Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
glitterhouse (4344 bralcev)
Sreda, 19. 1. 2005
outlaw



Glitterhouse – 20 let, prvič
1. CD glitterhouse, disk ena, 4 (lilium) SORRY lilium 4.42
CD bill frisell, 8 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
Pozdrav! Tole je oddaja Izven zakona na vašem in našem Radiu Študent. Že kako desetletje jo pripravljam Milko Poštrak. Natančneje: prva oddaja pod naslovom Izven zakona je bila na sporedu 9. oktobra 1996. leta, torej bi bila danes na vrsti 433., če jih ne bi vmes nekaj iz raznih razlogov odpadlo. Predhodnica te oddaje pa je bila Kozmiki, ki se je začela enkrat 1994. leta, po odhodu Janeta Webra, ki je prej v istem terminu pripravljal oddajo z naslovom Ameriška kozmična glasba. Za sabo imamo torej več kot petsto dvajset oddaj ali dobro desetletje.
Vse to zdajle omenjam predvsem zato, ker naši istomišljeniki, druščina nemških ljubiteljev ameriške glasbe, ne pa – da poudarim – tudi ljubiteljev ameriškega političnega vodstva, zbrana pod imenom Glitterhouse iz Beverungena slavi dvajsetletnico dejavnosti. V ta namen je založba Glitterhouse objavila trojni album s ponosnim naslovom Nevermind – Glitterhouse is Twenty, Saj ni važno, Glitterhouse jih ima dvajset. Nocoj se začenjamo klanjati tej obletnici s pregledom nekaterih najnovejših objav te založbe. Seveda bi lahko naredili Ghosta, saj v bistvu smo ga, da ne rečem večkrat, ker smo vsake toliko novim ploščam iz okrilja te založbe posvečali dvo ali štiriurne programe DJ grafitov ob četrtkih in sobotah. Posamezne plošče založbe Glitterhouse pa smo sproti predvajali v oddaji Kozmiki in nato Izven zakona od srede devetdesetih dalje.
V uvodu ste slišali skupino Lilium, stransko zasedbo ustvarjalcev, zbranih pod imenom 16 Horsepower, ene ključnih in najpomembnejših sodobnih ameriških zasedb, vezanih na ameriško kulturno izročilo. V skupini Lilium je Jean-Yves Tolar, ki je v 16 Horsepower igral bobne. Vodja in glavni ustvarjalec zasedbe 16 Horsepower, David Eugene Edwards pa, kot veste, v zadnjem času deluje pod imenom Woven Hand. Nedavno je objavil novo ploščo z naslovom Consider The Birds. Z nje poslušajmo uvodno pesem Sparrow Falls.
2. CD woven hand, 1 (on) SPARROW FALLS woven hand 4.45
Mimogrede, album Consider The Birds Davida Eugena Edwardsa alias Woven Hand bo na sporedu v Tolpi bumov to soboto, 22. januarja.
Skupina 16 Horsepower je, ob Walkabouts, katerim se bom posvetil malo kasneje, ena od ključnih zasedb nemške založbe ameriške glasbe Glitterhouse, dobesedno paradni konji. K založbi jih je pravzaprav pripeljal naš Zlato Kreč iz Kamere obskure, ko so izgubili snemalno pogodbo z veliko založbo A&M. Še ena zasedba je tesno vezana tako na Zlata Kreča kot na Glitterhouse, to je Willard Grant Conspiracy. Vsi našteti, torej Woven Hand, Walkabouts in Willard Grant Conspiracy, pa so že, nekateri tudi večkrat, nastopali v naših krajih. Le zasedba 16 Horsepower ni uspela priti do nas. Skupina Willard Grant Conspiracy je nedavno pri Glitterhouse objavila pregledno zbirko z naslovom There But for the Grace of God, A Short History of the Willard Grant Conspiracy, zasedba 16 Horsepower pa je kako leto nazaj pri taisti založbi objavila zbirko starejših poskusnih in koncertnih posnetkov z naslovom Olden. Obema ploščama se bomo v tejle oddaji posvetili čez kak mesec, če bo le čas.
Tu je naslednja pesem Davida Eugena Edwardsa ali Woven Hand, z novega albuma Consider The Birds, z naslovom To Make a Ring.
3. isti CD, 3 (on) TO MAKE A RING woven hand 4.33
Tole pesem To Make a Ring je odigral David Eugene Edwards v celoti sam. Na nekaterih drugih posnetkih ga spremljajo bobnar Ordy Garrison, basist Shane Trost in pianist Daniel Memahon. Vendar ne v tejle pesmi, ki jo spet odigra in odpoje David Eugene Edwards sam. Chest of Drawers.
4. isti CD, 5 (on) CHEST OF DRAWERS woven hand 3.53
Consider The Birds je odlična, silovita plošča, kot smo jih od Davida Eugena Edwardsa že vajeni, vendar je treba prav zato vedno znova poudariti, da take plošče niso samoumevne.
Naslednja pesem je Oil on Panel.
5. isti CD, 6 (on) OIL ON PANEL woven hand 5.36
Nocoj torej v oddaji Izven zakona proslavljamo dvajsetletnico nemške založbe ameriške glasbe. V času svetovnega spleta in dostopnosti podatkov ter preko naročil po spletu tudi plošč, knjig in podobnih kulturnih artefaktov, se mogoče zdi, da je pomen založbe manjši. A ni čisto res in to iz več razlogov. En ključnih za nas je tudi ta, da je Glitterhouse v Evropi, torej v Evropski uniji. V brezcarinskem prostoru s prehodnimi mejami. Kar pomeni, da lahko neposredno od založbe Glitteerhouse po pošti preko njihove spletne strani naročite neomejene količine plošč brez DDVja, carinskih dajatev in ostalih domislic državne birokracije. Ne le plošče, ki jih je objavila založba Glitterhouse, temveč lahko v njenem obsežnem katalogu poiščete tudi ključne plošče ameriških ustvarjalcev iz okvira koreninskega rocka, alter-countryja, folka, piscev pesmi ali singer/songwriterjev in naprej. Naj omenim, da je kranjska založba Panika distributer izdaj založbe Glitterhouse pri nas, vendar je prav nesrečna zaradi majhnega zanimanja za to izvrstno glasbo.
Naslednja pesem Davida Eugena Edwardsa ali Woven Hand z albuma Consider The Birds je The Speaking Hands.
6. isti CD, 7 (on) THE SPEAKING HANDS woven hand 4.00
Pri Glitterhouse so dvajset let nazaj pravzaprav začeli kot skupina navdušencev nad glasbo, ki je kupovala in izmenjevala plošče, svoje navdušenje nad glasbenim dogajanjem pa je hotela posredovati tudi drugim. Najprej v obliki fanzina. Ključna oseba je Reinhard, ki v knjižici, priloženi prej omenjeni trojni zbirki Nevermind, Glitterhouse is Twenty, obuja spomine na začetke založbe. Ime za fanzin, ki ga je nameraval izdati, si je izmislil v zadnjem trenutku. Pogledal je na kup plošč, ki jih je imel v sobi, na vrhu pa je bil album britanske funk zasedbe Medium Medium. Plošči je bilo naslov The Glitterhouse. V prvem fanzinu je Reinhard pisal o Josefu K.ju, The Associates in drugih takratnih britanskih kitarskih skupinah. Malo zatem se mu je pridružil Rembert, nato se je krog sodelavcev širil, širila pa se je tudi podjetnost. Reinhard je enkrat v tistem času prodal del svojih plošč, si kupil letalsko vozovnico za Avstralijo in tam obiskal Johna Needhama iz Citadel Records, da bi z njim naredil intervju. V Nemčijo se je vrnil z intervjujem in s kupom malih plošč založbe Citadel. Začel jih je prodajati po pošti, kar šteje za uradni začetek Glitterhouseovega programa prodaje plošč po pošti.
Tule je še ena pesem v izvedbi Davida Eugena Edwardsa, tradicionalni napev Down in Yon Forest.
7. isti CD, 8 (trad.) DOWN IN YON FOREST woven hand 3.08
Novi album Consider the Birds Davida Eugena Edwardsa ali Woven Hand boste v celoti slišali to soboto, 22. januarja, v Tolpi bumov. Mi zdajle v oddaji Izven zakona, v kateri slavimo dvajsetletnico založbe Glitterhouse, poslušamo le še zadnjo pesem s te plošče, Into the Piano.
8. isti CD, 10 (on) INTO THE PIANO woven hand 3.38
Reinhardu pa ni zadoščal le fanzin in prodajanje plošč po pošti, z Rembertom je ustanovil še zasedbo The Chosen Monks. Nesojeni tretji član, ki se je v zadnjem hipu odločil, da bo raje študiral v Berlinu, je kasneje ustanovil založbo City Slang, sedaj je pa en od šefov založbe Virgin. Reinhard je še vedno pri Glitterhouse in še vedno vsak mesec napiše spremno besedo ob novem katalogu založbe, ki ga lahko naročite tudi preko www.glitterhouse.com.
Naslednji korak je bila založba. Pri Glitterhouse so poznali vsako garažno skupino v Nemčiji, zato so se odločili, da objavijo zbirko teh zasedb. The Battle of the Bands je izšla na kaseti, jaz pa je nikoli nisem slišal, zato vam o njej in o skupinah Broken Jug, The Hipsters, Shiny Gnomes in kajpak The Chosen Monks ne znam povedal popolnoma nič. Objavili so še par malih plošč, nato še eno zbirko z naslovom Declaration of Fuzz, na kateri so zbrali garažne skupine iz Amerike, Nemčije, Italije, Francije in Švedske. Ploščo so objavili kot vinilko in ne le kaseto. Po kakih tridesetih nadaljnjih izdajah je Reinhard prišel na genijalno zamisel, da bi v Evropi licenčno objavil plošče takrat, v drugi polovici osemdesetih, skrajno vznemirljivih skupin Green River in Soundgarden. Tako je pisal založbi Sub Pop v Seattle in čakal na odgovor. Ker je bil čas počitnic, se je odločil, da gre kar tja in je obiskal Bruca in Jonathana. Pod kataloško številko Glitterhouse 31 je izšla plošča Rehab Doll skupine Green River. To je tudi trenutek, ko sem prvič zavestno slišal za Glitterhouse. Kupil sem namreč to ploščo in na njenem ovitku ob znaku Sub Pop videl tudi znak Glitterhouse. Sledilo je še par zbirk, recimo Sub Pop Rock City, na kateri so Glitterhouse prvi v Evropi objavili neko pesem skupine Nirvana. Ko je Sub Pop prevzela velikanka Warner Brothers, je bilo sodelovanja konec, Reinhard pa je medtem, zaradi preobilice dela, zanemarjal fanzin. Ko je dobil v roke fanzin TNT drugih navdušencev iz Munchena, se je odločil, da bo začel objavljati fanzin z naslovom HOWL, ki mu bo dodajal brezplačen izvod male plošče. Ob tem so začeli licenčno objavljati plošče založbe Amphetamine Reptile Records iz Minneapolisa.
Za predah poslušajmo dobro nam znanega Caryja Hudsona s pesmijo Things Ain't What They Used To Be z njegovega albuma Cool Breeze.
9. CD glitterhouse, disk ena, 5 (on) THINGS AIN'T WHAT THEY USED TO BE gary hudson 4.11
Pred desetimi leti je prišlo do naslednjega preloma. Pod zaporedno številko 361 so pri Glitterhouse objavili pregledno zbirko Silos and Utility Sheds, na njej pa posnetke ameriških piscev pesmi, od Garyja Hefferna, preko Richarda Bucknerja, Petra Casea, Cheralee Dillon, do Butcha Hancocka, dobro nam znanega Garyja Floyda, Chrisa in Carle, do Davida Munyona, Larryja Barretta ali Rainerja in Terryja Leeja Halea. Verjetno se naslov nanaša na še eno spremembo, ki se je zgodila enkrat takrat. Reinhard se je namreč preselil na sedanjo lokacijo založbe Glitterhouse v Beverungen. Kupil je namreč hišo v industrijskem predelu s skladišči. Seveda sem to zbirko takrat predvajal v Kozmikih, hkrati pa se naročil na katalog založbe Glitterhouse. Od takrat dalje je bila Glitterhouse »moja« založba. Pravzaprav je bila pred tem objavljena še ena zbirka, Speed of the Sound of Loneliness, poimenovana po odlični pesmi Johna Prinea, ki ga bom, mimogrede rečeno, čez štirinajst dni, prvo sredo v februarju, predstavljal v posebni oddaji Moč pesmi. Omenjena zbirka je izšla pod zaporedno številko Glitterhouse 314 in je vsebovala posnetke večine zgoraj naštetih. Za njo je pod zaporedno številko 352 izšla še zbirka HOWL, a Farewell Compilation of Unreleased Songs, poimenovana po prej omenjenem fanzinu.
Poslušajmo Carlo Togerson s pesmijo Pelagic z njene prve samostojne plošče Saint Stranger.
10. isti CD, 7 (boyatzis) PELAGIC carla togerson 4.07
V tistem času, sredi devetdesetih, so bili ključni in nosilni ustvarjalci založbe Glitterhouse pisci pesmi. The Walkabouts v vseh različicah, tudi in predvsem Chris in Carla, pa Gary Floyd z zasedbo v električni in akustični obliki itd. Vemo, da smo The Walkabouts v Evropi večinoma prvič opazili na zbirkah založbe Sub Pop, kjer so s svojo akustično naravnanostjo dokaj odstopali. Kmalu je bila zasedba ena nosilnih skupin založbe Glitterhouse. Tule je Chris Eckman z remiksom svoje pesmi Befell z albuma The Black Field.
11. isti CD, 13 (on) BEFELL chris eckman 4.24
The Walkabouts so z dobro prodajo svojih plošč tudi pomagali založbi Glitterhouse, da si je finančno nekoliko opomogla, čeprav nikoli ni presegla praga male zasložbe in ni postala profitno naravnana založba. V naslednjih letih so sledile pregledne zbirke v dveh nizih: Out of The Blue je predstavljala nove pridobitve založbe Glitterhouse, Luxury Liner pa ključne nove, mlade zasedbe ameriške glasbe, od katerih so nekatere kasneje objavljale plošče tudi pri založbi Glitterhouse. Vse te zbirke smo, pretežno v četrtkovih in sobotnih terminih DJ grafitov in drugje, sproti predstavljali.
Nocojšnja oddaja Izven zakona se medtem izteka. Naslednji teden bomo nadaljevali s proslavljanjem dvajsetletnice nemške založbe ameriške glasbe Glitterhouse, do takrat pa se Milko Poštrak poslavljam z monumentalno poemo Andreja Hellerja in Ingried Hoffman Abendland ali Večerna dežela ali Eveningland, v izvedbi zasedbe The Walkabouts, ki so jo posneli junija 2002. leta z Janezom Križajem v Studiu Metro v Ljubljani in doslej ni bila objavljena. Lep pozdrav!
12. CD glitterhouse, disk dve, 12 (heller,hoffmann) EVENINGLAND walkabouts 7.58
Milko POŠTRAK


Komentarji
komentiraj >>