Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 10. 1. ´08 ob 19.00 (ponovitev 17. 1. ´08 ob 10.00) GORIBOR: Goribor (Dancing bear, 2007) (3174 bralcev)
Četrtek, 10. 1. 2008
BIGor



Do nastopa na puljskem festivalu Art & Music poleti 2006 je bila skupina Goribor znana redkim sladokuscem. Izdaje za polilegalno založbo Slušaj najglasnije v prvi polovici in sredi tega desetletja so ji ob fan klubu v Osijeku priborile nezanemarljiv sloves v undergroundu bivše jugoslovanske rockovske scene. Z njo se je podaljšal spisek nepogrešljivega Zdenka Franjića, ki ostaja v neprecenljivi vlogi že več kot dvajset let. Kot pollegalni založnik od osemdesetih let naprej iskreno, predano in vztrajno pošilja nova imena v rockovsko orbito. Po Majkah, Spoons, Satanu Panonskem, Messerschmitt, Overflow, Bambi Molesters in še kom vedno znova najde in opozori na talente. Ob bosanskem psihu Damirju Avdiću so Goribor še en aktualni primer, ki je izstopil iz zone somraka anonimnosti. (v celoti!)
* Do nastopa na puljskem festivalu Art & Music poleti 2006 je bila skupina Goribor znana redkim sladokuscem. Izdaje za polilegalno založbo Slušaj najglasnije v prvi polovici in sredi tega desetletja so ji ob fan klubu v Osijeku priborile nezanemarljiv sloves v undergroundu bivše jugoslovanske rockovske scene. Z njo se je podaljšal spisek nepogrešljivega Zdenka Franjića, ki ostaja v neprecenljivi vlogi že več kot dvajset let. Kot pollegalni založnik od osemdesetih let naprej iskreno, predano in vztrajno pošilja nova imena v rockovsko orbito. Po Majkah, Spoons, Satanu Panonskem, Messerschmitt, Overflow, Bambi Molesters in še kom vedno znova najde in opozori na talente. Ob bosanskem psihu Damirju Avdiću so Goribor še en aktualni primer, ki je izstopil iz zone somraka anonimnosti.

Od druge polovice devetdesetih let so Goribor diskografsko prisotni. V teh desetih letih so nanizali kar šest spečenk pod etiketo Slušaj najglasnije. Zgodnje stvaritve iz druge polovice devetdesetih let in zadnje iz novega desetletja so lani kronali z albumom za uveljavljeno hrvaško založbo Dancing Bear. Z njo je ta glasbeni monstrum iz rudarskega mesta Bor z vzhoda Srbije izstopil iz globokega undergrounda v prve vrste aktualne glasbene scene nekdanje skupne države - tako na Hrvaškem, kjer je ta album proglašen za enega boljših v lanskem letu, kot doma, v Srbiji, kjer so se Goribor uveljavili kot debitanti leta. Sloves njenega groova pa je segel tudi čez meje, vse do nas, seveda.

Brez prehojene trnove poti in brezkompromisnega vztrajanja na obrobju, brez serije izdaj, ki bolj kot z zorenjem skupine prepričajo s predanim ustvarjalnim zagonom glasbene poezije, ne bi prišli do takšnega uradnega prvenca v narekovajih. Pripravljeni na nove izzive in z dodelano vizijo svoje glasbene poezije so se spustili v igro s puljskim producentom Edijem Cukerićem, ki je detaljno izpilil remake izbranih skladb, jih na trenutke celo presolil. Dovršenemu glasbenemu izdelku lahko prilepimo nalepko "the best of Goribor".

Med štirinajstimi skladbami sta le dve novi, doslej še neslišani, Rolamo in Voli me. Vseh preostalih dvanajst najdemo na predhodnjih albumih, na Hoću kuči in Ono što te ne ubije, to te osakati. To pa temu prvemu uradnemu izdelku Goribor ne jemlje karizme. Iz sobne ali če hočete garažne skupine se je spremenila v pravo pravcato skupino "ena a kalibra". S tem pa je izgubila svojo dosedanjo surovo, neobrušeno podobo. Zaradi dobro zamišljenih in prepričljivo izpeljanih studijskih in producentskih posegov držimo v rokah ploščo, ki se ji je težko upreti. Lahko jo požiramo vedno znova in znova. Ponuja glasbeni trans, hkrati pa tudi očiščuje s svojimi psihopatološkimi urbanimi besedili. Morda so le pretiravali z dolžino, saj nam ponujajo dobrih sedemdeset minut glasbe in izpovedi, kar je za čustveno šibke pravcata infarktna nevarnost.

Preplet poezije in glasbe je rdeča nit ustvarjalnega naboja Goribor, ki ima veliko skupnega z že omenjenim Damirjem Avdićem. Z nalezljivim triphop-bluesom je lucidno sestavljen in teče kot namazan. S preskakovanjem žanrskih bregov se v glasbeno-poetični zgužvanki zlijejo v eno čašo ob bluesu in triphopu še trance, rock, trash, jazz, breakbeat elementi, ki nas ne pustijo hladne, ampak nas požirajo in kljujejo ter nam zabadajo ostre konice v vse naše pore. Glasbena izpoved Goribor je boleča, eksistencialna, pretresljiva, naporna in brez dlake na jeziku.

pripravil Igor Bašin- BIGor



Komentarji
komentiraj >>