Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
TREVOR WATTS 'MOIRE MUSIC' TRIO: Live At Skopje Jazz Festival 21. 10. 2001 (3263 bralcev)
Sreda, 30. 7. 2008
zoranp



V tokratnem koncertu RŠ vam bomo predvajali ekskluzivni posnetek koncerta ene zadnjih iz množice postav Wattsovega projekta Moire Music, enega izmed njegovih triov. Posnetek je nastal v Skopju, na tamkajšnjem festivalu jazza, in do zdaj še ni bil objavljen, tako da javnosti sicer ni dosegljiv. V kontekstu Wattsovega ustvarjanja v tem tisočletju ostaja ta posnetek nastopa Moire Music Tria zadnji dokument o njegovem izjemno bogatem ustvarjalnem obdobju ... (v celoti!)

* V tokratnem koncertu RŠ vam bomo predvajali ekskluzivni posnetek koncerta ene zadnjih iz množice postav Wattsovega projekta Moire Music, enega izmed njegovih triov. Posnetek je nastal v Skopju, na tamkajšnjem festivalu jazza, in do zdaj še ni bil objavljen, tako da javnosti sicer ni dosegljiv.
Projekt Moire Music, ki se je začel leta 1982 in imel različne zasedbe, ki so občasno narasle kar v orkestrske razsežnosti, se je proti koncu 90. let polčasi iztekal v manjših kombinacijah in trio takrat ni bil več redek. Pravzaprav je tak trio že leta 1995 v nekem londonskem studiu v zasedbi Trevor Watts, Colin McKenzie in Paapa J. Mensah posnel album, ki je kmalu nato izšel pri švicarski založbi Intakt brez posebnega naslova, podpisan zgolj s »TREVOR WATTS MOIRE MUSIC TRIO«.

To pa je tudi edini uradni dokument o delovanju tega formata Moire Music. Watts je sicer sam v naslednjem letu izdal kaseto s posnetki tria, v katerem je Mensaha zamenjeval bobnar in tolkalec Marc Parnell, ki pa je bila zgolj promocijske uporabnosti. Parnell se je nato do izteka tega projekta v triu menjaval z Mensahom, basist Colin McKenzie pa je v vseh teh zasedbah ostajal stalnica do konca. Če že ni snemal, pa je Watts v tistem času obilno nastopal in ob pomoči britanskih kulturnih podpornih ustanov predstavljal svoj in s tem britanski sodobni jazz naokoli po svetu; tudi po precej eksotičnih latinskoameriških, afriških in azijskih deželah. Prihajal pa je seveda tudi k nam. Tako je leta 1998 nastopil v Atenah, slabo leto dni pozneje pa celo na festivalu jazza v Pekingu. V obeh primerih z zasedbo, ki je bila dejansko eden od prej omenjenih triov, razširjenih v kvintet s po dvema dodatnima tolkalcema (kar je bilo seveda njegovo precej običajno cepljenje njegovega projekta Drum Orchestra na Moire Music). Ta dva koncerta omenjamo zato, ker sta leta 2000 izšla na plošči »Live at the Athens Concert Hall«, ki je zadnja uradna izdaja kakšnega diskografskega dokumenta, podpisanega z Moire Music. Edini mlajši nam dostopen, a javno neobjavljen dokument pa je prav ta posnetek nastopa Moire Music Tria na festivalu jazza v Skopju 21. oktobra 2001. Lahko, da je trio s tem imenom pozneje še imel kak nastop, vendar pa je bil to zagotovo eden izmed njegovih zadnjih; po vseh dostopnih virih pa zagotovo zadnji, katerega posnetek obstaja.

Ob njem je Watts že vstopal v novo obdobje. Že v istem letu je Moire Music za nekaj časa nadomestila nova večja zasedba Celebration Band, vzporedno z delom s to ekipo povsem anonimnih mladih glasbenikov – projekt je nastal kot rezultat uspešno izpeljane glasbene delavnice! - pa se je sam intenzivno posvečal komornim zadevam (solističnim nastopom in duetom, npr. z violinistom Petrom Knightom, pianistom Veryanom Westonom, tolkalcem Jamiejem Harrisom), ter ponovnim raziskavam godb iz drugih okolij. Kar nekaj omenjenih komornih projektov je v naslednjih letih izšlo na ploščah pri različnih založbah, iz zanimanja za glasbo in glasbenike iz drugih okolij pa sta zaenkrat nastala (spet) dva tria: eden s Harrisom in mehiškim posebnežem Gibranom Cervantesom (ta trio je leta 2005 izdal tudi ploščo), drugi novejšega datuma z imenom Worldbeat Trio pa zaenkrat deluje ob sodelovanju dveh kanadskih glasbenikov, s katerima nastopa po Kanadi in ZDA.

Torej, v tem kontekstu ostaja posnetek nastopa Moire Music Tria v Skopju oktobra 2001 zadnji dokument o izjemno bogatem Wattsovem ustvarjalnem obdobju, ki se je začelo v zgodnjih 80. letih prejšnjega stoletja in svoje vrhunce doseglo na prehodu iz 80. v 90. leta, ko smo ga večkrat srečali tudi na tukajšnjih koncertnih odrih. Ne le glasbeno, saj je šlo za povsem spodoben nastop tega agregata, ampak tudi kot tak je vreden vse pozornosti. Slišali boste celoten koncert, ki ga je sestavilo sedem skladb v trajanju skoraj 80 minut.

pripravil Zoran Pistotnik


Komentarji
komentiraj >>