Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 23. 5. ´07 ob 19.00 (ponovitev 30. 5. ´07 ob 10.00) HARMFUL: 7 (Nois-O-Lution/ Indigo, 2007) (3290 bralcev)
Sreda, 23. 5. 2007
miha



Harmful: 7

Pred natanko tremi dnevi, na stereotipno dolgočasen nedeljski večer, so ljubljansko občinstvo na odru Orto kluba obiskali in podžgali fantje iz zasedbe Harmful in tako iz prve roke predstavili svojo sedmo studijsko ploščo, poimenovano preprosto »7« (-seven-). Novi album nadaljuje dolgoletno tradicijo in pot banda na neodvisni rockerski sceni brez večjih mednarodno odmevnih komercialnih uspehov. Harmful so v nemško govorečih področjih - kjub izražanju v angleškem jeziku - precej medijsko izpostavljeni, trenutno pa so v fazi iskanja novih poti med širšo evropsko populacijo. (v celoti!)
* Pred natanko tremi dnevi, na stereotipno dolgočasen nedeljski večer so ljubljansko občinstvo na odru Orto kluba obiskali in podžgali fantje iz zasedbe Harmful in tako iz prve roke predstavili svojo sedmo studijsko ploščo, poimenovano preprosto »7« (-seven-). Novi album nadaljuje dolgoletno tradicijo in pot banda na neodvisni rockerski sceni brez večjih mednarodno odmevnih komercialnih uspehov. Harmful so v nemško govorečih področjih - kjub izražanju v angleškem jeziku - precej medijsko izpostavljeni, trenutno pa so v fazi iskanja novih poti med širšo evropsko populacijo.

Zasedba se je tako tokrat odločila, poleg standardnih koncertnih obiskov domačih in sosednjih avstrijskih in švicarskih prizorišč, obiskati in podrobneje obdelati tudi tako imenovano vzhodno Evropo in Balkanski polotok z več koncerti v vsaki deželi. Po vzoru državne politike in gospodarskih družb so se tako tudi glasbeniki začeli ozirati za novimi, še neodkritimi tržišči bivšega vzhodnega bloka, kjer je scena zaenkrat veliko bolj odprta in dojemljiva kot na prenasičenem zahodu. Skratka, mnogi bandi v zadnjih letih potujejo po urbanem pragozdu vzhodnih središč, kamor noge večjih bandov še niso stopile. Harmful so bili ne glede na to od nekdaj znani po neskončnih turnejah in neumornem koncertiranju. Primeri, ko so fantje iz turneje zavili direktno v studio in obratno, niso bili prav redki. Lahko bi karikirali, da jim je oder postala dnevna soba, kombi pa spalnica.

Harmful so ustanovili trije mladostni prijatelji v Frankfurtu leta 1992 po večletnem garažnem preigravanju in navduševanju nad tršimi zvrstmi glasbe. Prvinska inspiracija mladincem so bili kdo drug kot kultni Black Sabbath, kasneje se je njihovo zanimanje, kar je sovpadlo z ustanovitvijo resnejšega banda, osredotočilo na trše zvrsti, ki so bile tedaj poimenovane crossover. Navezovali so se na newyorške prvake udarne drugačne godbe, v prvi vrsti Prong in seveda Helmet, s katerimi jih je v preteklosti stroka morda najbolj primerjala.

S prvo ploščo so se fantje pridružili novoustanovljeni založbi Blu-Noise in poželi izjemno dobre kritike zaradi svoje specifične energije in udarnega, surovega zvoka, kar so učinkovito izkazovali tudi na divjih koncertih. Naslednji izdelki so sicer izgubili svojo prvinsko udarno, hrupno brezkompromisnost, kar pa so nadomestile drugačne, morda še ključnejše kvalitete. Harmful so postali bolj umirjeni, spevnejši in mehkejši v svojem zvoku, kar je prineslo tudi večjo komercialno izpostavljenost ter turneje z izvajalci, kot so Slayer ali Iggy Pop in poleg tega stik s širšim krogom publike.

Omenjena melodična glasbena estetika je očitna tudi na najnovejši, letošnjega marca izdani studijski ploči »7«, ki ponuja enajst novih, spevnih in kratkih rockerskih poslastic, ki morda trenutno zaradi trendovskih razmer na glasbenem trgu navdušujejo zgolj ozek krog pravovernih fanov. Kot dobra promocijska poteza pa jim bo vsekakor služil ustanovni član zasedbe Faith No More in obenem producent omenjene plošče Billy Gould, ki je od aprila naprej tudi pridruženi koncertni član zasedbe s kitarskimi zadolžitvami. To seveda banda tipa Harmful nikakor ne moti. Vseeno jim je, če je njihova izraznost prelahkotna za vse bolj pop usmerjeno metalsko rajo ali preveč konzervativna za ljubitelje sodobnih glasbenih žanrov.

Harmful se kljub skoraj izključno evropskemu delovanju v veliki meri poslužujejo ameriškega modela tako imenovanega otožnega rocka, ki je izšel iz zgodnjega delovanja britanskih legend Black Sabbath, po modelu odmevnih Kyuss ter manj znanih Trouble. Tej estetiki uspešno pridajajo spevnejše elemente kakšnih Queens of the Stone Age ter seveda zvrhano mero lastne idejnosti. Kljub lahkotnejšemu kitarskemu zvoku, ki zna privesti od otožno rockerskih do pop punkerskih voda, se ritem sekcija oprijema bazično rockerskega izraznega momenta. Bobnarski del se izkazuje z izjemno razgibanostjo in skoraj optimalno poudarjenimi vpadi in prehodi, medtem ko bas večkrat premišljeno zarohni čez dokaj čisto ozvočeno kitaro, ki se v veliki meri izogiba preprostemu rifanju, a vendar se ob pravih trenutkih prelevi v raskavo stonersko surovo zvočno orodje.

Trdi ritmično-kitarski podlagi odlično pritiče zanimiv vokal frontmana Arena, ki doda svojstveno dimenzijo s srce parajočimi, malce turobnimi, večinoma osebno naravnanimi teksti, čeprav je več kot očitno, da sporočilnost ni glavno orožje banda tipa Harmful. To v mnogočem pove že samo ime plošče. Med ponujenimi komadi bi težko našli kakšen izstopajoči segment, ki bi tako ali drugače prevladal in bil označen kot potencialni hit. Skladbe so vse po vrsti razgibane, žanrsko minimalno raznolike ter dosledno komponirane in izvedene. Držijo se prepoznavne linije banda in koncepta celotne plošče, a vse to brez morebitnega monotonega ponavljanja lastnih vzorcev. Fantje tako ostajajo na meji med trdim, skorajda metalskim ali vsaj stoner rockerskim izrazom, med akustičnimi hipijevskimi vpadi ter malone plesno orientiranim tekočim rockom.

Harmful zaradi narave svojega dela verjetno nikdar ne bodo mainstreamovski band, čeprav imajo vse potrebne glasbene preference za dosego tega namišljenega cilja. So relativno inovativni v času množične reciklaže glasbe, kljub močnim vplivom nekaterih ključnih rockerskih bandov preteklega in današnjega časa. Za potrditev vseh domnev pa se je najbolje odpraviti na kašnega od bližnjih prihajajočih nastopov zasedbe Harmful, ki danes zagodejo v mariborski Pekarni ter ob koncu junija na ajdovskem festivalu Njoki fest.

pripravil Miha Colner


Komentarji
komentiraj >>