V oddaji tokrat potujoči zvočni umetnik Marcus Beuter, ki se po dolgi poti iz rezidence v Armeniji počasi vrača v svoje nemško okolje. Vmesna postaja je po seriji balkanskih bila tudi Ljubljana. >> Savski, komentarji
Huda ura tokrat z drugim delom predpogovorov o inter-multi-medijski seansi 7. maja 2011 (to soboto) v galeriji Alkatraz. V studiu predvidoma Ida Hiršenfelder, Neven Korda, Bojan Andjelković in Borut Savski. Čeprav se platforma zdi najboljša kadar je monolitna, pa preferiramo modularnost - hm, še raje: multitudnost (grda beseda, ki naj bi označevala raznolikost pojavnih oblik zlitih v še gršo besedo množica - brezoblična gmota, ki pa ima baje potencial revolucioniranja...).
>> Savski, komentarji
Neposredno iz osrčja pomeni neposreden vklop v prvi dan enotedenskega raznolikega dogajanja, ki ga pripravlja Cirkulacija 2 na festivalu PixxelPoint v Novi Gorici. Predstavili bomo nekaj udeležencev tokrat spet mednarodno razširjene ekipe C2. Oddaja bo potekal v srednjeevropski inačici angleškega jezika. Torej: neposredno iz Mostovne! >> Savski, komentarji
Huda ura posojena projektu "NanoŠmano, NanoPunk and the Hacking of Future - open process workshop on nano and micro scale reality in the fields of art". Prenos iz galerije Kapelica! V teh dneh je galerija Kapelica odprti laboratorij za raziskavo, preizkušanje in seznanjanje z nanotehnologijo - nosilca projekta: umetnik Stefan Doepner in znanstvenik Marc Dusseiller. >> Savski, komentarji
O kritiki, ki se trudi ostati enodimenzionalna, žanrska - konvencionalna in celo konzervativna. S posameznega sodim na splošno - predvsem se tiče besednjaka glasbenih kritik, oziroma nezmožnosti glasbenih kritikov, da izstopijo iz izključno glasbe. Oziroma, zdi se jim, da jim ostalega nekako ni treba upoštevati. Pri sami glasbeni kritiki pa je očitno temeljni motiv zahteva po zadovoljitvi enega od temeljnih nagonov - med temi ni možganov - zelo čuden in konzervativen argument. >> Savski, komentarji
V nocojšnji Hudi uri bomo z lica mesta naredili uvod v najnovejši projekt iniciative Cirkulacija 2. K mikrofonu bomo povabili nekatere sodelujoče in morda spregovorili tudi o tem, kaj sploh je sodobna umetnost - in konec koncev: ali je umetnost sploh lahko kaj drugega kot sodobna? >> Savski, komentarji
Ministrstvo za eksperiment je bila iniciativa nastala na (in ob) Radiu Študent leta 1997 (s preddogodki tam od leta 1993), trajala pa do okoli leta 2000. V tem času smo majhna skupina skušali redefinirati nekatere navade in pojme, kar pa je imelo dokaj majhen rezultat na inertno telo. Borut Savski sem za Radio Cona junija 2008 pripravil nekaj kratkih osebnih pogledov, ki jih lahko poslušamo v nadaljevanju tega prispevka. >> Savski, komentarji
Bambi strojnica je eden od nadimkov zanimivega možakarja iz naših logov po imenu Milan Kristl. Med drugim dela tudi z zvočili (organskimi, pravi). Njegovo glasbo bi bilo najlažje opisati kot duhovno, vendar daleč od golo funkcionalnega new-agea. Ponotranjen je namreč predvsem njegov pristop. To bomo poslušali in žnjim se bomo pogovarjali. >> Savski, komentarji
Čeprav ni najbolj vmesno reklamirati samega sebe (... se samo hvali), pa vseeno. Menda gre za sceno, ali pa vsaj za inscenacijo... Net založba Trivia Records / Zapisi -> zastojn downloadi -> se počasi polni. V glavnem ne pričakujte nič enostavnega - še pri plesnih štiklih vam lahko na aritmičnem obratu spodrsne... Pa še radio igra >> Savski, komentarji
Recimo: sorodna tema zvokovni produkciji, ki presega definicije funkcionalistične glasbe, bi lahko bila precej socialno ozaveščeno usmerjena. Pa saj je razlog nastajanju tovrstne produkcije najbrž prav ta. In tu smo seveda, kot je v navadi, razpeti med zagotavljanje "resnice", "neposrednosti", itd... - sebi - na drugi strani pa s podobnimi atributi tudi svojim, našim. Se pravi individualno in kolektivno. Obe strani šele kreirata polnost. Torej: poglejmo eden od načinov "agregiranja" -> konstruiranja, strukturiranja "sebe" (blogiranje) in "scene" (agregiranje). Na netu je to zadnje čase RSS, ki dovolj uspešno zagotavlja oboje in spet malce drma kosti trdim medijskim hišam (kar se rima z nišam...). >> Turboslav, komentarji
Med linki, ki jih je na svojo stran napeljal Urkuma in ustrezajo usmerjenosti Hude ure, smo našli založbo Nishi. Vso ambinetalno zvočnost te oddaje lahko ob dobri liniji dobite hitro in enostavno na http://www.archive.org/details/nishi. Nishi založništvo predstavljajo izdaje, kjer se avtorji podajajo v neznane globine zvočnosti. Ustanovljena leta 2002 kot podružnica kanadske mp3 net-založbe No Type. >> Turboslav, komentarji
Tokrat novi cdr možaka pod nadimkom ROR. Naslov cedeja je Linija Atanorja, vmes pa je tudi komad Pankrtov "Mi smo na liniji". A v kakšni vlogi?
http://users.volja.net/koline/ Poleg tega še enkrat Stefano De Santis - Urkuma s cedejm Rebuilding Pantaleone's tree.
http://www.sanfocahotel.com >> Turboslav, komentarji
Za ljudi, ki se kreativno (ali pa tudi ne?) ukvarjajo z zvokom, je zvok reprezentant nečesa. Najpogosteje njih samih - nekakšen avatar (če smo postmoderni ...), v neprimerno slabših primerih pa je zvok (glasba - organizirani zvok) reprezentant nečesa drugega (dobe, države, kulture ...). Oblikovanju zvoka lahko rečemo tudi zvočna dramaturgija - kar je neke vrste napletanje zgodbe. Kadar je zgodba sama prvotnejša, je običajno glasbena dramaturgija posnemovalka - torej reprezentant. >> Turboslav, komentarji
Nilan Perera (Toronto-> Kanada) pravi: Glasbi dolgujem življenje, ne pa preživljanja. V Ljubljani je bil polovica kanadskega plesnega performensa (skupaj s Susanno Hood - hum dansoundart) - zadolžen za zvočni del. Poslušali bomo njegov cede Harmless Love za solo kitaro in povedali, o čem sva se pogovarjala. >> Turboslav, komentarji
Še tretji del preposlušanja produktov založbe chmafu nocords. Poleg tega pa se spet lotevamo lastne produkcije, ki mogoče z glasbo nima neposrednejše povezave, z zvokom pa prav gotovo. Zdi pa se celo, da bomo lahko kmalu pozdravili glasbeno-artistični projekt, imenovan Orkester PMS. A o tem kdaj ob konkretnejši priložnosti. >> Turboslav, komentarji
Minuli vikend smo obiskali prijatelje/umetnike v Grazu in ob tem videli tudi dvodnevni muzični dogodek z imenom Interpenetration. Z užitkom smo prejeli nekaj novega zvočnega materiala in nekaj tamkajšnje cdr produkcije.
V nekaj naslednjih oddajah bomo preverili cdr založbo chmafu nocords, ki jo ureja in vodi Maru. Med izdajami so stari znanci, kot Michael Pinter (nekdaj polovica Remi), Urkuma, Every Kid on Speed in tudi sam Maru. >> Turboslav, komentarji
poleg tega pa tudi spomini na minuli teden in tedanje glasbene dogodke (Šundrdisko na nastopu na RŠ, če smemo povedati kakšen razmislek, in Seppo Gründler in Elisabeth Schimana v Kapelici). Pa še kaj. >> Turboslav, komentarji
Dva gosta, ki predstavljata produkcijsko navezo G-lab (Vilnius/ Litva), sta povedala, kaj nameravata početi na bližnjem koncertu (Škuc, sreda 3.8.2005 ob 21.00). Govora je bilo tudi o siceršnji situaciji v bratski baltski republiki. Arturas B. je skladatelj in organizator nekaj glasbenih dogodkov, Laura G. pa je vizualna umetnica - predvsem na področju videa.
Nastopila sta ob robu skupinske razstave Nu Skool (dizajnersko/DJ/VJ scena v Ljubljani), ki se je v Škucu začela v torek, 2.8.2005. >> Turboslav, komentarji
Med razmislekom o potrebnih (a ne zadostnih) virih za avtonomijo se vsiljuje pojem "algoritem" kot mehanizem prikrivanja, potujitve, translacije (smisla gibanja; tudi spremembe pomena - da, celo diskurzivnega polja). Matematično povedano gre za prenosno funkcijo (bolj ali manj kompleksno), ki sicer enostavno gibanje spremeni v "nerazumljivo". Stopenj nerazumljivosti je seveda mnogo, zanimajo nas tiste najbolj enostavne, ki še poskrbijo za to, da je rezultat pretvorbe "magičen". Preprost primer: rokohitrec s premetavanjem dveh žogic ne počne nič posebnega, fascinacija in magija se začneta pri treh žogicah - opazovalcu se razumevanje premeščanja žogic iz roke v roko izmuzne. Torej: nerazumevanje = fascinacija & magija ... >> Turboslav, komentarji
Dunajsko-berlinski duo Los Glissandinos (Klaus Filip - laptop in Kai Fagaschinski - klarinet) sta izvedla po mojem mnenju odličen primer subtilnega zvočenja, z obilno mero posluha za prispevek tako prvega kot drugega. Ob tem bomo predstavili nekaj odlomkov z njunega cedeja in povedali nekaj utrinkov iz naših pogovorov, ki se tičejo njune splošne naravnanosti. >> Turboslav, komentarji
Prejšnjo oddajo sem napovedal traktat proti estetizaciji, kar niti ni treba razumeti pogojno, kljub temu, da se mi v zvezi z estetskim prožijo asociacije na površinskost (zaznavanja). Po drugi strani pa je seveda potrebno zaznavanje razumeti v neposredni zvezi z razumevanjem (-> demistificiranjem), zato ima opraviti z odstiranjem (sedmih tančic ...) - spodaj pa se bojda skriva resnica (-> Resnica ...), ki je seveda meso ... (angleško: meat; mit?) ... >> Turboslav, komentarji
Tokrat predvidoma dva primera laptop muzikantov - Derek Holzer (Nizozemska/ZDA) in Klaus Filip (Avstrija/Dunaj). Klausa smo spoznali pred letom dni v Varšavi, Dereka pa poznamo že vrsto let. Pred tednom dni je nastopil s Saro Kolster v galeriji Kapelica z avdiovizualnim performensom. Klaus naj bi nastopil v prvih dneh junija v klubu Gromka.
Oba uporabljata tudi sorodna programa - Derek: Pure Data, Klaus: Max. Avtor obeh je namreč Miller Puckette, vendar je le PD s prosto kodo. >> Turboslav, komentarji
Delno se nanašamo na prejšnjo oddajo (resnica in zaupanje), kjer smo obravnavali knjigo Urbana Kordeša, še bolj delno pa na impro sešn v galeriji Kapelica minuli torek (12. april 2005), kjer smo ružili Potiho, Nova, Manček in Savski. Po slabem občutku pri muziciranju na licu mesta so se kot obliž izkazali posnetki. >> Turboslav, komentarji
Tokrat smo se ponovno izrekli za zvok (proti glasbi) in proti lepoti -> za resnico. Bojda je resnica širši termin, zato smisel človeku dostojnega iskanja (umetnosti) iščemo prav tam. Lepota, torej glasba, je lahko le delna pot, če nas zanimajo temeljnejše stvari. >> Turboslav, komentarji
Pred dnevi smo splavili najnovejšo izmed t. i. estetskih mašin. Revež je resda še vedno v inkubatorju, vendar upamo na okrevanje. Zakaj bi se ne veselili prezgodaj rojenega? Mar zato še nima duše? >> Turboslav, komentarji
Zadnji dve oddaji smo pretežno jecljali o drugotnih vidikih dojemanja zvoka. Vir ideje je bil italijanski skladatelj Stefano Urkuma, ki je pri Mik Musik izdal cede Misophonia. To pomeni sovraštvo ali raje nepripravljenost sprejemati zvoke okolice. Paradoks je, da do tega efekta pride v trenutku, ko okoliški šum umanjka. Tedaj se poveča človekova "budnost" - tišina naj bi bila v naravi znak nevarnosti ...
Očitno gre za efekt brez neposrednih (ali še potrebnih) korenin - torej gon - nekakšen osamosvojeni mehanizem, katerega posledice pa čutimo. Recimo ponoči, ko ne moremo spati. >> Turboslav, komentarji
V Ljubljani je na obisku Simon Wickham-Smith, ki bo v Galeriji Kapelica (sreda 28.10.2004 ob 21.00) zdravil tega voljne obiskovalce z zvokom. Na voljo ima vzhodnjaški sistem, pri katerem je to razdelano (->čakre...).
Simon pa je tudi skladatelj, ki za svojo glasbo pravi, da je ritualistična - vendar ne cerkvena. Kaj to pomeni, pa bo povedal sam. Več o njem na tejle spletni strani... >> Turboslav, komentarji
MIK MUSIK in wojt3k kucharczyk ( http://www.mik.terra.pl/ )
Urkuma alias Stefano de Santis ( http://www.oltreilsuono.com/urkuma.html )
Arturas Bumsteinas in G-LAB ( http://www.bumstein.com/art/ )
ostalo...
In še: Kaj je locative media? Festival Art + Communication v Rigi ( http://locative.net/tcm/festival/ ) >> Turboslav, komentarji
Spričo stavke v korist srečnejših (ali pametnejših?) kolegov (z redno službo...) smo primorani prestaviti (stavka = prestaviti?) v nižjo prestavo. Tokrat torej brez kopice podatkov o minulih treh tednih, ko smo obiskali dva eventa (festival www.transart.com v Meranu/ Italija in Arts&Communication festival v Rigi/ Latvija). Srečali smo kopico lokalnih in internacionalnih zvočnih artistov/ godbenikov - o njih več torej čez 14 dni.
Od vsebinskih prispevkov tokrat ne bomo slišali komentarja o tem, kaj se plete po glavi dr. Richarda Barbrooka, Oxford / Velika Britanija, o čem sanja (ko ne spi...) Nizozemec Eric Kluitenberg, kaj je povedal Nemec Florian Schneider. Kaj smo zagovarjali mi, kako so spet mimo sekali Američani... >> Turboslav, komentarji
Z Boštjanom Perovškom se bova skušala pogovarjati o motivih in konceptu (-> razlogih in osnovnih načinih razmišljanja). Predvsem o tem, zakaj sledi naravi in kakšen je njegov drugačen pristop (-> morebiti k "umetni" glasbi). >> Turboslav, komentarji
|