Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Turboslavko spet mozga ... (3428 bralcev)
Ponedeljek, 13. 1. 2003
Turboslav



the whirl of natureČez dva tedna nas čaka praktični prikaz temeljnih razmislekov o estetskih strojih - to je tistih, ki jim odpustimo, če kdaj delujejo drugače kot bi si želeli ... ja, seveda bi lahko govorili o ljudeh kot nepopolnih strojih ... -> v Galeriji Kapelica 27. januarja ob 21.00 ...
ESTETSKI STROJI

eksperiment številka 3: LOGIČNI PROSTOR (zvočni performans)


Vsakemu spoznanju predhodi diferenciacija veličin na zoperstavljene vrednosti. Ukrivljeni prostor se razpre, razpotegne na nasproti stoječe pojme (-> dualizacija). Šele od tega trenutka dalje lahko s prostorom operiramo (-> merimo). Slabo stoji nasproti dobremu (-> etika, kvaliteta), črno nasproti belemu (-> barva). Tako dobljeni večdimenzionalni prostor je reducirani prostor metafor - seveda tudi sam metaforičen -> racionalizirani model sveta. Struktura je jasna, a je vendarle le podoba, odsev, senca prvotne ukrivljenosti. Na silo razvlečen prostor, kjer je bil prej narava, je prostor človeka. Kontemplacija in komunikacija ustvarita strukturo (-> urejeni logični prostor), ki je lahko tudi estetska.

Prostor kontemplacije in komunikacije bomo raztegovali v torek, 2x. januarja ob 21.00 v Galeriji Kapelica ...


eksperiment številka 4: Instalacija AMPLIFIKACIJA
(Amplifikacija: ojačevanje, povečava, poudarjanje)


Nasprotni pomen bi bil filtriranje (pogleda). Informacijo izluščimo z usmerjenim pogledom, pri tem pa filtriramo nerabno. V osnovi je to princip redukcionizma, ki pa se mu pri modeliranju (sveta) ne moremo izogniti. Modeliranje = upodabljanje = reduciranje = abstrahiranje. Nasproti filtriranju stoji amplificiranje, še vedno pa se nahajamo v domeni modeliranja = ... = abstrahiranja, a z drugim predznakom. Pogled "v bistvo" nemara res ne razkrije celote, morda pa lahko v podrobnem razkrije "fraktalne vzorce"? Ali je kaos le dodatni (fraktalni) vzorec? Naša rakova pot skuša iz strukture (-> stroja, ustroja) izluščiti prvotni ukrivljeni prostor ...



Najprej je bil stroj ...
... in stroj je rodil človeka.


Mehanizmi, proteze, orodja, družbe, institucije, ... ideologije, teorije, ... identitete, podobe ...


Logika je metoda (-> algoritem, mehanizem, stroj), ki nam služi, da na podlagi predpostavk (-> vhodnih informacij, izhodišč) dobimo odločitev (-> izhodno vrednost, vrednoto). Slednja je pri kompleksnih strojih vedno abstrakcija (-> poenostavitev, nekonformna preslikava) večjega števila vhodnih predpostavk v manjše število izhodnih vrednosti. Odločitev ni neskončno mnogo, saj je prav redukcija vhodnih spremenljivk osnovni motiv "računanja" z logičnimi stroji. Abstrakcija postane svoje telo - na videz brez preteklosti, brez možnosti popolnoma točnega razumevanja (-> prevajanja, komunikacije). Še več: abstrakcija postane enakovredni (-> nerazpoznavni) del sistema. Prvotno telo "ne ve več", ali je motivacija za odločanje posledica njega, ali posledične abstrakcije.

Krožna (-> kibernetska, avtopoetska) zakonitost pri sistemih, na katere se nanaša (-> samonanašajočih sistemih), povzroči neenostavne povratne zanke, saj novi vhodni podatki niso več enaki prejšnjim. Ker so to abstrakcije z lastnimi (kompleksnimi) telesi, brez neposredne zveze s spremenljivkami (informacijami, dražljaji), ki so jih spočele, jih ne moremo več ločiti izven sistema, razen če ugotovimo njihovo točno geneologijo (-> vzroke, zakaj so te abstrakcije nastale). Izhodna abstrakcija je prav zaradi izbrisa svojih izhodišč (in s tem izbrisa jasnih vzročno-posledičnih razmerij) univerzalizirana. Telesom-abstrakcijam lahko rečemo arhetipi, stereotipi, vzorci, navade, kultura, identitetne lastnosti, itd ...

creative loop


Vsaka nadaljnja abstrakcija se lahko v obstoječi sistem vključuje poljubno. Še več - na način asociativnega mišljenja se tvorijo poljubne (tudi hierarhične) povezave "povratnih zank", iz katerih pa ni izvzeto niti prvotno telo (-> sistem T(i)). Sistem-škatla je "črna" - opravka imamo z "ne v celoti" doumljivimi akcijami in reakcijami kompleksnega sistema - sistem nam nudi le videz (-> podobo). Za (delno) razumevanje (-> spoznanje identitete sistema) potrebujemo analizo (čim večjega števila) vsebovanih "abstrakcij" sistema. Statistična analiza kompleksnih (-> nealgoritmičnih) sistemov (o katerih je bilo zgoraj govora), vnese le še dodatno abstrakcijo (statistika podobno kot opisani sistem reducira veliko število podatkov na nekaj reprezentativnih vrednosti). Torej ne moremo govoriti o statistiki drugače, kot o abstrakciji.

O sistemih lahko (opazovalci) rečemo, da jih poznamo, kadar poznamo njihove reakcije na vhodne dražljaje (-> prenosno funkcijo). Pri kompleksnih (-> avtopoetskih) sistemih tak način odpove. Z drugimi besedami: to so imanentno nedoumljivi (-> nepredvidljivi, nelagoritmični) sistemi. Rezultat je vedno le abstrahirana posledica (-> slika, podoba, abstrakcija) notranjih procesov. Notranji procesi so lahko izjemno dinamični (-> iskanje motivacije, racionalizacije) - vse z namenom upravičiti (še tako preprosto) odločitev. Ali je potem sploh še smiselno dajati težo odločitvam? Fokus opazovanja prenesemo na notranje procese: na asociativno hipno sestavljanje (povezovanje) vedno novih algoritmičnih (-> procesnih, spoznavnih) struktur, vrsti (-> zaporedju) posledičnih odločitev in - zgolj podobično: identiteti takega sistema. Identiteta obstaja le kot opisna (-> poetična) lastnost sistema. Seveda: abstrakcija ...


Komentarji
komentiraj >>