
Z Dragano Alfirević, organizatorko plesnega festivala KONDENZ in eno iniciatork ideje Nomadske plesne akademije, se je pogovarjala naša dopisnica iz Beograda Ariana Ferfila.
Če bi 8. marca 15 minut zamudili na otvoritev festivala KONDENZ v Centru za kulturnu dekontaminacijo v Beogradu, bi ob vstopu v dvorano pred vami zazijala gola, našobljena zadnjica Iva Dimcheva na vrtoglavih lakastih salonarjih. Da gre za obeleženja vreden dogodek, bi vam zagotovo potrdilo dejstvo, da se v Srbiji še vedno otrplo in zgroženo šušlja, ko se na odru pojavita drug drugemu pretirano naklonjena moška lika - kot se je to zgodilo v odrski postavitvi dramskega dela Marka Ravenhilla v Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Čeprav si festival za vodilo ne jemlje provociranja obstoječih družbenih normativov ali spolne polarnosti, pa je prav otvoritveni performens Iva Dimcheva izzval, vsaj na začetku, najbolj nelagodno tišino in osuplost beograjske publike.
KONDENZ, festival sodobno plesnega sola, ki se je v organizaciji STANICE, servisa za sodobni ples, letos zgodil prvič, je povabil pretežno ustvarjalce vzhodno-evropskih držav z izjemo Palle Dyrvall-a. Festival, ki si je prizadeval pokazati raznolikost in potencialno odprtost okvirov sodobne odrske prakse, vseeno odpira vprašanje prioritet, ki jih bo festival v prihodnje moral definirati. Tokrat namreč ni bilo neopazno, da je prvi dan festivala s pompoznim, konceptualno dodelanim solom Iva Dimcheva obetal drugačen zaključek kot se je dejansko zgodil z začetniškim, medlim odrskim delom Željke Sančanin. Ni namreč jasno, ali si bo festival za vodilo vzel predstavitev avtorjev in produkcije – izhajajočih iz določenega regiona, kar potencialno obeta tudi začetek delovanja nomadske plesne akademije –, ali pa bo festival moral uravnotežiti kvalitetni nivo in idejno dovršenost predstavljenih del, ki je letos izrazito varirala.
O festivalu KONDENZ smo se pogovarjali z organizatorko in eno izmed ustanoviteljic STANICE ter pobudnico realizacije Nomadske plesne akademije, Dragano Alfirević.
Komentarji
komentiraj >>