Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 23. 2. ´07 ob 19.00 (ponovitev 2. 3. ´07 ob 10.00) DÄLEK: Abandoned Language (Ipecac, 2007) (2752 bralcev)
Petek, 23. 2. 2007
JureV



Dälek: Abandoned Language

Po skoraj natanko dveh letih prihaja 27-ega februarja na police glasbenih prodajaln nov izdelek dvojice iz New Jerseya, ki ju verjetno redni poslušalec tega radija zelo dobro pozna. MC in producent Will Brooks aka Dälek in producent Oktopus se tokrat vračata brez DJ Stilla, ki je band zapustil nekje na sredini turneje, na kateri so predstavljali prejšnji album Absence, v sklopu katere smo jih trikrat videli tudi pri nas, dvakrat z njim in enkrat brez njega. Vsekakor se je drugič čutila praznina, saj je s svojim virtuoznim obvladovanjem gramofonov in karizmo- nekateri ga imajo kar za gramofonskega Hendrixa- puščal močan vtis na odru. A pri samem zvoku se te praznine ni čutilo. Slednje pa velja tudi za nov album Abandoned Language. Ta nam znova prinaša masiven, distorziran in skompresiran zvočni kolaž, ki je tokrat še bolj nadgrajen z Will-ovim rapanjem. (v celoti!) ...
* Po skoraj natanko dveh letih prihaja 27-ega februarja na police glasbenih prodajaln nov izdelek dvojice iz New Jerseya, ki ju verjetno redni poslušalec tega radija zelo dobro pozna. MC in producent Will Brooks aka Dälek in producent Oktopus se tokrat vračata brez DJ Stilla, ki je band zapustil nekje na sredini turneje, na kateri so predstavljali prejšnji album Absence, v sklopu katere smo jih trikrat videli tudi pri nas, dvakrat z njim in enkrat brez njega. Vsekakor se je drugič čutila praznina, saj je s svojim virtuoznim obvladovanjem gramofonov in karizmo –nekateri ga imajo kar za gramofonskega Hendrixa – puščal močan vtis na odru. A pri samem zvoku se te praznine ni čutilo. Slednje pa velja tudi za nov album Abandoned Language. Ta nam znova prinaša masiven, distorziran in skompresiran zvočni kolaž, ki je tokrat še bolj nadgrajen z Will-ovim rapanjem.

Sama plošča je, kot že rečeno, nastajala med turnejo, ki je trajala skoraj dve polni leti in na kateri so obkrožili praktično ves svet. Vmes so nam sicer ponudili še sodelovanja z italijanskimi Zu in skupno ploščo z legendarnimi zeljnatimi rockerji Faust. In prav ta sodelovanja so slišna pri novem izdelku, saj za razliko od Absence, ki je bila polna glasnega in na trenutke nedefiniranega hrupa, Abandoned Language prinaša nadgradnjo, ki je slišna predvsem v kompozicijah ter melodičnosti. Ali, kot pravita sama, je poudarek na igranju not, kjer hrup ni v sami strukturi pesmi le zaradi njega samega, ampak je tam predvsem zaradi aranžmaja in melodike.

In to jima je vsekakor uspelo. Pa ne se ustrašit, da je plošča zaradi tega kaj lažje prebavljiva. Še vedno je polna distorziranih kitar, feedbacka ter nojza raznih analognih in elektronskih proizvajalcev zvoka. Povprečnemu poslušalcu pocukranega, z golimi ženskami in infantilnimi besedili polnega MTV-jevskega hip hopa, bo plošča zato predstavljala le kup neprepoznavnega hrupa. Tega nam za razliko od prejšnjih izdelkov producirata tudi z uporabo več klasičnih inštrumentov, saj v svoje pesmi vkomponirata tudi godala in zvoke trobil.

Žal pa plošča ne prinaša nič novega pri samem ritmu. Skozi celo ploščo se ta namreč skoraj ne spreminja, je klasično njihov, kar se pozna tudi pri samem Will-ovem flowu, ki ga praktično ne menja in ga ni prav nič nadgradil v primerjavi z prejšnjimi izdelki. Na trenutke ga sicer zapolnjuje z spremljevalnimi vokali, kljub temu pa ne prinaša kaj posebno novega. Preko spremljevalnih vokalov pa pridemo tudi do dveh gostov na plošči. Da ne bi Stillov odhod na plošči povzročil prevelike praznine, so k sodelovanju pritegnili samega Rob-a Swifta, ki ga poznamo iz DJ banda X-ecutionares, ter sodelovanja z Mike-om Patton-om v projektu Peeping Tom. Ta je poskrbel za scratche pri dveh komadih, pri Paragraphs Relentless in Tarnished. Kot drugi DJ pa je na pomoč priskočil tako imenovani gramofonski terorist Motive. Ta je varovanec njihove založbe Deadverse in je že prej sodeloval z njimi, kot tudi z drugimi kolegi iz Deadverse-a, Oddattee-jem in B4L-i. Oba sta poleg veščin na gramofonih prispevala tudi že prej omenjene spremljevalne vokale.

Občutke, ki nam jih zvok Abandoned Language prinaša, je najlažje opisati z različnimi psihofizičnimi stanji, od paranoje, do klavstrofobije, utesnjenosti. Abandoned Language je mračna plošča, ki svojo širino odpira šele ob večkratnem poslušanju. To velja tudi za sama besedila, ki se jih ob enkratnem poslušanju ne da niti prebavit, niti v celoti razumeti. Kot sam Will v nekem intervjuju pojasni, sta hotela narediti ploščo, ki bi dala poslušalcu to, kar gledalcem dajejo Lynch-evi filmi, kar jim je po mojem mnenju tudi uspelo. Zgrešila sta le pri že prej omenjenem ponavljajočem se vzorcu bobnov, na katerega sicer odlično nanašata zvočne plasti, tako inštrumentov kot hrupa, a po drugi strani ravno zaradi ritma plošča ne prinaša nič presenetljivo novega in navdušujočega v primerjavi s prejšnjimi albumi. Vendar pa s tem nadaljujeta prepoznavnost in vsak, ki jih kolikor toliko pozna, takoj ve, da gre za Dälek.

pripravil Jure Vlahovič


Komentarji
komentiraj >>