Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RŠ INTERVJU: Z Dubo Sambolec se pogovarja IdaH; petek, 13.IV.07 ob 18.06 (1631 bralcev)
Petek, 13. 4. 2007
IdaH



V četrtek 29. marca je STUDIO 6 v Projektni sobi Zavoda za sodobno umetnost SCCA Ljubljana na Metelkovi 6 odprl novo sezono predavanj, umetniških akcij, razstav in pogovorov z likovnimi ustvarjalci, kustosi, kritiki in teoretiki

Duba Sambolec od leta 1992 živi in dela na Norveškem kjer je profesorica umetnosti in predstojnica oddelka za kiparstvo na umetniški akademiji v Trondheimu. Čeprav jo danes lahko uvrstimo med multimedijske umetnice, svoje kiparsko ozadje in delo v 80ih razume kot generičen del svojega ustvarjanja. Pomembni referenčni točki v tem obdobju sta bili zanjo predvsem sodelovanje na bienalu v Sao Paulu leta 86 ’ in na beneškem bienalu leta 88'.

Zanjo je značilno eksperimentiranje z raziskovanjem različnih materialov kot so bitumen, neonske luči, rastline in druge amorfne oblike. V 90ih je med drugim ustvarila serijo inštalacij Interscapes ali Medprostorje. Od selitve na Norveško se je v Ljubljani samostojno predstavila le dvakrat: z razstavo v Mali galeriji leta 99' in kot gostja 5. Mesta žensk leta 2000 s projektom NoHomeVideosŠ. Njeni novejši projekti so multimedijske instalacije, ki vključujejo skulpture, ready-made objekte, video performanse, fotografijo in zvok.

Poleg predstavitve izčrpnega ekskurza njenega ustvarjanja od 80ih do danes, je umetnica v Projektni sobi razstavila šest video performansov, ki so nastali med leti 99 in 2006. Videa Conversion in Questioning, answering sta del NoHome VideosŠ. Slednji je dolg kar 58 minut in je sneman neprekinjeno. V njem Pamela Hawkins neprestano izprašuje ali bolje ukazuje Dubi Sambolec naj črkuje, postavi definicijo ali uporabi posamezno besedo v stavku. V videu je tako predstavljen napor semantičnega avtomatizma, ki smo mu vsakodnevno podvrženi.

Odnos do telesnega in mentalnega napora je očiten tudi pri videu Collectors 4# - Revisited, ki je nastajal med leti 2003 in 5. V njem Sambolec sodeluje z Natašo Skušek. Paralelni sliki sta postavljeni na ozadje iz militantnega vzoreca. V vsaki od slik je ena izmed akterk. Skušek tokom celega videa opravlja naporne vaje za telesno moč. Oblečena je v črno opravo, ki spominja na zaščitno obleko ameriških fuzbalistov. Taisto obleko si Sambolec, počasi nadeva in razlaga posamezne kose oprave, na primer: »Pas za zaščito genitalij«. Med oblačenjem sedi, kadi, pije in se pogovarja z nevidno osebo o začetku vojne v Sloveniji ter o samozaščiti pred različnimi možnimi napadi na telo.

Tovrstno kritiko enoumnosti vojaške poslušnosti vsebuje tudi video Conversion, le da vsebuje mnogo manj humorja. V njem Sambolec hodi po prostoru z nabito puško in prevezanimi očmi ter strelja v prazno, medtem ko za kamero postavljena Pernilla Edholm usmerja njeno gibanje po prostoru. Za bolj izčrpno razumevanje ustvarjanja Dube Sambolec prisluhnimo intervjuju, ki je nastal ob njenem tokratnem obisku v Ljubljani.

 



Komentarji
komentiraj >>