Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
THE ORIGINAL TREVOR WATTS DRUM ORCHESTRA: Drum Energy! Live in 1989 (Hi4Head Records, 1989/2007) (3291 bralcev)
Sreda, 9. 4. 2008
zoranp



Trevor Watts je seveda ikona evropskega in svetovnega svobodnjaškega razumevanja jazzovske in postjazzovske ustvarjalnosti. Watts pa je tudi eden med tistimi, ki so se prvi začeli ustvarjalno soočati z glasbenimi izkušanji drugih kulturnih okolij. Pri njem je bila to »Drugo« Afrika. Ta je v njegovo glasbo vstopila odločno in nespregledljivo v začetku 80. let prejšnjega stoletja z njegovim projektom Drum Orchestra, ki je že s svojim naslovom izrecno opredelil njegovo tedanje zanimanje. (več!)

* Trevor Watts je seveda ikona evropskega in svetovnega svobodnjaškega razumevanja jazzovske in postjazzovske ustvarjalnosti, zato ga ni treba posebej predstavljati. Na teh radijskih valovih dokaj redno gostuje praktično, od kar obstajajo, v tem okolju pa je bil prisoten kar nekajkrat in v raznovrstnih kombinacijah tudi koncertno. Watts pa je tudi eden med tistimi, ki so se prvi začeli ustvarjalno soočati z glasbenimi izkušanji drugih kulturnih okolij. Pri njem je bila to »Drugo« Afrika. Ta je v njegovo glasbo vstopila odločno in nespregledljivo v začetku 80. let prejšnjega stoletja z njegovim projektom Drum Orchestra, ki je že s svojim naslovom izrecno opredelil njegovo tedanje zanimanje. To so bili tradicionalni afriški ritmi in zato seveda tudi afriška tolkala. V več kot desetih letih svojega obstoja je šel ta projekt skozi različne faze in imel različne zasedbe, a ves čas je vseboval prepoznavno stalnico, sestavljeno iz dveh enakovrednih komponent: trdne mnogoglasne ritmične podlage, ki so jo tkali zahodno afriški tolkalci, praviloma po poreklu iz Gane ali njene okolice, s tradicionalnimi glasbili, ter skoraj nepretrganega improviziranega »flowa« Wattsovega saksofona, ki je plaval na njo. Po tem je bil Watts enkraten – in je tak tudi ostal. Česa njegovemu takratnemu početju zares podobnega ne poznamo. In nas po tem spominja na kakšnega Alberta Aylerja.

Ob samem iztekanju projekta Drum Orchestra je leta 1992 z eno njegovih variant nastopil tudi na Drugi godbi. To je bila sicer okrepljena izvedba tega ansambla, nekakšen občasni križanec z njegovo drugo tedaj aktualno zasedbo, zato se je imenovala Trevor Watts' Moire Music Drum Orchestra. Z orkestrom Moire Music pa je na istem mestu - v ljubljanskih Križankah in na Drugi godbi - nastopil že leta 1989. No, taistega leta pa so nastali tudi posnetki s The Original Trevor Watts Drum Orchestra, kot je sam za nazaj poimenoval to verzijo zasedbe, ko je pred kakšnim letom pripravljal to arhivsko gradivo za izid na plošči. Prav te »v živo narejene« posnetke, ki so na prelomu lanskega leta v letošnje izšli pri angleški založbi Hi4Head Records, vam bomo prestavili v tokratnem Koncertu RŠ – ter si ob njih privoščili dobro mero zdrave glasbene nostalgije, seveda zabeljene tudi z vse bolj potrebnim zgodovinskim spominom. Čisto ob primernem trenutku, ko že nestrpno čakamo, kaj bo ponudila še ena izdaja Druge godbe, ki je tovrstne glasbene prakse v teh krajih tudi uveljavila, in je – neskromno rečeno – vsaj zato skupaj z Wattsom povsem legitimen del prej omenjenega zgodovinskega spomina.

pripravil Zoran Pistotnik


Komentarji
komentiraj >>