Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Regionalno podjetniško srečanje za osrednjo Slovenijo ali Kako kot študent realizirati podjetniško idejo (3195 bralcev)
Torek, 23. 10. 2007
MarkoO




Marsikateremu študentu se sem in tja utrne kakšna dobra zamisel, morda o tem, kako bi prodal kakšen izdelek ali pa kar znanje, ki ga je pridobil na faksu. Inovativno oblikovanje spletnih portalov ali morda nova metoda, kako odpreti pivo. Že, študent idejo dobi, a zatakne se pri osnovnem kapitalu, ki postavi zamisel in študenta v status quo. Kako torej naprej? Vse, kar potrebujete, je volja, nekaj sreče in veliko energije, ki je potrebna za angažiranje v t. i. podjetniške inkubatorje.
Marsikateremu študentu se sem in tja utrne kakšna dobra zamisel, morda o tem, kako bi prodal kakšen izdelek ali pa kar znanje, ki ga je pridobil na faksu. Inovativno oblikovanje spletnih portalov ali morda nova metoda, kako odpreti pivo. Že, študent idejo dobi, a zatakne se pri osnovnem kapitalu, ki postavi zamisel in študenta v status quo. Kako torej naprej? Vse, kar potrebujete, je volja, nekaj sreče in veliko energije, ki je potrebna za angažiranje v t. i. podjetniške inkubatorje.

Minulo sredo se je v prostorih Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja na Vojkovi cesti v Ljubljani odvijalo Regionalno podjetniško srečanje za osrednjo Slovenijo. Podjetniško srečanje je organizirala Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) v sodelovanju z lokalno točko VEM Centra za razvoj Litija ter Tovarno podjemov Maribor.

V sklopu predavanj, ki so se zvrstila, so skušali odgovoriti na štiri vprašanja – Kako registrirati podjetje? Kako se samozaposliti? Kdo mi lahko svetuje? Kako razviti poslovno idejo v podjetju? To naj bi bila temeljna vprašanja, ki se postavljajo podjetniku – tako začetniku, ki šele razmišlja o podjetniški poti, kot tudi že uveljavljenemu podjetniku, ki je začetne težave že prebrodil in se srečuje z drugačnimi podjetniškimi izzivi. Podjetniki najpogosteje ne najdejo pravih odgovorov ali vsaj vira uporabnih informacij, ki bi jim lahko pomagal pri nadaljnji podjetniški poti.

V okviru omenjenega srečanja so informirali s praktičnimi vidiki ustanavljanja podjetij, z registracijo podjetij v okviru lokalnih točk »Vse na Enem Mestu«, najpogosteje izbranih oblik gospodarskih družb – s. p., d. n. o., d. o. o. – programa vavčerskega svetovanja. Izpostavili so tudi dileme, ki se porajajo pred izdelavo poslovnega načrta kot tudi kasneje, ko podjetje že deluje na trgu. Predstavljene so bile tudi možnosti udejanjanja lastnih podjetniških potencialov, oblikovanja inovativne podjetniške ideje in spoznavanje lokalne podjetniške možnosti, ki izhajajo iz razvojnih programov in dolgoročnih načrtov regije.

Razjasnimo torej nekaj najpomembnejših mehanizmov, ki omogočajo mladim podjetnikom realizacijo njihovih projektov. Za ljubljanske študente je morda najbolj primeren Ljubljanski univerzitetni inkubator, ki pomaga ustanavljati nova podjetja, jih razvijati in inkubirancem oziroma podjetnikom nuditi pomoč v obliki prostora, svetovanja in storitev ter jim ponuditi pomoč pri organizaciji poslovanja na osnovi tržno zanimive ideje. Univerzitetni inkubator deluje v okviru Univerze ter izboljšuje prenos znanja na trg.

Delovanje Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja poteka v obliki številnih aktivnostih, ki jih lahko glede na vsebino in ciljno publiko razdelimo v dve fazi. Predinkubacijska faza predstavlja aktivnosti za splošno promocijo podjetniških vrednot in znanj ter identificiranje potencialnih podjetnikov in podjetniških skupin. Inkubacijska faza pa predstavlja nudenje infrastrukture in storitev za ustanovitev in delovanje novih podjetji. Ciljne skupine Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja so dodiplomski in podiplomski študenti Univerze v Ljubljani, visokošolski učitelji in študenti ter drugi zaposleni na Univerzi, pa tudi zunanji nosilci tehnoloških podjetniških idej. Torej, če imate idejo, v katero verjamete in ste prepričani, da je inovativna ter da ima možnost za uspeh, potem izkoristite dane možnosti. Saj veste, kako pravijo – poskusiti ni greh.

Drugi mehanizem oziroma združba, ki vam lahko pomaga pri realizaciji vaših podjetniških ambicij je t. i. Tovarna podjemov. Gre za organizacijo, ki ima svoj intelektualni in poslovni center skoncentriran v Mariboru, a naj vas to ne zavede. Namenjen je prav vsem, ne glede na to, iz katerega konca Slovenije prihajate. Nudijo vam vse oblike svetovanja, poslovne prostore za start administrativnih procesov in strokovna izobraževanja. V Tovarni podjemov so namreč mnenja, da uspešno podjetništvo zahteva multidisciplinaren pristop k obravnavanju problemov in nenehno izobraževanje, ki predstavlja pogoj za ohranitev in razvoj konkurenčnosti na trgu.

Tretji mehanizem predstavlja Center za razvoj Litija, kjer zase pravijo, da ustvarjajo razvojna partnerstva in spodbujajo zdrava podjetniška jedra. Ta opcija je primerna predvsem za tiste, ki ciljate na področje turizma, saj med njihovimi partnerji prevladujejo podjetja, ki se udejanjajo v turističnem sektorju.

Kakor koli že, vzemite povedano kot vstopno informacijo v svet podjetništva. Če imate idejo, jo realizirajte. Nenazadnje se v naši mali srednjeevropski državici končuje obdobje tranzicije in se začenja obdobje globalnega turbokapitalizma. Nezaposlenost bo verjetno še narasla, posebej za družboslovni kader. Zakaj ne bi potemtakem posegli po opciji samozaposlitve? Inovacije v spletnih storitvah, oglaševanju, marketingu, trženju teh ali onih izdelkov; izbira je vaša. Ali pa morda, kot je zapisano na radirki Tovarne podjemov, ki smo jo na srečanju prejeli brezplačno – stopite korak višje.

O tem, kako postati bodoči velekapitalist, vas je informiral Marko O.


Komentarji
komentiraj >>