekaj nadaljnjih. Njeno delo lahko najdete na www.issavitale.com.
Ob pogovoru s Sandro Vitaljić smo imeli priložnost spregovoriti nekaj besed tudi z Davidom Slugo, pobudnikom njenega trenutnega obiska v Sloveniji. Povedal je o svojih načrtih s spletno in fizično galerijo Photon, s katero poskuša uvesti na slovensko fotografsko in umetniško sceno novost, ki sliši na ime prodaja fotografij. Gre za trend trženja umetniških fotografij (domačih in tujih fotografov) ter promoviranja fotografije kot galerijske in dekorativne stvaritve (pri nas in na tujem), ki je po svetu že precej razširjena fotografska niša, pri nas pa je vsa reč še precej v povojih. Prav sodelovanje s Photonom je privedlo do Sandrinega prihoda v Ljubljano. Ali to pomeni da bomo imeli v bližnji prihodnosti možnost videti kake njene fotografije v živo?
Bomo videli.
Glasba:
-----------------------------------------------------------------
Podlaga: Trio fundacion: Astor Piazzolla y orquestra de Camara Mayo: Nacar
1. vmesnik: Fulgerica & Mahala Gypsies: Hora de la craviola (3:28)
2. vmesnik: Yma Sumac: Tumpa (3:20)
3. vmesnik: Zamose & Brook [Assembly]: Awuno Mganga Ndeje (4:20)
4. vmesnik: Yat-Kha: Aldy Dashka: Tyva Kyztar (3:46)
Komentarji
komentiraj >>