Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 7. 6. ´06 ob 00.05; MAKE UP: Untouchable Sound- Live! (Sea Note/ Drag City, 2006) (4438 bralcev)
Sreda, 7. 6. 2006
BIGor



* Danes je skupina Make-Up del zgodovine, rockovske zgodovine. Sodi v sam vrh atraktivnejših, zanimivejših in unikatnejših imen neodvisnega rocka 90. let. V zelo plodnih šestih letih, med leti 1995 in 2000, je izdala šest albumov, dva živa in tri studijske, ter kopico odličnih singlov, ki so bili leta 1999 zaobjeti na kompilaciji I Want Some. Vse naštete izdaje še danes dihajo s svežimi pljuči in nam razkrivajo kreativni naboj kvarteta, ki se mu je bilo težko upreti in ki mu še danes gre pripisati iniciacijsko moč. S križanjem punkovske angažiranosti in gospelovske pridige so izoblikovali originalno glasbeno govorico, ki še vedno nagovarja k akciji, pa naj bo to individualna ali kolektivna, kulturna ali politična. Oboroženi z Biblijo in Manifestom komunistične partije, parafrazami Mao Zedongovih citatov in Kristusovih nagovorov so spletli križanca nabritih MC 5 in delavnega Jamesa Browna. Polovica jedra skupine, basistka Michelle Mae in frontman Ian Svenonius, je danes aktivna s skupino Weird War, ki kot nova stran v življenju razkrije razloge za razhod Make-Up. Njuno vedno globlje zatekanje v psihedelijo in umikanje s soulom in funkom od ostre punkrockovske angažiranosti je naredilo lom s Svenoniusovima soborcema iz predčasov Make-Up. S kitaristom Jamesom Cantyjem in bobnarjem Stevom Gamboo je v Nation of Ulysses in Cupid Car Club postavil temelje Make-Up. Letošnja izdaja koncertnega albuma potrjuje, da je le šlo za tovariški razhod.

Živi album Untouchable Sound nam prinaša posnetek enega zadnjih koncertov Make-Up z zadnje turneje leta 2000, ko se je skupina tudi razšla. Upravičene so ocene albuma, ki pravijo, da gre za labodji spev, vendar ne na ustvarjalenem nivoju. Tega ni čutiti ne po izvedbeni plati ne po koncertnem žaru. S tem živim albumom je skupina tesno zaprla svojo diskografsko zgodbo ter poudarila svojo koncertno atraktivnost in predanost živim nastopom. Kot jo je začela z močnim in robustnim koncertnim albumom Destination: Love; Live! At Cold Rice leta 1996, kateremu je leto kasneje sledil še en živ album, Make-Up After Dark, tako je z Untouchable Sound - Live! postavila piko na konec zgodbe. Resda šest let po razpadu, vendar bi se brez njega zgodba Make-Up zdela nedokončana.

Bolj kot studijsko delo je skupino Make-Up ves čas delovanja zanimalo nastopanje in v tem so bili težko premagljivi. V atraktivni godbi se je mešal gospel s proto-punkovsko surovostjo, soul in garažni rock s post-punkovskimi nastavki, umetnost s pridigo, psihedelično zasanjane ali pa tudi zadete klaviature z ostrimi kitarami. Vedno jo je vodil, koordiniral, uvajal in zaključeval, napet kot struna, frontman Ian Svenonius, katerega vzklik "Yeh!" je postal geslo skupine. S frenetičnim, tankovriskajočim glasom je frontman Ian Svenonius pogostokrat iritiral in tudi odvračal, vendar vedno znova nagovarjal. Bil je glasnogovornik skupine, ki je bila prepričljiva in nevarno vnetljiva. Kot še ena skupina iz Washingtona DC in iz kroga založbe Dischord je z nagovori in v nenehnem stiku s publiko ustvarjala občutek skupnosti, enega ključnih elementov rockovske kulture.

Morda bo slišati drzno, samopašno in zelo pretenciozno, ampak brez Make-Up ne bi uspelo ne White Stripes ne Strokes in vsem ostalim skupinam aktualnega neo-rock vala. Bili so predhodnica današnjega rockovskega eklekticizma, saj so vešče zlivali poglavja ameriške popularne glasbe v celovito in zaokroženo glasbeno izraznost, ki pripada samo njim. Njihova prepoznavnot in unikatnost ostaja zapisana v zgodovini rokenrola.

S tretjim koncertnim albumom skupine Make-Up bomo posegli v sam konec njene kariere. Untouchable Sound - Live! nam prinaša posnetek enega zadnjih koncertov Make-Up, ki ga je posnel in zmiksal Brendan Canty, bolj znan kot član skupine Fugazi in brat kitarista Make-Up, Jamesa Cantyja. Uspelo mu je uloviti koncertni šarm skupine, ki jo je pretvoril v eno ključnih alter-rockovskih skupin preteklega desetletja. Koncert se je zgodil v domačem Washingtonu DC, v rojstnem klubu Black Cat, kjer je skupina rasla, delovala in živela. Stalna postava Make-Up − pevec Ian Svenonius, kitarist James Canty, basistka Michelle Mae in bobnar Steve Gamboa − je bila v zadnji fazi delovanja okrepljena s kitaristom Alexom Minoffom, ki ga poznamo po delu v skupini Golden, danes pa kot člana skupine Weird War. Koncertni album zaobjema trinajst skladb, ki so osredotočene na izbor z zadnjega albuma Save Yourself in na skladbe s singlov. Le ena med njimi seže v najzgodnejše obdobje, ki je bila ulovljena s prvim, prav tako živim albumom, Destination: Love; Live! At Cold Rice. Če ta še danes ostaja markanten koncertni album, lahko podobno zatrdimo tudi za zadnjega. Ne prinaša nam olepšane in spolirane koncertne verzije, ampak pristno in avtentično odrsko podobo Make-Up, ki se je več kot očitno zavedala pomena samozavestnega nagovarjanja publike. Prav s tem je presegla prag in se zapisala med legende, podobno kot MC 5.

pripravil BIGor


Komentarji
komentiraj >>