Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Krakovski gledališki festival - KRT (3611 bralcev)
Sreda, 30. 4. 2008
Ariana Ferfila



Med 23. in 27. aprilom se je v Krakovu odvijal gledališki festival Krakowskie Reminiscencje Teatralne ali krajše KRT.
Nastopilo je tudi Slovensko Mladinsko gledališče z uprizoritvijo Fragile, Rok Vevar pa je vodil mobilni laboratorij pisanja gledališke kritike.
KRAKOVSKI GLEDALIŠKI FEST

V Krakovu je od 23. do 27. aprila potekal gledališki festival KRT ali po poljsko: Krakowskie Reminiscencje Teatralne. Festival, ki je zabeležil svoj start istega leta kot premierna uprizoritev Mrtvi Razred režiserja Tadeusza Kantorja, mnogi smatrajo za živečo legendo poljskega gledališkega in študentskega življenja. Letos se je festival tematsko vrtel okrog treh začrtanih vprašanj: kako se v gledališču, ki odstopa od tradicionalne dramske forme, tvori narativnost; katere strategije so uporabne pri poseganju v odnos avditorij -oder in kje so začrtane meje gledališke interakcije.

Festival se je otvoril z uprizoritvijo Rashamon in skupino Mikeska:plus:blendwerk iz Züricha, ki jo vodijo doktor fizike Bernhard Mikeska, arhitekt in odrski dizajner Dominic Huber in režiserka luči in videa, Christa Wenger. Scenografski labirint, ki so ga skupaj naredili s tehtnimi premisleki o arhitekturni postavitvi ter svetlobni in zvočni detajliranosti glede na gibanje obiskovalca, si prizadeva doživljanje zgodbe postaviti v ospredje gledališke interakcije. Gledalec tako postane direktni udeleženec predstave, ki pa je kljub prostosti gibanja do neke mere sila premišljeno in časovno natempirano voden skozi.

Poleg Slovenskega Mladinskega gledališča, ki se je publiki predstavil z uprizoritvijo Fragile in je vnesel filmski medij ter posebne zvočne in vizualne efekte kot pogoj zadovoljivega spremljanja zgodbe, se je skupina Rotozaza iz Londona prav tako igrala s tehničnimi pripomočki kreiranja gledališkega dogajanja.

Scenarij Tene Štivičić o migrantski problematiki je Matjaž Pograjc uprizoril z distanco projiciranja zgodbe na filmsko platno in vključil zabavno pop komponento, ki se lahko kaže tudi kot edina sprejemljiva konotacija upodabljanja tovrstne problematike. Angleški režiser Ant Hampton se je sicer lotil scenarija romantične komedije, izpostavil pa je situacijo nepredvidljivega odvijanja odrskega dogajanja. Napisan scenarij Glena Neatha je tako vnaprej posnet in prvič predvajan ne samo gledalcem, ampak tudi igralcem na odru. Le-ti so vstavljeni v predvajanje zgodbe, tako da s pomočjo ambientalnih projekcij in posnetkov besedila zožijo svojo možnost interpretacije zgolj na momentalno akcijo - reakcijo.

Gledališki festival v Krakovu je gostil številne poljske gledališke skupine kot tudi goste iz nekaterih evropskih držav. Omenjeni festival je eden izmed osmih festivalov, ki tvorijo mrežo Festivalov v Tranziciji (FIT) in se ukvarjajo z repozicioniranjem sodobnih gledaliških stvaritev v širše komunikacijske tokove. Tekom festivala je pod vodstvom Roka Vevarja potekal tudi mobilni laboratorij pisanja gledališke kritike, ki je problematiziral pomanjkanje skupnega polja komunikacije, ki bi ideje novih gledaliških form lahko približalo gledalcem.


Poročala ariana.


Komentarji
komentiraj >>