Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Multiplicirani Tomaž Tomažin (6099 bralcev)
Torek, 6. 5. 2008
Katarina V



Razstavo Tomaža Tomažina si lahko v majhnih količinah ogledate kar v dveh galerijah - v Kapsuli in v P74. Odprta je samo še do četrtka, še prej pa ste vabljeni k poslušanju današnje recenzije.

 
MULTIPLICIRANI TOMAŽ TOMAŽIN

Multimedijski umetnik Tomaž Tomažin trenutno razstavlja na dveh mestih v Ljubljani: v nedavno odprti mini-galeriji - izložbi Kapsula v podhodu Ajdovščina in v šentviški galeriji P-74. Kot je bilo že iz njegovih prejšnjih razstav razvidno, se tudi v tokratni razstavi z naslovom »Kdo je? Jaz sem!« poslužuje tehnike montaže in proučuje problematiko telesa in njegove realne postavitve v prostoru.

 

Vendar je tokrat montaža malce drugačna, saj se z njeno pomočjo na slikovnem polju umetnik fizično multiplicira. Tako odgovori Tomažin v enem od razstavljenih videov na vprašanje »Kdo je?« seveda z »Jaz sem«, saj ne more biti za vrati nihče drug kot še en Tomaž. Za razliko od prejšnjih njegovih del, pri katerih je Tomažin skoraj striktno uporabljal montažo tako, da je le zamenjal originalni obraz s svojim, je tu oseba ostala cela in je bila groteskno pomnožena.

Tomaž Tomažin se v svoji umetnosti na duhovit način loteva sodobnih družbenih pojavov. Poleg teh pa v svojih delih prepušča velik tematski prostor tudi osebni fascinaciji nad vzhodno filozofijo in nad filmskimi klasiki. Fascinira ga prevlada človekove volje nad telesom in hkrati tudi njegova lastna zmožnost fizičnega prestavljanja v druge osebe. Verjetno pa je tokratna Tomažinova razstava še najbolj osebno izpovedna, saj do zdaj še nikjer ni do take mere razkril svojega dejanskega osebnega življenjskega prostora.

Ne pustite se zmesti z multiplicirano podobo znane slovenske bodibilderke v fitnes studiu, ki je bila izbrana za fotografijo na vabilu na razstavo, saj je, razen pri tej, na vseh ostalih delih neštetokrat multipliciran umetnik sam. A če podrobneje pogledamo, lahko zaznamo Tomažina tudi na omenjeni fotografiji, kako se je na star način prikradel v nek sekundaren prizor. Njegova glava se je namreč znašla na telesu pomivalca tal v ozadju.  

Tomaž Tomažin, letnik 1971, je najprej študiral umetnostno zgodovino na Filozofski fakulteti. Nato je na ALUO študiral  kiparstvo, ki ga je skupaj s študijem novih medijev nadaljeval tudi podiplomsko. Pred štirimi leti je študij končal in od takrat naprej je izredno produktiven. Ima tudi zelo originalno zasnovano osebno spletno stran, ki še bolj razkriva njegov humoren karakter. Na njej si lahko ogledamo različne videe, nastale v zadnjih šestih letih.

Tomaž Tomažin se je v teh videih s svojim nezgrešljivim, markantnim obrazom - plešo, dolgo brado in očali - teleportiral v znane filmske izseke ali v dokaj eksotične in komične situacije. Njegovo kolažiranje je bilo namenoma bolj diletantsko, saj njegov cilj ni bila neprepoznavna montaža, temveč ravno očitna zamenjava obrazov.

Bolj izpopolnjeno digitalno montažo pa je Tomažin uporabil tudi v obeh videih, ki sta na ogled v galeriji P-74. V obeh primerih je njegov lik multipliciran: v enem pravijo Tomaži, da jih je že preveč in da ni prostora za še enega, v drugem pa se njihovo število poveča do absurda, še posebej, ker vsi veselo prepevajo partizansko pesem.

V izložbi Kapsule pa si lahko ogledate Tomažinove panoramske fotografije, na katerih se je poleg omenjene bodibilderke umetnik multipliciral v svojem domačem okolju. Vidimo ga pestovati ali zajca ali dojenčka, se prestavljati po lastnem stanovanju ali pohajkovati po preddverju škofjeloškega kina. To je nadaljevanje serije fotografij, ki jih je od prejšnjega leta začel razstavljati v tako imenovanih light boxih.

Verjetno ni čudno, da je umetniku ime ravno Tomaž Tomažin, kar je že tako ali tako eno samo multipliciranje osebnosti. Kot že rečeno, je njegova obravnava tematike telesa in njegove identitete, prostora, biotehnologije in družbenih pojavov dovolj poglobljena, a hkrati tudi duhovita in vse drugo kot suhoparna. Razstavo si lahko ogledate le še do tega četrtka - v Kapsuli jo je možno videti tako ali tako vedno, galerija P-74 pa je odprta celo do osmih.

 

Z multiplikacijo Tomaža Tomažina se je poenotila Katarina V.



Komentarji
komentiraj >>