Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
5. festival improvizacijskega gledališča – Goli oder; sreda, 29.11. 0b 13.15 (3441 bralcev)
Sreda, 29. 11. 2006
Iva Kosmos



Prva ovira pred vstopom v letošnji Goli oder je bil vratar z imenom Prasec na vratih. Veliko gostov, ki so v ponedeljek prišli na otvoritev festivala na Metelkovi, je težko verjelo lastnim ušesom, ko jih je odslovil nazaj na dvorišče Menze pri koritu. Razlog je lahko bil neprimerna večerna toaleta ali zahteva po donaciji društvu kapitalističnih svinj. Tako se je festival improvizacije začel tako kot se spodobi – z improvizacijo. Dionizično srečanje v čast uspešnemu poslovanju je bila improvizirana zabava kapitalističnega podjetja, nekakšen parodiran reality show, v katerem smo se lahko preizkusili v svetu komolčkanja, prilizovanja, guzenja in uspešnih poslovnih nasmehov.


Goli oder smo dosedaj poznali kot v prvi vrsti gledališki festival. Letos je njegovo področje razširjeno, saj je vodilna ideja pete izdaje kopulacija, ali če hočete po naše, občenje oziroma spajanje, različnih umetniških praks. Gledališče ni edini umetniški prostor, kjer lahko uspešno deluje improvizacija. Zaradi tega se želi povezati čimveč umetniških področij, na katerih se ustvarjalci lahko z improvizacijo ukvarjajo. Letos se dodatno predstavijo ples, glasba, film in slika.

Najprej se bodo skozi posamezna umetniška področja, od plesnih performansov, do filmske projekcije, predstavili različni načini in možnosti improvizacije. Druga, eksperimentalna raven, bo naredila poskus različna področja združiti v eni sami predstavi. Glavna ideja letošnjega festivala bo meso postala skozi festivalsko produkcijo – Sestavljanko - ki nastaja za časa Golega odra in je že tradicionalno festivalsko presenečenje. O tem, kako se bodo povezovali umetniki in kako se ima zgoditi Sestavljanka, govori Maja Dekleva, umetniška vodja festivala:

Namen festivala je tudi predstavitev in spodbujanje nove impro produkcije; umetniška vodja nas je usmerila čemu naj to leto posebej naklonimo pozornost:

Združevanje različnih umetnosti bo podprto tudi s kritično razpravo o različnih improvizacijskih praksah. Danes ob 17h v KUDu France Prešeren bo okroglo mizo v angleščini, z naslovom V trenutku – improvizacija v umetnosti, povezoval znani Narobovec Dražen Dragojević.

Maja Dekleva nam je pojasnila, na kakšne vse načine bo festival spodbujal odziv publike in stroke, ter odgovorila na vprašanje ali kritična refleksija na slovenskem na področju improvizacijskih praks sploh obstaja:

Goli oder je včeraj začel s tremi predstavitvami slovenskih izvajalcev, nadaljevale ga bodo v naslednjih dneh predstave gostujočih skupin. V ospredju so evropski ustvarjalci. Maja Dekleva, je tudi umetniška vodja Teatra Narobov. Na podlagi narobovskih gostovanj po svetovnih festivalih smo govorili o tem ali se načini improvizacije razlikujejo od države do države, od kulture do kulture in katero pot naj med različnimi vplivi oblikuje festival:

Kot že rečeno, včerajšnji večer se je začel s slovenskimi izvajalci. Klic Teatra Narobov je gledališki dogodek, s katerim so zmagali na festivalu v Edmontonu. Predstava gradi na ideji, da se za vsakim imenom iz telefonskega imenika krije povsem drugačna zgodba, ki jo nosi vedno drugačen karakterni lik. Polna je drzne, včasih nesramne komike, ki predstavitev različnih človeških podob brez problemov pelje do absurda, in nazaj v okvirje tako imenovane normalnosti.

Pogreb je razprodan je plesna predstava, ki vključuje par improvizacijskih elementov izpeljanih skozi stik s publiko. Solo iz ciklusa, ki ga je Gregor Kamnikar zasnoval z različnimi koreografi, lahko že po prvih minutah vzljubite ali zasovražite. To je bilo najbolj vidno po koncu predstave, ko je publika ali popoloma navdušeno ploskala ali pa zelo težko, oziroma sploh ne, spajala dlan z dlanjo. Če je Klic predstava, ki je lahko odkodira zelo širok krog publike, zna Pogreb je razprodan biti dokaj neprijazna do nepoznavalcev sodobnega plesnega giba.

O predstavi Pogreb je razprodan nažalost lahko govorim le iz osebne pozicije plesne ignorantke, ki se ne znajde na področju, kjer je gib enakovreden besedi. Gibe lahko opišem lahko kot tresenje telesa in metanje ob tla. Besedne asocijacije so me utrujale s pogosto rabo besed kot so »koncept«, »fokus«, »ideje«, »vmesni prostor« in mi dajale vtis, da bi se predstava želela prikazati za bolj filozofsko in življenjsko globoko, kot v resnici je. Za poglobljeno analizo plesne umetnosti vabim k poslušanju našega programa v petek ob isti uri, ko bo v eter spregovorila Ariana. Posebej se bo osredotočila na plesno poslastico festivala – Celico Julyena Hamiltona.

Včerajšnji večer se je zaključil s pesniško – zvočnim performansom Impro IV. Ana Pepelnik je brala poezijo, zvočno spremljavo pa sta ustvarjala Čučnik in Grom s pomočjo spektra različnih predmetov in zvokov postavljenih v vlogo inštrumenta.

Danes : okrogla miza ob 17h, ob 19h nemško improvizacijsko gledališče Drama light s predstavo Slovo, ob 21h projekcija filma iste skupine Ko pride pravi, pogovor z ustvarjalci. Jutri se bo z novo predstavo Prizori iz zakonskega življenja predstavil Henk van der Steen, ki se je festivala udeležil leta 2002. Vse predstave so v KUDu France Prešern, razen znamenite Celice Julyena Hamiltona, ki bo jutri ob 21h v prostorih Moderne galerije.

Današnji termin je pripravila Iva, poslušajte pa nas tudi v petek, ko bo Goli oder predstavljala Ariana.



Komentarji
komentiraj >>