Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 11. 11. ´06 ob 19.00 (ponovitev 18. 11. ´06 ob 10.00) INTIMN FRIZURN: Intimn Frizurn (Kokos Kokos, 2006) (3193 bralcev)
Sobota, 11. 11. 2006
david



Intimn Frizurn: Intimn Frizurn

Glasbo Intimn frizurn lahko primerjamo z glasbo nekaterih ljubljanskih alternativnih zasedb kot so Srečna mladina in 2227, ali s primorskimi Elvis Jackson in dolenjskimi Moveknowledgement, še širše pa so v njihovem zvoku slišni Rambo Amadeus, Mike Pattonova zasedba Mr. Bungle ter različni crossover hibridi devetdesetih. Ritmično sta pri Intimn frizurn v ospredju predvsem ska, funk in asimetrični balkanski ritmi, drugače pa jih odlikuje izjemna eklektičnost, saj se igrivo poigravajo tudi z zvoki reggaja, duba, popa, psihadelije, nojz rocka in metala. Kljub vsemu eklekticizmu pa ostaja njihov zvok izjemno kompakten in celovit...
Prvenec zasedbe Intimn frizurn je album, ki poskrbi za avanturistično glasbeno izkušnjo in osvežitev na domači glasbeni sceni. (v celoti!) ...
* Ljubljanska glasbena alternativa od devetdesetih let dalje pogostoma koketira z eksotiko in erotiko in mogoče bi bilo celo trditi, da je to nekako del njenega značilnega lokalnega pristopa in zvoka. In če lahko to potrdimo, potem je na samem začetku novega tisočletja vznikla ljubljanska zasedba Intimn frizurn tipičen proizvod in hkrati kulminacija te »tradicije«, ki pa jo hkrati povratno oplaja s svojimi skritimi aduti. Ampak počasi!

Prvotni instrumentalni trio se je zadnjih pet let, od časov prvih porodnih krčev dalje počasi širil, dopolnjeval zvok, dodal besedila in vokal, tehnično napredoval in nabiral koncertne izkušnje, pri čemer mu je s kakšno brco ali dvema pomagal tudi Radio Študent. Intimn frizurn so bili (sicer skoraj že na svojih nogah) lansko leto namreč eni izmed klubskih maratoncev, svoj prvi javni koncert pa so imeli meseca maja, leta 2003 v klubu Gromka, v okviru praznovanja 34. rojstnega dne Radia Študent.

Po petih letih vztrajnega zorenja so prišli fantje do odločilnega trenutka ter verjetno ravno ob pravem času posneli, sproducirali in obelodanili svoj istoimenski prvenec, ki ga predstavljamo danes v Tolpi bumov.

Njihovo glasbo lahko primerjamo z glasbo nekaterih ljubljanskih alternativnih zasedb kot so Srečna mladina in 2227, ali s primorskimi Elvis Jackson in dolenjskimi Moveknowledgement, še širše pa je v njihovem zvoku slišan Rambo Amadeus, Mike Pattonova zasedba Mr. Bungle ter glasba različnih crossover hibridov devetdesetih. Ritmično sta v ospredju glasbe Intimn frizurn predvsem ska, funk in asimetrični balkanski ritmi, drugače pa jih odlikuje izjemna eklektičnost, saj se igrivo poigravajo tudi z zvoki reaggeja, duba, popa, psihadelije, nojz rocka in metala. Vmes pomenijo zanimivo osvežitev tudi kakšni arabeskni orientalizmi ali pa zakrit glasbeni citat standarda Summertime na klaviaturah, v komadu Snow. Kljub vsemu eklekticizmu pa ostaja njihov zvok izjemno kompakten in celovit in včasih je zaradi te stopljenosti in prepletenosti elementov kar težko ločiti posamezne med njimi.

Nesporne kvalitete Intimn frizurn, ki pridejo do izraza tudi na prvencu, so njihova avtorska inovativnost in izvajalska talentiranost, saj sicer večinoma izjemno zahtevno in energično glasbo odigrajo s posebno gibkostjo in mehkobo, v počasnih komadih pa prideta do izraza tudi njihova doživetost in muzikalnost. Najbolj od vsega jim ležijo kompleksni ritmi in njihovi nenadni prehodi in zasuki, ki jih obvladajo in dajejo njihovi glasbi posebno vrednost. Za primer velja dobro prisluhniti komadu Shupak, kjer elegantno preidejo iz 7/8-skega v 9/8-ski ritem, ali pa komadu Kataifikataifi, kjer osrednje 7/8-ske rife vsake četrtič obrežejo za tri osmine, zaključijo pa ga s 15/8-skim vrhuncem.

Zasedbi se sicer pozna, da je bila prvotno brez vokalov, ker daje velik poudarek sami instrumentalni igri. Tudi vokal Milana Jerkića pogostoma funkcionira kot dodaten instrument, predvsem ko se igra z zvoki in ritmičnostjo besed (njegov stil izhaja iz značilnega reggae toastanja), ali ko potegne iz žepa svoj kazoo, po drugi strani pa ni za zanemariti besedil (ta so vsa v angleščini), ki so pogostoma iskriva in domiselna. Najbolj izstopajoči témi v njih sta izražanje posebnega pozitivnega odnosa do življenja in čutna, erotična ljubezen, ki nikoli ne izpadeta poceni ali patetično, kar je sicer nevarno pri takšnih besedilih.

Izstopajoča na albumu je tudi produkcija, ki nagrajuje in preseneča z mnogimi domiselnimi detajli in elektronskim okrasjem, nenazadnje pa tudi gostje pridodajo k polnosti zvoka. Na tem mestu je potrebno omeniti, da trdno jedro zasedbe sestavljajo Milan, Igor, Žiga in Žiga, zaradi nestalnosti pri mestu njihovega petega člana, ki je zadolžen za klaviature, pa se na albumu za belo-črnimi tipkami in njihovimi zvoki zvrstijo kar štirje klaviaturisti. Gostji na albumu sta še Severa Gjurin, s spremljevalnim vokalom pri komadu Monday Morning ter violinistka Jelena Ždrale pri komadu The Fall.

Prvenec zasedbe Intimn frizurn je album, ki poskrbi za avanturistično glasbeno izkušnjo in osvežitev na domači glasbeni sceni. Tu in tam se, sicer redko pa vendarle, pojavi kakšen predolg in neizrazit instrumentalni del, verjetno posledica njihove naravnanosti k jam-anju, drugače pa mladcem ni kaj za očitati, prej nasprotno. Oziroma jim je potrebno naložiti odgovornost, naj ohranjajo ravnotežje in pravi občutek za mero in ne zapadejo bodisi v pretirano eksotiko, tehnicizem, resnost ali erotiko. Važna je predvsem spontanost in odklop, česar se zaenkrat dobro držijo.

pripravil David Verbuč


Komentarji
komentiraj >>