Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MESSER CHUPS: Zombie Shopping (Solnze, 2008) (ponovitev 11. 6. '08 ob 10.00) (3694 bralcev)
Sreda, 4. 6. 2008
BIGor



Igor Bašin BIGor recenzira novo stvaritev ruskih elektro- surf krvosesov Messer Chups, ki bodo kmalu v živo zagrizli tudi v naše vratove ... (v celoti!)

* Zasedba Messer Chups iz Sankt Peterburga se je v desetletju delovanja prebila med zanimivejša imena evropske in nasploh svetovne rokenrolovsko naravnane glasbene scene, ki ne pozablja na tradicijo in skrbi za njeno življenje tudi v prihodnosti. Ducat albumov je le eden od nizov, s katerim se je ta eksotična ruska zasedba prikupila občestvu prefinjenega okusa širom po Evropi in tudi čez lužo. Pretanjena rokenrolovska ikonografija je od samih začetkov zmleta s samplanimi prizori in detajli iz znanstvenofantastičnih filmov ter grozljivk, katerih izbor zaobjema desetletja od tridesetih do sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Trash-mitologija ameriške B-movie produkcije je bila v prvih dveh tretjinah kariere pogostokrat prepletena s sovjetskimi filmskimi citati, kar je delalo elektro-surf tega benda še bolj mikavnega, čarobnega, skrivnostnega in dražljivega.

Idejni vodja skupine Oleg Gitarkin, ki je dejaven tudi z bolj na lounge orientirano zasedbo Messer Für Frau Müller, je pred pol desetletja v skupino pripeljal svojo družico Zombie Girl. Njegovo uporabo samplerjev, ritem mašin in drugih elektro-pomagal je začinila z basom in od takrat sta jedro skupine z različnimi studijskimi in koncertnimi gosti. Najbolj izstopajoča gostja Messer Chups doslej je Lidija Kavina, svetovna velemojstrica elektro-glasbila teremina, ki je pripomogla, da se je album Black Black Magic transformiral v master-piece Messer Chups. Ob tem albumu je treba izpostaviti vsaj še album Crazy Price, ki ga je za ameriško tržišče ponovno izdal tudi Mike Patton pri svoji Ipecac Records pred štirimi leti. Oba omenjena albuma sta prelomna za prodor Messer Chups v izvenruski glasbeni prostor. Po številnih turnejah in pogostih gostovanjih sta se veliko bolje znašla za mejami svoje domovine, kar se odraža na njuni zadnji tretjini delovanja.

Že pred tremi leti izdani album Hyena Safari je nakazal, da sta se Oleg Gitarkin in Zombie Girl poslovila od uporabe samplov in citatov iz sovjetske oziroma ruske dediščine ter da sta se pri snovanju novih pesmi naslonila predvsem na ameriško oziroma anglosaksonsko zapuščino. Hkrati pa je njuna glasba postala čistejša, konvencionalnejša. V tem stilu se nadaljuje tudi zadnji, lanski album Zombie Shopping, ki kar kliče h končni sodbi, da so se iz eksotičnega elektro-trash-surf benda pretvorili v skoraj puritansko surf zasedbo.

Olegu Gitarkinu in Zombie Punci sta se pri snemanju albuma Zombie Shopping pridružila še bobnar Denis Kupcov in kitarist Igor Vdovin. Skupaj so ustvarili osemnajst točk, s katerimi izzivajo. Tehnika snovanja in ustvarjanja tega albuma se bistveno ne razlikuje od predhodnih del. Še vedno se srečujemo s kolažem znanih tako glasbenih kot tudi filmskih citatov, ki jih vešče prepletajo med seboj v trde celote. Zombie Shopping je prepričljivo nadaljevanje nastavkov s prejšnjega albuma Hyena Safari in pravzaprav svojevrsten preobrat v delu Messer Chups. Gre za to, da se Messer Chups vedno manj zatekajo k programirani glasbi. Na njeno mesto stopa živa izvedba. Le še posamezni sampli citatov so posredovani na pritisk oziroma na povelje, medtem ko je vsa glasbena plat pristno odigrana. Prav to pa je tisto, zaradi česar so Messer Chups postali surf fundamentalisti in izgubili tisto elektro-eksotičnost. Kar pa ne pomeni, da so zastavili oziroma izgubili svojo avtentičnost. Manjkajoča ruska beseda le ni dovolj trd argument za takšno sodbo. Pravzaprav so z živim igranjem, v katerem prepletajo zahodno, anglosaksonsko, in vzhodno, sovjetsko oziroma rusko zapuščino. V njihovi glasbi se še vedno odvija trk dveh kultur, kar jih je še bolj približalo zastavljenemu cilju, da igrajo znanstveno-fantastično glasbo za ljudi, ki se zavedajo, da se je prihodnost zgodila že pred štiridesetimi leti.

pripravil Igor Bašin- BIGor



Komentarji
komentiraj >>