Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ČETRTKOV avantgardni JUTRANJI PROGRAM (4785 bralcev)
Četrtek, 27. 3. 2008
Anže



07.00 Vklop
07.05 BRITOFF
07.25TOPLA BUNDA
08.00 DVA KRONIKA + BRITOFF
08.32 NAGRADNA IGRA
09.05 BRITOFF
09.15 AJGUGL
09.40 SLOVENSKI REKI IN POTOKI

Povezava do prejšnjega (20.03.2008) Četrtkovega jutranjega programa: -KLIK-








Naša rešpektabilna glasbena oprema:

01. Ricardo Villalobos – Easy Lee
02. Chiks on speed and the no heads – is bigger better
03. Add N to (X) – King Wasp
04. Beastie boys - 14th st. break
05. Trans Am – Total information awarenes
06. Jezus Lizard – Monkey trick
07. Liars – Grown men don't fall in the river, just like that
08. Pere Ubu
09. Shellac – Ghosts
10. Captain Beefheart – Trust Us
11. The Ex – Fistful of feed
12. Elders of Zion – Dawn Refuses
13. Johnny Pinkhouse – Acetate
14. 90 Day Men – Methodist
15. 386dx – Anarchy in the UK
16. Blectum from Blechdom – Shithole
17. DAT Politics
18. Beck – Where it's at
19. Daniel Johnston – Sorry entertainer
20. ESG – You make no sense
21. DNA – 5-30
22. Devo – Uncotrolable urge
23. Frank Zappa – Valley girl
24. Tigrova mast



TOPLA BUNDA

Današnja Topla bunda je prinesla topel maestral v obliki Grupe More in Tončija Della Zotte. Nagradno vprašanje se glasi:
kdo je virtuoz, ki na naslovnici sedi na tleh, v bendu pa je vrtel bobnarske paličice. Pravi ljubitelji glasbe, ki jo predstavljamo v Topli bundi, ga prav gotovo poznajo.


























AJGUGL

Povezava do intervjuja z Zoltanom: -KLIK-


Povezava do Zoltanove spletne strani: -KLIK-




Dva Kronika!

Pozdravljeni ponovno v rubriki Dva Kronika, ki je tokrat popolnoma drugačna, saj smo bili tokrat pijani že dopoldne, pomagal pa nam je naš dobri študentovski znanec, Boris.

Vsak dober nov pomagač pa mora imeti nekaj začetnih težav z tehnično opremo...



In tudi prvi poskusi niso nujno uspešni...



Prva in seveda za naše početje vitalna oseba, ki smo jo uspešno izprašali je bila ena izmed legendarnih natakaric, ki delajo v Menzi v Rožni dolini, Djurdja.



Potem pa smo zapazili, da je pred Menzo postavljen štant. In seveda se Boris ni mogel upreti skušnjavi, da se ne bi pogovoril s dekletom, ki je promoviralo Mortadeljado.



Lep pozdrav in na zdravje do prihodnjič!




Slovenski reki...

... in potoki

Danes - Trebuša in in temna noč...

**********

Noč je bila temna...

Ležal sem v travi visoko nad sotesko Trebuše in počasi prebavljal jagnječje stegno, ki ga je maloprej spekel prijazni švicarski gardist.

Švicarski gardisti so hecni ljudje. Čeprav gre švici nelaskava primera - V Italiji so bile ves čas samo vojne, pa so nam dali Da Vicnija, Michelangela, Galileia in Verdija - dočim je bil v Švici petsto let mir, pa so nam dali - uro s kukavico.

No, pesem švicarskih gardistov iz leta sedemnajsto triindevetdeset gre takole:

Shiulejne naſhe - potovajne
u mrasu inu ſkusi nuzh
v nebu osiraſh ſe bresdajne
pa nikjer ne ſveti luzh.

Vrnimo se k temni noči ...

“It was a dark and stormy night,” je najznamenitejši začetek novele ever; zaradi njega je Edward Bulwer-Lytton, baron Lyttonski, slaven mož.

Noč je bila temna in nevihtna; lilo je kot iz škafa, le občasno je naliv prekinil silovit sunek vetra, ki je završal po ulici (nahajamo se namreč v Londonu), ropotal po strehah in vznemirjal drobne plamene cestnih svetilk, ki so se borile s temino.

Stavek je evfemističen in nabuhel, značilen za tisto viktorijansko obdobje, ko so vsi bili Dickens, Dickens pa je bil le eden. Da je noč temna, se zdi tavtologija; noč pač je tema in besedi brez težav nadomeščata ena drugo - znano ploščo bi lahko naslovili Nočna stran lune.

No, pa sva ležala z Gardistom v travi, čakala na Solze svetega Lovrenca, ko je takole zamišljeno vprašal:

Ti, pa zakaj je noč temna?

U. Zakaj je nebo podnevi modro, načeloma vemo; princip, ki pravi, da je vesolje tu zaradi nas, poda roke Aristotelu in skupaj rečeta: modra je barva, ki očem ugaja.

Gardist pa je bil očitno platonist ...

Bah, Aristotel. Sem pa že raje na stani pustih mehanikov, ki prezirajo metafore in govorijo o fotonih krajših valovnih dolžin, ki se raje sipajo od svojih daljevalnih bratrancev.

No - ko se takole uleževa v travo neke jasne avgustovske noči in čakava na solze svetega Lovrenca, zreva - dobesedno - v neskončno vesolje. V baržunaste prsi generala, ki si je v neskončni samovšečnosti pripel na stotine zvezd. Pegasto nebo.

Aha - vesolje je neskončno; v njem je neskončno zvezd. Torej … kamorkoli seže pogled …

In - ojej, sem mu rekel

Zakaj ojej?

Recimo, da sva na jasi sredi gozda. Ozrevao se naokrog in vidiva, da ne vidiva obzorja; kamorkoli pogledava, nama pogled zadane ob deblo.

Okej.

Zamenjaj zdaj gozd z nočnim nebom in debla z zvezdami. V neskončnem vesolju z neskončno zvezdami bi moral naš pogled - kamorkoli že gre - zadeti ob površino zvezde. Torej bi moralo nebo žareti v nas s temperaturo površja zvezde, z nekaj tisoč stopinjami.

Pa saj so zvezde daleč in bolj kot so daleč, šibkejše so …

Res - sam jih je pa zato več; in učinka se točno pokrijeta. Nekaj je torej narobe s takim razmišljanjem ...

Hm.Torej -. zakaj je torej noč temna?

Hec - eden prvih (če ne prav prvi), ki je nakazal rešitev tega paradoksa nočnega neba, je bil Edgar Allan Poe.

Kdo?

Un iz krokarjem. Takole pravi: Če bi se zvezde nadaljevale v neskončnost, bi nebo žarelo v nas, saj bi ne moglo biti točke na nebu, kjer ne bi obstajala zvezda. Edini način, na katerega lahko dojamemo praznine, ki jih teleskopi odkrivajo v mnogih smereh, je torej ta, da je oddaljenost nevidnega ozadja tako velika, da nas žarki od tam še niso mogli doseči.

Opa. Štekam.

Edi je brcnil v pravo smer - sam mal je treba obrnit pa dopolnit. Ko zremo v temno nočno nebo, vidimo, da vesolje ni neskočno staro. V bistvu je temno nebo direktna posledica - Velikega poka!

Okej - ampak, to mi še ne razloži čist temine noči. Če jaz kaj razumem, je bil ta Veliki pok kar svetel. V bistvu u iber, ane.

Ja.

Zato bi moral, kamorkoli že pogledamo, videt svetlobo tega bigbenga. Pa jo ne, ane…

Oja, pa jo. Enkrat so - po res totalnem naključju - ugotovili, da celo vesolje prežema svetloba velikega poka. Zakaj je ne vidimo vsi? Simpel: ker se vesolje širi in skupaj z njim se razteguje vse, tudi svetloba. Zato je valovna dolžina te prve svetlobe toliko raztegnjena, da jo lahko zaznamo samo z radijsko anteno.

Bog je rekel: “Bodi svetloba!” In nastala je svetloba. Bog je videl, da je svetloba dobra. In Bog je ločil svetlobo od teme. In Bog je svetlobo imenoval dan, temo pa je imenoval noč. In bil je večer in bilo je jutro, prvi dan ...

Tako nekako.

Če prav razumem, ujamemo to svetlobo z radijsko anteno. Se poravi, da če je ne morem videti, jo pa lahko slišim?

Res.

Šel sem po MP3 player in mu ga dal.

Torej, ko se ponoči zazrem v nebo in vidim temo, mi vesolje govori tri stvari:
- da ni neskončno staro;
- da se je začelo z velikim pokom;
- in da se od takrat širi in širi.

Tako. Kot je rekel Pesnik:

Prapók prasnov požene v dir
(nekje naj pač začnemo!) ...

... in snov se žene v dalj in šir
skoz krivi prostor v temo.

Gardist si je nadel slušalke. Daleč spodaj je šumela Trebuša, v gardistovih očeh pa so odsevale zvezde, posute po črnem nebu, medtem ko je poslušal prvi zvok ... Tale:






ZAPIRAMO OBZORJA

THE RED CHORD: Antman
CD1/song #4
Lyrics: Guy Kozowyk
Music: The Red Chord
Label: Metal Blade, 2006



Pravkar smo poslušali bostonsko grind zasedbo The Red Chord, ki se je lani uvrstila na "the new X-treem" seznam založbe Metal Blade. Gre za novo silo v ameriškem grindu, ki glasbeno meša mathgrind s poslušljivimi mosh in hardcore deli, izstopa pa predvsem zaradi unikatnih besedil pevca Guya Kozowyka. Besedilno se The Red Chord usmerjajo v opisovanje vsakdanjih zgodb, vendar to počnejo s pomočjo nenavadne simbolike in bogatih besedilnih figur. Kdaj ste že nazadnje slišali verz tipa "The Penis Was From Heaven And It Went Into Hell?" Pesem, ki smo jo poslušali, Antman, se nahaja na plošči Clients, ki je izstrelila skupino na mapo svetovne brutalnosti, še večjo slavo pa ji je prinesla lani izšla plošča Prey For Eyes, ki je tudi izšla pri založbi Metal Blade.


Komentarji
komentiraj >>

Re: ČETRTKOV avantgardni JUTRANJI PROGRAM
polona [27/03/2008]

It's done! Welcome to the terrordome (translate: ENJOY)!!!!
odgovori >>

Re: ČETRTKOV avantgardni JUTRANJI PROGRAM
Roderiguo [27/03/2008]

Včasih ste meli ful več na strani :(
odgovori >>

    Re: ČETRTKOV avantgardni JUTRANJI PROGRAM
    Anže [27/03/2008]
    Reki in potoki so na poti...prav tako kroniki...se opravičujemo za zamudo :)
    odgovori >>