Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Teden slovenske drame: Dogodek v mestu Kranj; sreda, 21.III.07 ob 16:00 (4228 bralcev)
Sreda, 21. 3. 2007
Pina



»Dogodek je tu, dogodek imate v mestu,« Kranjčane z besedami Slavka Gruma privablja Teden slovenske drame. Od sobotne otvoritve festivala s krstno uprizoritvijo drame Dom, bo do prihodnje nedelje kranjski gledališki utrip poviševalo še deset izvirnih slovenskih predstav, razvrščenih v tekmovalni in spremljevalni program.


Tudi sedemintrideseta inkarnacija Tedna slovenske drame ohranja poslanstvo aktivne promocije izvirne slovenske dramatike. Lanskoletni trend priredb in dramatizacij romanov je z vprašljivo obravnavo festivalske maksime ogrozil njegovo identiteto. Letos lahko izbrane drame znova umestimo v ožji definicijski okvir avtohtonih slovenskih gledaliških del, saj se v finalni dramski nabor ni uvrstila nobena priredba.

Za Grumovo nagrado, ki jo bo strokovna žirija pripela najboljšemu dramskemu besedilu, se je prijavilo prek petdeset besedil. Skozi kritiški filter učinkovitega izrabljanja specifik dramaturškega izraza se je prebilo pet dram. Ob relativni žanrski pestrosti je presenetljiva podobnost vsebinskih izhodišč. Kar tri dela tematizirajo odnos matere in hčere. Poleg otvoritvene predstave Dom oz. Zaklonišče avtorice Saše Rakef v družinsko intimo posegata tudi Kalanov Lep dan za umret in drama Za naše mlade dame Dragice Potočnjak.

V konkurenci za Grumovo nagrado sta tudi Hočevarjeva Pejd mal ven, ki naslov upravičuje s pozivanjem k pobegu iz svojih frustracij, zatohlega doma, družine in domovine. Žrelo Žanine Mirčevske pa se odpira v svet globalne požrešnosti ter posledične redukcije človeških odnosov, barbarskega uničevanja in zasvojenostjo s potrošništvom.

Dela, ki se potegujejo za osrednjo Grumovo nagrado, ne bodo uprizorjena v sklopu letošnjega festivalskega programa. Oder Prešernovega gledališča bo rezerviran za tekmovalne drame, nominirane za Šeligovo nagrado, in spremljevalne uprizoritve. V večini gre za gostovanja uveljavljenih gledaliških institucij.

Poleg mlačne družbenokritične komedije Razred, ki smo jo s sedežev ljubljanske Drame ravnodušno spremljali v aktualni sezoni, in efektivne drame Žabe, ki je zapolnila abonmajski repertoar gostiteljskega gledališča, bodo kranjski oder zašibila tudi gledališča Glej, SNG Nova gorica, Slovensko ljudsko gledališče Celje in Maska Produkcija.

Glej se predstavlja s komorno opero Mnemosyne, ki gledališki jezik nadgradi z glasbenim izrazom. Neagresivno upornost vojnemu nasilju opeva Srečko Fišer v drami Prihodnje, odhodnje. O težavah odraščanja in posledičnem iskanju identitete se sprašuje Tina Kosi v predstavi To ti je lajf. Maska Produkcija pa v navezi s festivalom Ex Ponto na oder Prešernovega gledališča postavlja rekonstrukcijo kontroverzne predstave Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki, ki po brisanju štiridesetletnega prahu ostaja enako aktualna in družbeno ostra.

Družbena ostrina etiketira tudi spremljevalni program. Programski sklop Umetniki, uporniki, izzivalci spodbuja konstruktivno kritiko o relaciji med družbo in umetnostjo ter napeljuje k premisleku o ideološki določenosti sveta. Repertoar uprizoritev, ki jih druži makro funkcija umetnosti s poseganjem v širšo družbeno sfero, sestavljajo Zadnja egoistična predstava Mareta Bulca, zvočni performans Bruto Tomaža Groma in Spopad s pomladjo Borisa Pahorja.

Tradicionalno se blišču predstav pridružujejo tudi ob-odrske dejavnosti, med katerimi izstopa delavnica dramskega pisanja. Lanskoletno kaljenje mladih dramaturgov je ob pomoči slovensko-britanskega mentorstva rezultiralo v že uprizorjenih dramah. Med njimi je tudi dramski paradni konj letošnjega festivala, predstava Dom lanskoletne slušateljice Saše Rakef. Tokratni delavniški koncept temelji na praktičnemu pogledu v gledališko ustvarjalno strukturo z načrtovanjem dela in premišljenim pisanjem odrskih dialogov.

Kljub žanrsko in tematsko razgibanemu naboru predstav v programu 37. Tedna slovenske drame, težko spregledamo programske vrzeli. Med njimi je posebej izstopajoče radikalno skrčenje mednarodnega programa, ki letos zaobjema zgolj eno predstavo. Hkrati pogrešamo več drznega eksperimentiranja in pogumnega prestavljanja dramaturških meja. Vendar je konec koncev Teden slovenske drame zgolj odsev letošnjega dramskega dogajanja, ki je bolj kot od organizacijskega vodstva odvisen predvsem od celoletne gledališke produktivnosti v našem prostoru.

Kranjski gledališki utrip je spremljala Pina S.



Komentarji
komentiraj >>