Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 20. 12. ´06 ob 24.00; MADRUGADA - Live at Tralfamadore (EMI, 2006) (3649 bralcev)
Sreda, 20. 12. 2006
BIGor



Madrugada- Live at Tralfamadore

O nespregledljivem mestu skandinavske rockovske scene na svetovnem glasbenem zemljevidu je bilo že toliko povedano (vsaj na tej radijski frekvenci), da ne bi ponovno zapravljali časa in energije z utemeljitvenimi uverturami o rockovski produkciji s severa Evrope. Po ameriških in angleških zasedbah so skandinavska imena med najpogosteje omenjenimi, najmočnejšimi in tudi najpriljubljenejšimi imeni na globalni kulturno-glasbeni sceni. Ob Cardigans, Royksopp, Hives, Turbonegro, King of Convenience, Raveonettes, Hellacopters in še kom stoji v prvih vrstah aktualne skandinavske pop-rock srenje tudi norveška zasedba Madrugada. V desetih letih delovanja se je pretvorila iz neambicioznega rockovskega imena v še eno zvezdo s severa. Njena popularnost je prerasla skandinavske okvire, sploh leta 2004, po reizdaji tretjega albuma Grit za britanski trg. Z njim se je skupini Madrugada odprlo glasbeno tržišče na skoraj podoben način kot švedskim kolegom Hives dve leti prej s kolekcijo, naslovljeno Your New Favourite Band. (v celoti!) ...
* O nespregledljivem mestu skandinavske rockovske scene na svetovnem glasbenem zemljevidu je bilo že toliko povedano (vsaj na tej radijski frekvenci), da ne bi ponovno zapravljali časa in energije z utemeljitvenimi uverturami o rockovski produkciji s severa Evrope. Po ameriških in angleških zasedbah so skandinavska imena med najpogosteje omenjenimi, najmočnejšimi in tudi najpriljubljenejšimi imeni na globalni kulturno-glasbeni sceni. Ob Cardigans, Royksopp, Hives, Turbonegro, King of Convenience, Raveonettes, Hellacopters in še kom stoji v prvih vrstah aktualne skandinavske pop-rock srenje tudi norveška zasedba Madrugada. V desetih letih delovanja se je pretvorila iz neambicioznega rockovskega imena v še eno zvezdo s severa. Njena popularnost je prerasla skandinavske okvire, sploh leta 2004, po reizdaji tretjega albuma Grit za britanski trg. Z njim se je skupini Madrugada odprlo glasbeno tržišče na skoraj podoben način kot švedskim kolegom Hives dve leti prej s kolekcijo, naslovljeno Your New Favourite Band.

Lani decembra je skupina Madrugada v okviru razprodane evropske turneje nastopila v domačem Oslu, v dvorani Oslo Spektrum pred osemtisočglavo množico. Koncert je bil v celoti posnet in nocoj vam v Koncertu Radia Študent predvajamo zgoščeno različico tega koncerta, na katerem je skupina odigrala dobro prebran repertoar z vseh dosedanjih štirih studijskih albumov. Koncertni album Live At Tralfamadore je njihov peti po vrsti in kot izvrstna živa plošča je pravzaprav njihov "the best of" album prvih desetih let, ki nam razkriva dobre in tudi slabe plati tega norveškega rockovskega banda.

Madrugada podobno kot številni skandinavski rojaki dobro skrivajo svoje poreklo in bi jih brez težav ali pa morda celo po pomoti pripisali na spisek ameriških rockovskih skupin. Njihova kitarsko-rockovska vibra nas pelje k puščavskemu rocku, ki vleče na plano lebdečo kitaro Linka Wraya, premore močan asortiman navdihov, ki se nagibajo k R.E.M. in prepoznavni vokalizaciji Michaela Stipa. Z grobo surovostjo in melodramatičnostjo izkazujejo zvestobu Nicku Cavu. Z obdelavo Mother of Earth skupine Gun Club, pri kateri se jim je na pričujočem koncertu v Oslu pridružil poseben gost na kitari, Kid Congo Powers, pa do obisti razkrinka njihov vir inspiracije. Seveda, blues-rockovska kri Jeffreya Leeja Piercea kar kuha iz skladbe v skladbo Madrugade, ki navkljub zelo dolgim kompozicijam ne dopušča dolgočasja. S pristno in zelo doživeto izvedbo nas prevzame, da se ob njih ne dolgočasimo, ampak se prav nevarno navlečemo na njihove pesmi, ki so odličen primerek sodobnega rockovskega poustvarjanja. Parafraziranje, pravzaprav skoraj kopiranje in plagiatiranje neštetokrat preigranih znanih rockovskih obrazcev je njihova osrednja slabost, zaradi katere je skupina Madrugada bolj skupina trenutka. Je dober primerek, kako prežet je sever Evrope z anglo-ameriško rockovsko zapuščino in prvovrsten eksemplar rockovskih skupin zadnje dekade, ko se oživlja in revitalizira rockovska poetika, žal pa ne zmeraj v najinvetivnejši smeri.

Odmislimo to direktno kritiko! Ostanimo v slovenski koži in se skozi izbrane pesmi s koncertnega albuma Live At Tralfamadore, katerega naslov je sposojen iz Vonnegutevega romana Klavnica Pet, predajmo vihri skupine Madrugada, ki naj bo s svojim uspehom za mejami domače Norveške in predvsem z vztrajanjem pri nekonvencionalnem komercialnem rocku spodbuda in tudi opomin vsem našim skupinam, ki si tako srčno, a tako poceni želijo uspeha na zahodu.

priopravil BIGor


Komentarji
komentiraj >>