Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Dva vikenda delavnic z eksperimentalnim zvočenjem (3763 bralcev)
Ponedeljek, 16. 12. 2002
Turboslav



Minuli vikend sem bil v Grazu/Avstrija, kjer sem predstavil koncept "Estetskih strojev", ki se je nadaljeval v delavnici v sobi Kompetenz Zentruma (nad galerijo ESC). Še dve delavnici in dva koncerta pa sta potekala v Ljubljani v Galeriji Kapelica pod skupnim naslovom BitShift.
Kaj smo doživeli = se naučili?

V Grazu smo doživeli vakuum (= nezainteresiranost), prisoten pa je bil enostavni cilj: sestaviti avtopoetski sistem za proizvodnjo dinamike, sestavljen iz avtonomnih, med seboj povezanih modulov (-> person, karakterjev) in skupnega motiva (=kanala, ideologije?) - proizvajati zvoke in grafiko. Dva strokovnjaka za program PD (Pure Data) - Ludwig Zeninger in Johannes Zmölnig (-> GEM) sta v dveh dneh uspešno sestavila navzkrižno povezan sistem izmenjave podatkov. Rezultat: nič kaj več od osnovnega algoritmičnega muziciranja, a vendar že v prvem poskusu dostojni rezultati (no ja: grafična podoba je bila nekaj jajc, spreminjajočih oblike in pohajajoč v praznem prostoru).

Kar se tiče nezainteresiranosti: v Avstriji je elektronska umetnost kar precej promovirana, tako da je razmeroma enostavno najti računalnik in preživeti (-> bread and butter, pravijo avstrijski kolegi, tu pri nas gre zaenkrat še za kruhek ...). S kolegi umetniki je pa takole: vsak bolj ali manj čuva svojo identiteto, vizijo. Ne gre toliko za komunikacijo, gre za varovanje lastne identitete.

V ljubljanski delavnici je bilo približno takole: v pomanjkanju neizrečene sinhronosti ciljev, motivov, je običajna akcija organizacija na temelju strukture - v našem primeru glasbene strukture. Kakršnakoli (takšna tehnološka) struktura je (po mojem) najmanjši skupni imenovalec. Še sreča, da obstaja nezavedno - ki se prebije mimo struktur (tudi če ostane neizrečeno) - če le obstaja (v sodelujočih posameznikih) kakršenkoli sinhroni cilj, motiv ...

Skratka: neizrečeno (neizrekljivo?) nas je potegnilo ven in samo ustvarilo kompleksnejšo strukturo - zvočno tkanje = muziko. Kljub temu, da je neizrečeno ostalo neizrečeno ... ali pa ravno zato (ne ne, nikarte! Civilizacija!?!).

Na žalost ni ostalo nič posnetega (kakor je tudi prav! je dodal Manček). Snemati improvizacijo, loviti trenutek je morda res kar malo perverzno ...

More info on:
Gato Leiras
Urbano Mistica Amplitude (UMA)


Komentarji
komentiraj >>