Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ATOM™: Winterreise (Raster-Noton, 2012) (ponovitev 28. 3. 2012 ob 00:30) (581 bralcev)
Torek, 20. 3. 2012
Pina Gabrijan



Za alter egom Atom™ se skriva Uwe Schmidt, zadnjih petnajst let v čilskem glavnem mestu Santiago de Chile živeč in pretežno v elektronski sferi delujoč nemški glasbenik. Svojo zelo plodno pot je začel v sredini osemdesetih let prejšnjega stoletja kot bobnar, sledile so prve ambientalne in industrial izdaje, v sredini devetdesetih pa so njegovo glasbo že začele izdajati založbe onkraj meja Nemčije. Njegove zares mnogotere plošče pod zares mnogoterimi alter egi so izšle pri prav tako zares mnogoterih založbah. Schmidt pa od leta 1994 vodi tudi svojo založbo Rather Interesting, kjer kljub precejšnjemu naboru imen ugotovimo, da gre v veliki meri za njegove lastne izdaje pod vsemi temi različnimi alter egi.

Še ena posebnost Uweja Schmidta so predelave znanih komadov. Tako se je od konca devetdesetih let poslužil izdelkov imen, kot so na primer James Brown, David Bowie, Michael Jackson ali Yellow Magic Orchestra. Med najbolj odmevne pa zagotovo spadajo predelave Kraftwerkov v latinskoameriških ritmih, ki jih je ustvaril kot Señor Coconut. Sam pravi, da mu gre pri tem predvsem za kode, razne označevalce in njihovo dojemanje, ki ga uporabi kot gradbeni material, iz katerega gradi svoje artefakte. Bolj kot za golo spreminjanje teh kodov mu gre za postavljanje vprašanj in igranje s pričakovanji, izvirajočimi iz njih. Njegovo delo je razpeto med analognim in digitalnim ter med eksperimentalno in plesno elektroniko, brez nujno izključujočega momenta.

Svoj najbolj ploden alter ego Atom™, pod katerim je izdal tudi v današnji oddaji obravnavani album, pa je uvedel s prelomom tisočletja. 'Winterreise' je nastal kot glasbena spremljava njegove lanskoletne fotografske razstave. Ta plošča je njegova druga izdaja za založbo Raster-Noton in jo je mogoče razumeti kot nadaljevanje predhodnice izpred treh let; v smislu, da je fotografska razstava posledica kontekstualnega okvirja, ki ga je vzpostavila plošča 'Liedgut' [beri: lid gut]. Del nabora pesmi tega zimskega popotovanja je že lani izšel na dveh novodobnih oblikah nosilcev zvoka - to sta playbutton in spominska kartica. Letošnje leto pa pod Raster-Notonovim okriljem prinaša plošček, zapakiran skupaj z nekaterimi izmed fotografij z 'Winterreise' razstav v Tokiu in v Schmidtovem rodnem Frankfurtu.

Naslovnemu komadu sledi več tematskih delov, ki so tudi nadalje razdeljeni v manjše enote, izdelek pa se - kot se spodobi - zaključi z epilogom. Enak naslov kot dotična izdaja nosi tudi ciklus samospevov izpod prstov skladatelja dunajskega romantičnega obdobja Franza Schuberta. In glede na skorajda nekoliko romantično noto, ki jo lahko zaznamo v Schmidtovi 'Winterreise', ni nemogoče, da se je ta inspirativno napajal pri samem Schubertu. Tako se nežnejši in zasanjani deli prepletajo s hladnostjo - recimo temu - posttehnažne estetike. Schmidtovo popotovanje temelji na raziskujočih - in morda res zimskih - zvočnih pokrajinah. In četudi je izdelek mišljen kot nekakšen soundtrack za razstavo, tudi brez slikovnih podob stoji povsem suvereno. Romantično očitno ne pomeni nujno tudi toplo.


* Pina Gabrijan




Komentarji
komentiraj >>