Plesna
Festival Pajek se je to leto predstavil malo drugače; če je Pajkove lanskoletne dni pospremil mali performativni kolaž, se je letos zgodilo vse naenkrat. Naenkrat oziroma At once pa je naslovljen tudi performans. Zavedajoč se redukcije števila predstav v nasičenost enkratnega dogajanja, so se performeji odločili zasnovati predstavo, katere intrige so izhajale ravno iz dotičnega dejstva. Kaj se torej zgodi s prostorom, ko ga invazira nasičena koncentracija ljudi? Nenazadnje pa tudi – kaj se zgodi z ljudmi? >> Sonja Zlobko, komentarji
... Avtologija diskologija je s prosto koreografijo razpolagala kot s dekonstrukcijo v nastajanu ter odpirala široko polje lingvističnih redefinicij. Končno smo dočakali nekaj, kar sodobna plesna mašinerija pogosto obljublja, a le malokrat uresniči ... >> KatS, komentarji
»Ker se vse, kar nam lahko ponudi življenje, omejuje domala le na to, da se ozremo okoli sebe in umremo, preletimo vsaj to Človekovo prizorišče.« Alexander Pope >> Zora Žbontar, komentarji
Ta vikend se je v Španskih borcih pred nami premierno formirala, transformirala in deformirala nova koreografska pokrajina Transland Magdalene Reiter.
...enotna gmota dveh teles, ki se občasno uigra v koreografskih formacijah, večkrat razpade na svoje osnovne dele. A niti tu se ne želi ustaviti, deformacija nadaljuje svojo pot skozi individualna telesa... >> Pia, komentarji
Tokratna recenzija ni namenjena recenziji predstave. Niti ni toliko namenjena recenziji dogodka, pa čeprav se ga dotika. Omenjen prispevek, ki pod drobnogled jemlje letno produkcijo celoletnega plesnega izobraževanja Plesne Izbe Maribor prikazano skozi celovečerni dogodek, je namenjen premisleku pomena plesnega izobraževanja pri nas. >> jassy, komentarji
Vstopiš v dvorano Plesnega teatra Ljubljana. V bučno divjanje, prostor, napolnjen z ljudmi, glasovi, zvokom inštrumentov iz recikliranega materiala. Po imenu gibalno-gledališke predstave Kozmogonija razumeš kakofonijo in kaotičnost kot primordialni kaos, pradavno vrenje začetka vsega. Formirajo se določene oblike, formirajo se telesa, formira se odnos med živim ...
>> Sonja Zlobko, komentarji
Jutri se v Ljubljani prične že šesti festival sodobnega plesa v letošnjem letu Pleskavica. Festival je koncipiran drugače kot njegovi predhodniki. Atipičen je zato, ker ne prinaša in predstavlja kompilacije že narejenih sodobnoplesnih predstav, v sodobnoplesni prostor namreč vnaša programsko razliko. Druga edicija festivala bo nekakšna platforma samoorganizacije in samoupravljanja, saj organizatorji programa niso oblikovali na podlagi že gotovih, že narejenih in fiksiranih predstav. >> Anuška, komentarji
Združitev sedme edicije festivala Exodos in Balkanske plesne platforme je vzpostavljeno kot potovanje gledalca med Vzhodom in Zahodom oziroma Zahodom in Balkanom, med našim in tujim, velikim in majhnim. >> Janez Janša, komentarji
Pajek kot mobilna manifestacija se prilagaja različnim okoljem; variiacije organizacijskih izpeljav postajajo strategije preživetja. Konstantno transformirajoča se mreža preraste idejo organizacijsko zakoličenega, v prostor usidranega produkcijskega telesa. Tako Pajek preizprašuje ustaljene modele programiranja, sodelovanja, mreženja ter kreči pot drugačnim festivalskim formatom. >> Janez Janša, komentarji
Selekcija predstav je ustvarila barvito paleto predstav, katere raznorodnost smo detektirali v formi, žanru, obliki, vsebini, produkcijskemu ozadju. Vprašali smo se, kaj je bil ključ pri izboru predstav? Kakšne kriterije so si postavili tokratni selektorji? Prav tako pa nas je obsedalo vprašanje v katero smer se Gibanica razvija, kaj nam želi sporočiti razen nekakšnega strokovnega, a kljub temu zelo subjektivno obarvanega prereza produkcij nastalih v zadnjih dveh letih. >> Janez Janša, komentarji
Vitruvijec je začrtan s krogom in kvadratom. Po znanih analogijah geometrijska lika simbolizirata tudi nebo in zemljo. Strukturalisti, ki so se ukvarjali z mitologijo, zagotavljajo, da nebo pripada moškemu principu, zemlja ženskemu. Človek se na risbi dotika obeh začrtanih mej. A v plesno-sonorični predstavi Pobeg Vitruviana, vitruvijec preseka začrtane okvire in kaj kmalu zgrmi iz virtualnega prostora na platnu, na oder Španskih borcev. Takrat kot svobodni človek, brez določil meja. >> Sonja Zlobko, komentarji
Pod enigmatičnim naslovom Are made of this oziroma poslovenjeno Soiztega se je pretekli petek premierno dogodil projekt v Ljubljani živeče srbske performerke in avtorice Dragane Alfirević. Če se je v svoji lanskoletni stvaritvi Hommage a troìs precej provizorično poklonila gledališkim in plesnim ustvarjalcem, ki so nanjo najmočneje vplivali, je to pot pogumno obrnila v nepredvideno in nepredvidljivo smer performativnega. >> Janez Janša, komentarji
Ker se ansambel EnKnapGroup institucionalizira in postaja tržno zanimiv, nosi odgovornost do ostalih, neprepustnih vrst aktualne odrske produkcije. Soobstoj različnega je, seveda, legitimen, nevarnost se pojavi le tedaj, ko komercialni trendi načnejo zavest o tej legitimnosti, kar ima za umetnost marsikdaj administrativne posledice ...
>> Janez Janša, komentarji
V resnici bi bilo v zgodbi življenja Nižinskega težko najti zadovoljivo potešitev - končal je namreč v psihiatričnih ustanovah. Verjetno je 'happy end' videl samo Billy Wilder, ki je menda enkrat rekel, da bi o Nižinskem, ki si je na koncu življenja predstavljal, da je konj, posnel film s happy endom tako, da bi konj zmagal na kentuckyjskem derbiju. A v tej predstavi je bila zmaga zapisana v zgodbi njegovih plesnih dosežkov in ne kot po kopitu zapisana na koncu. >> Sonja Zlobko, komentarji
Predstava Skozi oči dotika Branka Potočana - Fourklor in Mija Pungeršič:
... Spolzek teren politične korektnosti inovativno zaznamuje že začetna scena iz več desetih belih vzglavnih blazin, ki so lično zložene na sredini odra kot kak bel kvadrat na črni podlagi... >> Pia, komentarji
Skupina BITNAMUUN je konec prejšnjega tedna v Španskih borcih predstavila svoj peti projekt, tako imenovani fizično-gledališki omnibus MIZA ZA 4.
Enajsterico so tokrat mentorsko podprli Jana Menger, Branko Potočan, Magdalena Reiter, Irena Tomažin in Sebastijan Horvat. Ravno ta pisanost posameznih poetik pa je tudi razlog za skrajno večplasten končni produkt. >> Zala Dobovšek, komentarji
Poleg osrednjega programa je letošnji, sicer bienalni, plesni festival UKREP na ogled postavil tudi niz svežih projektov, ki so nastajali v sklopu programa MEDUKREP.
Teoretski spremljevalni program "dramaturški premisleki" pa je pod lupo postavil vprašanja plesne dramaturgije, njenih potencialov, a hkrati tudi uporabne zagonetnosti.
>> Zala Dobovšek, komentarji
»Ples nudi zadovoljstvo, nas osvobaja in tudi tolaži ob spoznanju, da človeška bitja ne moremo leteti kot ptice. Približa nas nebeškemu, svetemu, neskončnemu. Je sublimna umetnost…« je v tradicionalni poslanici ob letošnjem svetovnem dnevu plesa dejal Julio Bocca, argentinski baletni mojster. A na Ljubljanskih ulicah se je (na srečo) praznoval povsem drugačen ples- ali raje plesi...
>> katjaČ, komentarji
Peeping Tom, ena izmed mlajših, a kljub temu famoznih skupin belgijske plesno-gledališke scene, se je po dveh letih ponovno vrnila v Linhartovo dvorano Cankarjevega doma. Tokrat s prenovljeno zasedbo mladih plesalcev uprizarja slepo ulico civilizacije na 32 Rue Vandenbranden in ostaja zvesta tematskemu seciranju temnih plati človeškosti, virtuoznemu izkoriščanju telesne upogljivosti ter interpretacijski mnogoplastnosti - a ne brez pridiha humorja. Razlogov za voajerizem je bilo tokrat več kot dovolj. >> Nika Leskovšek, komentarji
Najbrž je prav sreča, da dogodka The End avtorice Male Kline nismo recenzirali že takoj po oktobrski premieri, saj potem ne bi videli marčne reprize, ki nikakor ni zgolj ponovitev. Koreografinja se je v teh nekaj mesecih spustila še globlje v raziskavo medija gledališča in razgradila strukturo svoje že obstoječe predstave ter jo še za segment bolj odtegnila organski celoti. >> Pia, komentarji
Na začetku je bila – tišina. Če je v božjem stvarjenju Beseda začetek, je v njegovi seklurani različici ta šele njegov rezultat. S svojim Spletom okoliščin Irena Tomažin v sodelovanju z Josephine Evrard iz giba ustvarja sekularno različico sveta- govorečega posameznika... >> katjaČ, komentarji
...Estetika Wande in Nove deViatorja temelji na trashy-kitchy-cheap-porn izgledu, ki želi subvertirati popredmetenje oseb ter njihovo seksualizacijo. Hkrati pa besedila komadov gradijo na odkritem govoru o seksu ter eksplikaciji različnih spolnih praks...
Koncert ali predstava? Performans ali hapening? Ne ali. In! Danes ob 16.00. >> Pia, komentarji
Po lanskih potapljanjih v svetove nespečnosti in podzavesti z Ireno Tomažin je letošnja predstava Magdalene Reiter Modus Vivendi zasnovana kot avtorski solo. Zdi pa se, da avtorico še vedno zanima vprašanje psihičnih sfer, le da tokrat iz simbolističnih reprezentacij prestopa v domeno shizofreno realnega. >> Pia, komentarji
10 min vzhodno smo potovali prejšpnji teden - natančneje v prenovljeni in ravnokar odprti zavod Španski borci, kjer je En Knap group postregel s svojo prvo novo produkcijo na novi lokaciji... >> katjaČ, komentarji
S približanjem Plesnemu Teatru Ljubljana smo minuli teden prišli Tam daleč- na plesno predstavo koreografinje Sinje Ožbolt. Kam nas je pot pripeljala? >> katjaČ, komentarji
»Kdo ima poškodovane čevlje?« je četrti projekt skupine ljubiteljskih performerjev BITNAMUUN. Plesno gibalno predstavo, ki je nastala pod mentorsko motivacijo Jane Menger in Borisa Kosa, smo si po junijski premieri lahko prejšnji teden ponovno ogledali v Plesnem Teatru Ljubljana.
Mladostno, zavzeto in udarno. >> Zala Dobovšek, komentarji
Prejšnji konec tedna smo si v Stari Elektrarni lahko ogledali dvodelno gibalno predstavo za plesalko, pevca in gibalca »O solo trio«. >> Leja Benedičič, komentarji
Maja Delak, ena najbolj uveljavljenih koreografinj ter izvajalk sodobnega plesa v Sloveniji je skupaj z glasbenikom, performerjem ter intermedijskim umetnikom Luko Prinčičem ustvarila multimedijsko predstavo. Skozi ples, glasbo ter skozi video raziskujeta ljubezenski odnos med dvema partnerjema. >> Leja Benedičič, komentarji
Kot smo se ta konec tedna mastili s krofi smo se lahko nasitili tudi z Gibanico, iztekel se je namreč četrti bienale slovenskega sodobnega plesa na katerem smo si ogledali bero predstav preteklih dveh let. Zmagovalec strokovne komisije je Janez Janša z delom Fake it!, kjer kopira svetovno znane sodobne plesalce, saj si jih Slovenija drugače ne more privoščiti. Občinstvu pa je bila najbolj pri srcu predstava Snježane Premuš, z naslovom Move as – Zgodbe o telesu 4, v kateri je svoje mišičasto telesce razkazov >> Leja Benedičič, komentarji
Poleg pustnih šem Ljubljano konec tedna preplavlja– začenši z včeraj –tudi ples. V Cankarjevem domu, Plesnem teatru Ljubljana, Stari elektrarni, Gledališču Glej, atriju ZRC SAZU in Slovenskem mladinskem gledališču se bodo 4 dni odvijale – po mnenju selektorjev – najboljše predstave minulih dveh let. Ja, ob bok dišečim krofom se bo za plesalce, koreografe, producente, ljubitelje plesa in morebitne druge naključne udeležence, postavila nič manj slastna Gibanica, festival slovenskega sodobnega plesa.
>> Alja, komentarji
|
| |