Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
CURLEW: 1st Album + Live At CBGB's 1980 (DMG/ ARC, 1980/ 2008) (3997 bralcev)
Sreda, 17. 9. 2008
zoranp



Pomembna newyorška kulturna ustanova Downtown Music Gallery je letos maja ponatisnila prvi, (pretežno) studijski album skupine Curlew, ki je bil posnet leta 1980 in je nato naslednje leto izšel brez posebnega naslova, ter mu na drugem ploščku dodala slabo uro dolg posnetek njihovega dvojnega koncerta v kultnem newyorškem klubu CBGB's. (v celoti!)
* Da, bili so časi tam v 80. in tudi 90. letih, ko smo zelo nestrpno čakali na vse, kar je dosegljivega zvočnega objavil George Cartwright, izjemen saksofonist, cenjen skladatelj ter predvsem vodja skupin in pobudnik številnih projektov, ki so se dogodili na tedanjem brbotajočem prizorišču newyorškega »downtowna«. Bil je hkrati vodja in odličen sodelavec. To je bil čas ustvarjalnih prebojev marsikoga in začetkov marsičesa, kar smo pozneje zelo cenili in kar se je do danes večinoma že zapisalo v (post)jazzovsko zgodovino. Tu blizu so bili John Zorn, Tom Cora, Fred Frith, Samm Bennett, Pippin Barnett, Davey Willams, Butch Morris, Polly Bradfield, Ann Rupel, Amy Denio – če, tako povprek, omenim samo nekatere.

Nekateri so še danes v središču dogajanja, drugi so pozabljeni, delujejo ob strani ali pa jih celo ni več. Predvsem pa je bilo to obdobje, ki ga je med vsemi preostalimi glasbenimi protagonisti nepozabno zaznamovala tudi skupina Curlew; skupina enakopravnih mojstrov sodobnih transžanrskih prijemov spremenljivega članstva, katere idejni vodja pa je vendarle bil prav Cartwright.

To pa je bil tudi čas začetkov in delovanja nekaterih kultnih newyorških glasbenih prizorišč, med njimi tudi kluba CBGB's pa The Knitting Factory in nekaterih drugih podobnih, ki so bila med drugim tudi dogajališča Cartwrightove ustvarjalnosti in s tem tudi nastopov skupine Curlew.

O tem početju je ostalo marsikaj dokumentiranega. In v teh krajih smo večino zvočnih dokumentov tudi sproti predstavljali. Predvsem zgodnji pa so sčasoma postali pozabljeni. Tudi zato, ker so bili težko dostopni, saj so tedaj izhajali še v vinilnem formatu nosilcev zvoka. Seveda pa so omenjeni protagonisti za sabo puščali tudi veliko posnetega, a nikoli objavljenega gradiva. V primeru Curlew je obe plati te zgodbe obdelala pomembna newyorška kulturna ustanova Downtown Music Gallery, ko je maja letos na dvojnem albumu hkrati ponatisnila njihov prvi, leta 1981 brez posebnega naslova izdani (pretežno) studijski album, z dodanimi posnetki šestih skladb z enega njihovih najzgodnejših javnih nastopov, ter mu dodala slabo uro dolg posnetek njihovega dvojnega koncerta v že omenjenem kultnem newyorškem klubu CBGB's. Torej, zdaj nam je ob ponatisu diskografske raritete na voljo še po obsegu več kot enkrat toliko do zdaj neobjavljenih koncertnih posnetkov te skupine, nastalih istega leta.

O tem dogodku, ki ga predstavlja izid dvojnega albuma s preprosto zgovornim dvojnim naslovom »1st Album + Live at CBGB«, smo vse bistveno povedali že v nedeljski oddaji Razširjamo obzorja, ko smo tudi predvajali pretežni del prvega ploščka. Nocoj torej le nekaj besed o okoliščinah, ki opredeljujejo drugega.

V nocojšnjem Koncertu RŠ se vračamo na sam začetek delovanja skupine, torej tja, kjer so si Curlew začeli ustvarjati svoj renome. K njihovim najbolj zgodnjim danes dostopnim koncertnim posnetkom. Šest mesecev po nastanku studijski posnetkov za »1st Album« - natančno, 1. oktobra 1980 - so nastopili v nocoj že večkrat omenjenem kultnem newyorškem klubu CBGB's. To ni bil njihov prvi in edini nastop v tem klubu v omenjenem letu; tam so takrat kar pogosto nastopali. In menda jih je legendarni tonski mojster ter tudi sam glasbeni ustvarjalec Martin Bisi kar nekajkrat posnel. A so ti posnetki potem obležali desetletja pozabljeni.

Kot se za newyorške klube spodobi, so isti večer odigrali dva koncerta za dve različni občinstvi. Posnetka obeh sta zdaj objavljena na tej plošči in ju boste nocoj slišali. Prvega sestavlja šest, drugega sedem skladb. Nekatere so igrali v obeh setih, vendar jih niso razvrstili v enako zaporedje, nekaj pa jih je tudi različnih. Prvega so začeli s skladbo »Social Works«, ki so jo v drugem setu igrali v njegovi sredini. Sledila ji je »Panther Burn«, ki je potem v drugem delu niso igrali, zato pa so v obeh setih odigrali naslednje štiri: »Red Channels«, »Mink's Dream«, »Moon Lake« in »The Ole Miss Exercise Song«, ki je Cartwrightov klasični južnjaški komad, s katerim so v tistem času zaključevali vse koncerte, pa tudi svoj prvi album, in so tako z njim končali tudi drugi set tega večera. Nastop so sicer začeli z delom Billa Laswella in Toma Core »Sports«, nekaterim v prvem setu že slišanim pa so dodali še Cartwrightovo »The Hardwood«.

Curlew so omenjeno oktobrsko noč v klubu CBGB's nastopili z zelo zanimivim bobnarjem. Pred tem – tudi na posnetkih za prvi album - je z njimi bobnal Bill Bacon, nocoj pa boste slišali igrati Denarda Colemana, tedaj še zelo mladega sina legendarnega Ornetta Colemana, ki je prav v takšnih kombinacijah tedaj začenjal svojo glasbeno pot. Sicer pa je bila zasedba za tisti čas ustaljena: George Cartwright s saksofoni, Tom Cora s čelom, Nicky Skopelitis s kitaro in Bill Laswell s fender basom.

Torej poslušajmo ta žlahten del zgodovine sodobnega (post)jazza, kot se je zgodil 1. oktobra 1980 v klubu CBGB's na Manhattanu.

pripravil Zoran Pistotnik


Komentarji
komentiraj >>