Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Švicarski manever v galeriji Škuc; torek, 17.10.2006 ob 16:00 (3606 bralcev)
Torek, 17. 10. 2006
Katarina V



V Škucu si lahko ta čas ogledate multimedijsko razstavo švicarske umetniške skupine Knowbotic Research. Ta je že od svojega nastanka leta 1991 znana po svojih naprednih medmrežnih in medijskih projektih. V njih zelo strokovno, a tudi praktično raziskuje povezavo med informacijo, vmesnikom in medmrežnim delovanjem. Zadnji projekti skupine pa se bolj posvečajo umetniški medijski praksi z namenom odkrivanja primerne oblike intervencij v javni sferi ter transkodiranja ustaljenih družbeno - političnih praks.


Razstava z naslovom Room for Manoeuvre [MENJUVR] , Prostor za manevriranje , je avdio-vizualna instalacija s štirimi video projekcijami. Na njih so predstavljena štiri različna "vozila", ki so jih razvijali v okviru svojih dotedanjih projektov v zadnjih dveh letih. Zaradi izčrpnega zgodovinskega ozadja je tudi priporočljivo, da se pred ali med ogledom razstave najprej seznanimo s temi projekti, saj bi drugače lahko precej izgubljeno tavali po razstavnih prostorih, in nam same projekcije ne bi nič kaj pametnega sporočale, temveč bi nam le odpirale vprašanja zakaj? in čemu?

Predstavljeni so torej štirje koncepti, ki jih zastopajo štiri različna prevozna sredstva. Ta vozila so, z izjemo največjega, prisotna tudi v živo, medtem ko so njihovi manevri v pravem prostoru vidni na video projekcijah, ki se tako kot zvočna spremljava ponavljajo v nedogled.

Ob vstopu v galerijo najprej zagledamo na podestu parkiran poligonalni čoln, za njim pa se odvija projekcija njegove plovbe po močvirnati pokrajini. Iz slikovnega materiala, ki je razstavljen na štirih dolgih mizah, lahko razberemo, da je to t.i. tiger_stealth iz projekta Transcoding the Clandestine [KLÆNDČSTIN], transkodiranje skrivnega. Gre namreč za repliko skrivnega plovila, ki ga je skupina Knowbotic Research zapazila v nekem internetnem video posnetku Tamilskih tigrov. Zaradi njegove poligonalne površine, ki nepravilno odbija radijske valove, naj bi bil tako kot ameriški fantomski bombniki na radarju neviden.

V sosednjem prostoru vidimo projekcijo dirke dveh črnih avtomobilov pred poslopjem UNMIK-a v Prištini. To je del projekta BlackBenz Race , ki se ukvarja s konceptom albanske migracije in s sumljivimi dirkami albanske mladine na švicarskih in albanskih ulicah. Na otvoritvi je bil zato pred Škucem tudi parkiran starejši Mercedes-Benz, ki je bil polepljen z dirkalnimi nalepkami. Vsak, ki premore črno limuzino, se lahko pridruži projektu na internetni strani skupine. Letos so že uprizorili provizorične dirke po Zürichu in Prištini, planirana pa je tudi virtualna dirka od Švice, skozi Italijo do Barija, s trajektom do Albanije in nazaj v Švico. Namen tega projekta je transkodiranje translokalnega.

Tretje vozilo, ki je na razstavi vidno le na projekciji, je bager. V neskončnem prizoru razkopava podrt zid, na katerem so bile napisane parole prvomajskih demonstracij. Prvotno je bil za ta projekt, imenovan Passion 5 , saj obravnava dobesedno uničevanje demonstrativne strasti, namenjen stroj za čiščenje ulic. V razstavljenih skicah ga vidimo kot passion_cleaner z velikimi vgrajenimi zvočniki, iz katerih se slišijo protestna gesla, hkrati pa s tal sesa letake in čisti prizorišče demonstracij, kot da jih sploh ne bi bilo.

V zadnji sobi pa se odvija projekt naked_bandit/ here, not here/ white_sovereign . Tu je prikazan odnos vzvišenega, tehnološko naprednega belega vladarja alias white_sovereign , napram njegovim žrtvam, ki jih zastopa koncept naked_bandit-a . Ta neenak odnos je v projekciji prikazan z avtonomno letečim srebrnim balonom, opremljenim z mini kamero, ki nadzira znanstvenika v hermetično zaprtem high-tech laboratoriju. To je lahko kodirana prispodoba legalne agresivnosti nadzora v kontekstu »vojne nad terorizmom«, ki je bolj nazoren v primeru zapornika v Guantanamu, ki je zares goli bandit brez najmanjše pravice.

V prvih treh namišljenih primerih je uporaba vozil v nasprotju z njihovim prvotnim namenom. Fantomsko plovilo, narejeno za vojaške akcije, je s tem, ko tako očitno pritegne pozornost, zlahka rekonstruirati ali ga celo kupiti na internetu. Črna limuzina, simbol moči in dostojanstva, postane simbol migracije in ilegale. Bager ali čistilni stroj združujeta absurdni funkciji širjenja in zatiranja strasti. Le pri zadnjem, nadzornem aparatu belega suverena, ki ga ponazarja lebdeča kamera, se zdi, da ostane njegova funkcija v hipotetičnih primerih bolj ali manj nespremenjena. Lahko pa si gledalec izmisli svoj, boljši scenarij.

Razstava Room for Manoeuvre torej raziskuje pomen kod in njihovo delovanje v javni sferi. Predlaga, kako si lahko v teh prostorih moči, znanstvenega vedenja, nadzora in migracij, pomagamo z različnimi strategijami transkodiranja. Gledalec, ki želi razumeti kodirane simbole, mora prevesti abstraktna dejstva in okoliščine in jih aplicirati na druge primere. Če vam je kaj do tega, obiščite Galerijo Škuc do 27. oktobra.

Za poslušalce Radia Študent se je zakodirala Darinka Vitica.



Komentarji
komentiraj >>