Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MONKEYWRENCH: Gabriel's Horn (Birdman, 2008) (ponovitev 19. 6. '08 OB 10.00) (3393 bralcev)
Četrtek, 12. 6. 2008
bruc



Superskupina Monkeywrench je po osmih letih pavze udarila s svojim tretjim albumom. Ponovno so se povezali legendarni Tim Kerr, Mark Arm in Steve Turner (oba Mudhoney). Z zanimivo druščino še vedno sodelujeta tudi Tom Price, poznan po delu z Gas Huffer in avstralski bobnarski odštekanec Martin Bland, ki je v preteklosti igral pri hrupnih Lubricated Goat in Bloodloss. Kadar se na snemanju srečajo tako velika imena neodvisnega punk rockovskega podzemlja, si lahko obetamo le najboljše. (v celoti!)

* Superskupina Monkeywrench je po osmih letih pavze udarila s svojim tretjim albumom. Ponovno so se povezali legendarni Tim Kerr, Mark Arm in Steve Turner, ki sta letos z Mudhoney prav tako izdala svež album. Z zanimivo druščino še vedno sodelujeta tudi Tom Price, poznan po delu z Gas Huffer in avstralski bobnarski odštekanec Martin Bland, ki je v preteklosti igral pri hrupnih Lubricated Goat in Bloodloss. Kadar se na snemanju srečajo tako velika imena neodvisnega punk rockovskega podzemlja, si lahko obetamo le najboljše. Monkeywrench so s prvencem »Clean As A Broke-Dick Dog« prijetno presenetili že daljnega leta 1992, sledil je drugi album »Electric Children«, letos pa se vračajo z albumom Gabriel's Horn.

Formula njihovega glasbenega ustvarjanja se v primerjavi s preteklostjo ni bistveno spremenila. Zasedba še vedno odločno kombinira raznolike glasbene sloge in jih združuje v celovito, prodorno in samosvojo izraznost. Gabriel's Horn nam ponuja glasbeno potovanje v svet umazane bluesovske razbrzdanosti, ki se prepleta s country elementi in nenehno prežetostjo s psihedeličnimi učinki. Vsi ti tradicionalni popularno glasbeni principi so vodeni, ter zaokroženi z značilnim prvinskim punk rockovskim in grunge principom, ki izžareva veliko mero sarkazma, samoironije in kritične distance do sodobne vsakdanje mizerije.

Album je bil posnet v teksaškem Austinu in je dobesedno okužen s tamkajšnjo bogato bluesovsko zapuščino. Že v spremnem tekstu na prvencu Monkeywrench je zapisano, da bi bil punk brez bluesovskega navdiha kot telo brez hrbtenice. Očitno se veliki glasbeniki zasedbe Monkeywrench tega še danes zelo močno zavedajo. To se čuti tako na ravni prepoznavnega ranjenega, osamljenega in hkrati tudi uporniškega glasu Marka Arma kot tudi na liniji bluesovskega prepletanja kitarskih variacij med Timom Kerrom in Tomom Priceom. Steve Turner se je ponovno izkazal kot izjemen basist, ki navdušuje s svojimi prodornimi basovskimi linijami. Martin Bland ima izjemno samosvoj pristop do bobnarske baterije. Tudi tokrat je album zaznamovan z izstopajočim zvokom njegovega malega bobna. Bland se ponovno predstavlja kot večplasten ritmik, s številnimi raznovrstnimi vložki, prehodi in pestrimi eksperimentiranji na tolkalih.

Nasploh je zvočna celota albuma zelo prepričljiva, kar je hkrati tudi dokaz, da se Monkeywrench snemanja niso lotili ležerno. To bi tudi težko pričakovali od tako pomembnih glasbenikov, seveda pa se moramo hkrati tudi zavedati, da je zasedba nastala pred sedemnajstimi leti kot nekakšen neobvezen stranski projekt. Ne glede na to, so se Monkeywrench s svojimi glasbenimi izdelki dokazali kot trdno stoječa glasbena enota, z močno dorečenimi glasbenimi usmeritvami.

Njihov zelo spoštljiv odnos do ameriške popularno-glasbene tradicije, se izkaže tudi s tremi obdelavami, ki se pojavijo na zadnjem albumu. Obdelane skladbe so glede na izvor zelo raznolike. Skladbo »Pray Till You Sweat« so na začetku osemdesetih igrali kultni Los Angeleški punkerji Flesh Eaters. Verjetno ni potrebno posebej predstavljati legendarne skladbe »Levitation«, ki so jo zakrivili prvaki psihedelije 13th Floor Elevators. Zelo znana je tudi zimzelena country uspešnica »He Stopped Loving Her Today«, ki se je pogosto znašla v repertoarju country heroja Georgea Jonesa. Seveda so Monkeywrench uspeli navedene skladbe preobleči v njim značilno glasbeno preobleko. Glasbena izkušenost sodelujočih in neizmerna mera svežih idej sta zakrivili pokončno vrnitev velikih, ki so na izviren način zaznamovali prepletenost med sodobnim punk rockovskim izazom in razvejano tradicijo ameriških popularno glasbenih godb. Uspešna kombinacija albuma »Gabriel's Horn« na ta način sodi med zanimivejše glasbene izdelke letošnje neodvisne rockovske produkcije.

pripravil Brane Škerjanc- Bruc



Komentarji
komentiraj >>